ورزشی که عمر شما را طولانی می نماید

به گزارش مجله گوگل ایرانی، نتایج یک آنالیز جدید نشان می دهد بازیکنان ورزش گلف با خطر کمتر مرگ زودرس روبرو هستند و می توانند به سلامت خود در دوران سالمندی یاری نمایند.

ورزشی که عمر شما را طولانی می نماید

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دیلی میل، نتایج یک آنالیز جدید نشان می دهد بازیکنان ورزش گلف با خطر کمتر مرگ زودرس روبرو هستند.

پژوهشگران این مطالعه دریافتند، کسانی که حداقل یک بار در ماه گلف بازی می نمایند، احتمالاً یک دهه بیشتر از سایر افراد عمر می نمایند.

محققان در این آنالیز حدود 5900 فرد بزرگسال 65 سال به بالا را به مدت 10 سال تحت نظر داشتند و دریافتند افرادی که به طور منظم گلف بازی می کردند (حداقل ماهی یکبار) بیش از 8 درصد با احتمال کمتر مرگ به هر علتی روبرو بودند.

دانشمندان می گویند این ورزش مانند پیاده روی گزینه خوبی است که افراد میانسال و سالمند به خوبی می توانند آن را انجام دهند و با تحرک فیزیکی خودرا از تبعات پیری در امان نگه دارند.

عدنان قریشی، نویسنده این پژوهش نیز اعلام کرد: گلف می تواند مزایایی مانند کاهش استرس را فراهم کند و به راحتی به حفظ سلامت افراد یاری کند.

محقق ارشد این مطالعه که متخصص مغز و اعصاب در دانشگاه میسوری کلمبیاست همچنین گفت: این آنالیز نخستین مطالعه ایست که به مزایای بازی گلف پرداخته است.

محققان نتوانستند تشخیص دهند که آیا بازی گلف تأثیر مستقیمی در محافظت در برابر حمله قلبی یا سکته مغزی دارد یا خیر؛ بنابراین این تحقیق احتیاج به آنالیز های بیشتری دارد؛ اما ورزش منظم، قرار دریافت در معرض محیطی که کمتر آلوده است و تعامل های اجتماعی ارائه شده توسط گلف همه برای سلامتی مثبت است.

نکته مثبت دیگر این است که بزرگسالان مسن خلاف سایر ورزش ها که سنگین هستند، می توانند به راحتی گلف بازی نمایند و خود را به دلیل کهولت سن یا عوارض پیری از ورزش محروم ننمایند.

تیم دانشگاه ادینبورگ 5 هزار مطالعه را در خصوص گلف آنالیز کردند و دریافتند که این مزایا از نظر سلامت جسمی و روحی برای افراد در هر سنی وجود دارد.

آنها دریافتند که تعادل و استقامت عضلات در افراد مسن با انجام ورزش بهبود یافته و همچنین به احتمال زیاد سلامت قلب و عروق، تنفس و متابولیک نیز بهبود می یابد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 755

به "ورزشی که عمر شما را طولانی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورزشی که عمر شما را طولانی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید