چطور بعد از ناهار احساس خواب آلودگی نکنیم؟

به گزارش مجله گوگل ایرانی، بعد از ناهار بدن در فرآیند هضم سنگین ترین وعده غذایی روز قرار گرفته است و همین مسئله خون رسانی به مغز را کاهش داده و باعث خواب آلودگی می گردد.

چطور بعد از ناهار احساس خواب آلودگی نکنیم؟

جلوگیری از خواب آلودگی بعد از غذا بیشتر از همه دغدغه کارمندانی است که امکان خواب بعد از ناهار را ندارند. در زمان ظهر و پس از مصرف غذا، سکونی در ریتم بیولوژیکی بدن بروز می نماید که منجر به احساس خواب آلودگی می گردد. در مجله اینترنتی خبرنگاران، همراه ما باشید تا راهکارهایی برای جلوگیری از خواب آلودگی به شما معرفی می کنیم.

راهکارهای شادابی بعد از صرف ناهار

راهکارهایی که در ادامه می آیند شامل راه هایی فوری برای جلوگیری از خواب آلودگی و راهکارهایی درازمدت هستند.

1. آدامس جویدن

شما می توانید برای تمرکز بیش تر و دوری از احساس خواب آلودگی آدامس بجوید. البته پیشنهاد می گردد زمان جویدن کافی برای آدامس بین 15 تا 20 دقیقه است. چرا که طولانی تر جویدن آدامس باعث کاهش قوای ذهنی می گردد.

2. گوش دادن به موسیقی

گوش دادن به موسیقی در حین کار می تواند بهره وری را افزایش دهد. تحقیقی در دانشگاه میامی انجام شد که در آن 56 شرکت کننده برای مدت سه هفته در حین کار به موسیقی گوش دادند. نتیجه نشان داد این افراد زمانی که موسیقی را قطع می کردند، کیفیت کار آن ها کم تر می شد و زمان بیش تری برای انجام وظایف خود احتیاج داشتند.

3. نوشیدن آب

یکی از دلایل خستگی، بی حوصلگی و مسائل تمرکزی، نبود آب کافی در بدن است. برای جلوگیری از خواب آلودگی روز خود را با یک لیوان آب آغاز کنید، چرا که در تمام طول شب هیچ اندازه آبی وارد بدن نشده. به همین علت سطح مایعات بدن کاهش یافته است. در صورت امکان روزی 8 لیوان آب بنوشید تا دچار کم آبی بدن و عوارض آن نشوید.

4. کاهش مصرف شیرینی و چربی

غلات تصفیه شده، نان های ساندویچی و مانند آن به سرعت هضم می گردد. این مسئله افزایش و کاهش اندازه قندخون را سرعت می بخشد و در پی آن بر کاهش انرژی نیز تاثیر می گذارد. شاید در حین مصرف این مواد غذایی ابتدا احساس هوشیاری کنید. ولی افت سریع قندخون باعث کسل شدن شما می گردد.

5. ورزش

انجام تمرینات بدنی مناسب به شما یاری می نماید تا فرآیند هضم بهبود یافته و جریان خون در بدن تقویت گردد. بعلاوه اکسیژن مواد غذایی لازم را به عضلات بدن می رساند و انرژی را به طور طبیعی افزایش می دهد. یکی از روش های جلوگیری از خواب آلودگی در محل کار انجام حرکات کششی پشت میز است.

6. رژیم غذایی کم خوری

مصرف حجم زیادی از غذا برای وعده ناهار سرعت هضم و گوارش را کاهش می دهد. اگر از خانه غذا می برید، بهتر است از ظرف غذای کوچک تری بهره ببرید تا بتوانید برای جلوگیری از خواب آلودگی در محل کار گامی مهم بردارید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب شگفت انگیزترین فواید طالبی را بخوانید.منبع: پیام دلتا
انتشار: 14 خرداد 1402 بروزرسانی: 14 خرداد 1402 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 2215

به "چطور بعد از ناهار احساس خواب آلودگی نکنیم؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "چطور بعد از ناهار احساس خواب آلودگی نکنیم؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور بعد از ناهار احساس خواب آلودگی نکنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید