هزینه مورد احتیاج برای خرید خانه در قزوین

به گزارش مجله گوگل ایرانی، هریک از شهرهای ایران شرایط آب وهوایی، موقعیت جغرافیایی و امکانات رفاهی مختلفی دارند و با ارایه این امکانات باعث آرامش خاطر و آسایش بیشتر شهروندان می شوند. طبیعی است که وجود این امکانات رفاهی در پایتخت بیش از سایر شهرها باشد؛ اما این موضوع باعث شده قیمت خانه و آپارتمان در تهران سر به فلک بگذارد. در نتیجه تعداد افرادی که توان اقتصادی برای خرید خانه در تهران را دارند، روزبه روز کاهش پیدا خواهد نمود؛ بنابراین بیشتر خانواده ها سعی می نمایند در شهرهای مجاور تهران مانند کرج، پرند، ورامین یا اسلامشهر سکونت داشته باشند. چراکه قیمت خرید خانه در شهرهای همسایه تهران معقول تر است. یکی از شهرهای کناری پایتخت که قیمت های مناسبی برای خرید خانه دارد، شهر قزوین است. این شهر که در فاصله چند ساعتی از تهران واقع شده، شهر مناسبی برای پایتخت نشینان به منظور خرید خانه به نظر می رسد. به همین دلیل امروز مطلبی جامع درباره شهر قزوین، امکانات رفاهی، موقعیت جغرافیایی و سایر ویژگی های آن ارایه و قیمت خانه های قزوین را با متراژهای متنوع با هم مقایسه نموده ایم. درصورتی که شما هم قصد خرید خانه در شهر قزوین را دارید، مطالعه این مطلب را به شما پیشنهاد می کنیم.

هزینه مورد احتیاج برای خرید خانه در قزوین

جهت دریافت خدمات رنگ پتینه کاری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

قزوین در یک نگاه

قزوین شهری آرام با آب وهوای مطبوع محسوب می گردد که به دور از هیاهوی پایتخت زندگی آرامی برای شهروندان فراهم نموده است. در این بخش به معرفی قزوین خواهیم پرداخت تا ببینیم آیا این شهر محل مناسبی برای سکونت است یا خیر؟

پیشینه قزوین

این شهر را می توان یکی از قدیمی ترین استان های ایران دانست. تپه های باستانی موجود در این شهر خبر از قدمت بیش از 9000 ساله قزوین دارند. به همین دلیل می توان گفت قزوین دوره های تاریخی مختلفی را به خود دیده است و به لطف شرایط جغرافیایی خود برای همه دولت ها منطقه مهمی به شمار می آمد. از جمله دوره هایی که در قزوین تاثیرات زیادی داشته اند، می توان به ساسانیان، سلجوقیان و صفویان اشاره نمود. قدمت قابل توجه این شهر باعث وجود اماکن تاریخی مختلفی در آن شده است.

آب وهوا

این شهر در گروه استان های سرد ایران واقع شده است. قزوین در تابستان ها هوایی خنک و در زمستان ها بسیارسرد با بارش های فراوان است؛ رطوبت کافی هوا باعث شده ساکنان با خشکی یا شرجی بودن روبرو نشوند و از هوای پاک و مطبوعی برخوردار باشند. این شهر از اواخر آبان تا اوایل اسفند یخبندان های زیادی را تجربه می نماید.

خدمات پزشکی و درمانی

قزوین داروخانه ، درمانگاه، مراکز درمانی و بیمارستان های تخصصی مختلفی دارد که احتیاج شهروندان به خدمات پزشکی را تامین می نمایند. برجسته ترین بیمارستان های قزوین بوعلی سینا، رجایی، ذکریای رازی، بیمارستان قدس، پاستور، دهخدا و… هستند. بنابراین ساکنان قزوین برای دریافت خدمات پزشکی احتیاجی به سفرهای بین شهری نخواهند داشت.

امکانات آموزشی

این شهر از نظر آموزشی صندلی علمی بسیار بالایی بین شهرهای ایران دارد. اولین مدرسه سبک نوین ایران با نام مدرسه امید در سال 1283 در این شهر ساخته شده است. این شهر بیش از 1200 مدرسه در مقاطع مختلف و دانشگاه های دولتی، خصوصی، موسسات آموزش عالی و… زیادی دارد. از جمله دانشگاه های آن می توان به دانشگاه بین المللی امام خمینی، علوم پزشکی قزوین، پیغام نور مرکز قزوین، آزاد قزوین، فنی شهید بابایی، تربیت معلم شهید رجایی، مؤسسه آموزش عالی رجاء، مؤسسه آموزش عالی دهخدا و غزالی اشاره نمود.

امکانات تفریحی

بوستان ها و فضاهای سبز مختلف، باشگاه های ورزشی، سینماها و اماکن تاریخی مختلف مانند کلیسا، گرمابه، آب انبار و… متعدد موجود در قزوین جاذبه های مختلفی برای شهروندان قزوینی و گردشگران فراهم نموده است.

با وجود آنچه گفته شد قزوین شهری کوچک اما آباد است که امکانات مختلفی در اختیار شهروندان قرار داده است. به همین دلیل ساکنان قزوین با محدودیت یا کمبود روبرو نیستند. شرایط مطلوب سکونت کنار قیمت های معقول برای خرید خانه باعث شده قزوین شهر محبوبی برای بسیاری از افراد باشد. در ادامه قیمت خرید خانه در قزوین با متراژهای مختلف را آنالیز می کنیم.

قیمت خرید خانه و آپارتمان در قزوین

به دلیل سکونت خانواده های کوچک و عظیم مختلف در قزوین، خانه هایی با متراژهای مختلف در شهر قزوین وجود دارد. در نتیجه می توانید اطمینان خاطر داشته باشید با هر توان اقتصادی امکان خرید خانه در قزوین را خواهید داشت.

قیمت خرید خانه زیر 100 متر در قزوین

در حال حاضر یک خانه 45 متری در البرز قزوین با یک اتاق خواب و امکانات معمول در طبقه دوم ساختمانی سه طبقه با قیمت 52 میلیون تومان برای فروش آماده است. این خانه بدون پارکینگ، انباری و آسانسور است. همچنین یک خانه 50 متری 2 سال ساخت با یک اتاق خواب واقع در خیابان منتظری، قیمتی در حدود 75 میلیون تومان دارد. این خانه از کیفیت کافی برخوردار است؛ اما امکاناتی مانند پارکینگ، انباری و آسانسور را ندارد.

از دیگر خانه های زیر 100 متر در قزوین می توان به واحدی 64 متری با یک اتاق خواب اشاره نمود. این خانه که در مجتمع مسکونی هنزا واقع شده است، دارای درب ضد سرقت، دو پارکینگ، شوتینگ، آسانسور مسافر و آسانسور باربری، انباری و دوربین مدار بسته است. برای خرید این خانه که در طبقه نهم واقع شده باید 108 میلیون تومان پرداخت کنید. علاوه براین یک واحد مسکونی 75 متری در فاز 1 آزادگان قیمتی در حدود 70 میلیون تومان دارد. این خانه که روبه روی پارک گلستان واقع شده است، آسانسور و پارکینگ دارد. در آخر یک خانه نوساز 90 متری با دو اتاق خواب واقع در خیابان دانشگاه قزوین به قیمتی برابر با 495 میلیون تومان آماده واگذاری برای فروش است. این خیابان یکی از گران قیمت ترین محله های قزوین محسوب می گردد.

قیمت خرید خانه بین 100 تا 200 متر در قزوین

خانه های 100 تا200متری در قزوین اغلب در مناطق گران این شهر واقع شده اند. در حال حاضر یک خانه نوساز 142 متری در طبقه دوم ساختمانی چهار طبقه واقع در محله خیام قزوین دارای یک اتاق خواب مستر و دو خواب معمولی، دو بالکن، آسانسور، انباری، پارکینگ و کمد دیواری های متعدد قیمتی در حدود 910 میلیون تومان دارد. یک خانه 158 متری در خیابان دانشگاه قزوین با سه اتاق خواب، انباری، آسانسور و پارکینگ در طبقه سوم ساختمانی هشت طبقه و تک واحدی قیمتی در حدود 790 میلیون تومان دارد. در محله امیرکبیر قزوین هم یک واحد مسکونی 165 متری 4 سال ساخت در طبقه پنجم مجهز به آسانسور، انباری و پارکینگ با سه اتاق خواب واقع شده است. برای خرید این خانه باید مبلغی برابر با 975 میلیون تومان پرداخت کنید. اگر به دنبال خانه ای با امکانات ویژه در قزوین هستید، در خیابان دانشگاه این شهر بیشتر جستجو کنید. برای مثال یک خانه 175 متری در طبقه آخر ساختمانی چهار طبقه دارای دو اتاق خواب معمولی، یک خواب مستر، دو سرویس بهداشتی، استخر و جکوزی، وان حمام، دوربین مدار بسته و… قیمتی در حدود 1 میلیارد و 137 میلیون تومان دارد. از واحدهایی با متراژ عظیم تر در این شهر می توان به خانه ای 185 متری نوساز با سه اتاق خواب در بلوار پرستار با قیمت 1 میلیارد و 110 میلیون تومان اشاره نمود. این خانه به پارکینگ، انباری، آسانسور مجهز بوده و کیفیت ساخت بسیار بالایی دارد. در آخر هم خانه ای 190 متری با سه اتاق خواب مستر، دو سرویس بهداشتی، سونا، وان و جکوزی، انباری، پارکینگ، درب ریموت دار و دو بالکن قابل چیدمان قیمتی برابر با 1 میلیارد و 330 میلیون تومان دارد.

قیمت خرید خانه بین 200 تا 300 متر در قزوین

گرچه تعداد خانه های متراژ بالای قزوین نسبت به خانه های کوچک آن کمتر است؛ اما پیدا کردن خانه عظیم در این شهر کار دشواری نیست. یک خانه 230 متری واقع در ولیعصر با چهار اتاق خواب مستر، آسانسور، پارکینگ، انباری، چهار سرویس بهداشتی ودو آشپزخانه مجزا قیمتی برابر با 1 میلیارد تومان دارد. همچنین یک خانه 240 متری با سه اتاق خواب، سونا، استخر، پارکینگ، انباری، سالن اجتماعات با همه امکانات در خیابان دانشگاه قیمتی برابر با 1 میلیارد و 565 میلیون تومان دارد. علاوه براین یک خانه 250 متری در شهرک امیدیه قزوین زیربنایی برابر با 120 متر دارد. این خانه با یک اتاق خواب، دو انباری و پارکینگ با قیمتی در حدود 260 میلیون تومان به فروش می رسد. از دیگر خانه های متراژ بالای قزوین می توان به خانه ای 282 متری با چهار اتاق خواب اشاره نمود. این واحد مسکونی که در طبقه اول ساختمانی چهار طبقه واقع شده است یک اتاق خواب مستر و سه اتاق خواب معمولی دارد. دو آشپزخانه مجزا، یک اتاق ورزش، سه پارکینگ مسقف، انباری 10 متری و آسانسور ایتالیایی از دیگر امکانات موجود در این خانه هستند. برای خرید این خانه نوساز باید مبلغی در حدود 1 میلیارد و 535 میلیون تومان پرداخت کنید. آخرین خانه ای که در این متراژ آنالیز می کنیم یک واحد مسکونی 300 متری است که به سه اتاق خواب مستر مجهز شده است. این خانه با آسانسور ایتالیایی، دو درب اتوماتیک، دو پارکینگ مسقف برای هر واحد، دو آشپزخانه مجزا در هر واحد، سونای خشک و بخار، جکوزی، دوربین مدار بسته و سیستم کنترل هوشمند قیمتی برابر با 1 میلیارد و 850 میلیون تومان دارد.

در یک جمع بندی درباره سکونت در قزوین می توان گفت این شهر امکانات شهری و رفاهی بسیار مناسبی در اختیار ساکنان قرار داده است و شهروندان برای زندگی در این شهر محدودیتی ندارند. همچنین قیمت خانه های قزوین بین 50 میلیون تا حدود 2 میلیارد تومان متغیر است. به همین دلیل همه افراد با توان اقتصادی کم یا زیاد می توانند به راحتی خانه ای دلخواه در قزوین برای خود تهیه نمایند؛ پس در صورتی که قصد سکونت در قزوین را دارید، نگران یافتن خانه مناسب برای خود را نداشته باشید.

منبع: هومینگ
انتشار: 2 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 962

به "هزینه مورد احتیاج برای خرید خانه در قزوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه مورد احتیاج برای خرید خانه در قزوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید