واحد پول چین چیست؟

به گزارش مجله گوگل ایرانی، واحد پول چین یوان است و با نام اختصاری CNY شناخته می گردد. رنمینبی (Renminbi (RMB در واقع مانند استرلینگ در انگلستان یکای ارزش واقعی است.

واحد پول چین چیست؟

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

کشور چین با جمعیتی در حدود 20 درصد جمعیت کره زمین، کشوری است که در اقتصاد هر کشور دیگری در دنیا نفوذ نموده و تاثیرات خود را بر تمامی بنگاه های مالی مقصد گذاشته است. دانستن واحد پول چین و آگاهی از ارزش پول این کشور باعث می گردد که تجار وارد نماینده به سود بیشتری دست یابند.

واحد پول چین چیست؟

یوان چین (نشان:元؛ کد:CNY) یکای جدید شمارش ارز کشور چین است. یوان چینی که با نام رنمینبی (Renminbi (RMB نیز شناخته می گردد، در سرتاسر کشور چین به عنوان پول رسمی کشور شناخته می گردد؛ در صورتی که در هنگ کنگ و ماکائو، دلار هنگ کنگ و pataca پول رایج کشور هستند.واحد پایه رنمینبی، یوان است که علامت اختصاری آن به صورت ¥نوشته می گردد.

معرفی شهرهای توریستی و جاذبه های گردشگری چین

فرق میان یوان و رنمینبی همانند فرق میان پوند و استرلینگ است. پوند (بجای یوان) یکای حساب و استرلینگ (بجای رنمینبی) ارز واقعی است.

یوان خود نیز از اعضای کوچکتری به نام جیائو و فن تشکیل می گردد به طوری که:

1 یوان = 10 جیائو

10 جیائو = 10 فن

در بعضی نقاط کشور چین، به یوان، kuai و jiao نیز گفته می گردد. پول رایج کشور چین، توسط بانک جمهوری خلق چین و در واحدهای یک، دو، پنج، ده، بیست، پنجاه و صد یوان صادر می گردد. سکه های jiao و fen نیز در اندازه های 1، 2 و 5 عرضه می شوند. بسیاری از مسافران باید حتما در طی سفر خود، پول خود را به واحد پولی رایج کشور مقصد تبدیل نمایند. در کشور چین، تبدیل ارز در بیشتر بانک ها، هتل ها و فرودگاه ها انجام می گردد.

همیشه به یاد داشته باشید به دلیل کم نوسان بودن قیمت دلار، از بردن دیگر ارزها به کشور چین خودداری نمایید. به دلیل نا آشنا بودن بسیاری از افراد به زبان چینی و عدم آگاهی چینی ها به زبان انگلیسی بهتر است تبدیل دلار را در هتل و بانک ها انجام داده و از رفتن به مکان های غیرقابل اطمینان پرهیز نمایید. هزینه تاکسی در چین نسبتا ارزان بوده و فقط مراقب پول های تقلبی در این کشور باشید.

جاذبه های گردشگری هنگ کنگ چین

همه چیز درباره دیوار چین

جاذبه های گردشگری شانگهای چین

تبدیل ارزها

یوان چین در خارج از کشور چین نیز تبدیل می گردد، مخصوصا جنوب شرقی آسیا و هنگ کنگ. اسکناس های خارجی و چک های مسافرتی نیز به راحتی در شعبات بانک مرکزی چین قابل تبدیل هستند. در هتل های مخصوص گردشگران، کالاهای لوکس وارداتی نظیر نوشیدنی های الکلی با ارز غربی فروخته می گردد.

نسبت یوان به دیگر واحدهای پولی دنیا (سپتامبر 2017)

6.5 یوان 1 دلار آمریکا
7.8 یوان 1 یورو
8.6 یوان 1 پوند انگلستان

گروه گردشگری خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 1 بهمن 1399 بروزرسانی: 1 بهمن 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1352

به "واحد پول چین چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واحد پول چین چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید