نسخه ای اعجاب انگیز برای دوری از افسردگی

به گزارش مجله گوگل ایرانی، مطالعه ای تازه نشان می دهد یک ساعت زود بیدار شدن احتمال ابتلا به افسردگی را 23 درصد کاهش می دهد.

نسخه ای اعجاب انگیز برای دوری از افسردگی

به گزارش خبرنگار به نقل از اخبارالیوم، مطالعه ای که به وسیله محققان دانشگاه کلرادو بولدر و هاروارد و انستیتوی زیست پزشکی اجرا شده، حاکی از آن است که بیدار شدن یک ساعت زودتر از حد معمول خطر ابتلا به افسردگی را کاهش می دهد و هریک ساعت مزیت بیشتری را به همراه دارد.

در این مطالعه آمده است که اگر فردی بتواند ساعت بیداری خود را تنظیم کند 23 درصد خطر ابتلا به افسردگی برای او کاهش می یابد.

افسردگی نوعی اختلال خلقی است که باعث احساس غم و اندوه مداوم و از بین رفتن علاقه می گردد، که بر احساس، فکر و رفتار شما تأثیر می گذارد و می تواند منجر به انواع مسائل عاطفی و جسمی گردد.

سلی یتر پژوهشگر دانشگاه ککلرادو گفت: بعضی از شرحات قابل قبول وجود دارد که ساعات بیولوژیک و اختلال خواب را با یکدیگر مرتبط می داند.

وتر شرح می دهد: از نظر فیزیولوژیکی، افرادی که زود بیدار می شوند هم در معرض نور بیشتر هستند که می تواند بر سلامتی آن ها تأثیر مثبت بگذارد.

این محقق آمریکایی اشاره نمود: ساعت بیولوژیکی یک چیز مثبت است، اما مواردی وجود دارد که می توان محدودیت های این ساعت را از بین برد و زود بیدار شد.

او اضافه نمود: نور یکی از عوامل اصلی برای مراقبت سلامت است، بنابراین سعی کنید روز های خود را به ویژه هنگام صبح با حضور در خارج از منزل، روشن کنید و با پرهیز از لواز الکتریکی و روشنایی در شب، خواب راحتی را برای خود مهیا کنید.

این محقق آمریکایی تأکید کرد: ورزش در صبح زود می تواند به تقویت سیگنال هایی که به بدن شما می گویند زود بیدار شوید یاری کند.

در این مطالعه به رهبری وتر، محققان داده های 840 هزار نفر از شرکت آزمایش DNA و پایگاه پزشکی و زیست شناختی در انگلیس را مورد آنالیز قرار دادند و بعلاوه در این تحقیق از داده های 450 هزار نفر در Biobank انگلیس استفاده شد.

این مطالعه نشان داد که یک ساعت زود بلند شدن احتمال ابتلا به افسردگی را 23 درصد کاهش می دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 شهریور 1400 بروزرسانی: 5 شهریور 1400 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1738

به "نسخه ای اعجاب انگیز برای دوری از افسردگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسخه ای اعجاب انگیز برای دوری از افسردگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید