ورهرام و بخشی مقدم متقاضی سینما حقیقت شدند

به گزارش مجله گوگل ایرانی، فرهاد ورهرام با مستند زینت دریایی و مهدی بخشی مقدم با مستند خانه ای برای تو متقاضی جشنواره سینما حقیقت هستند.

ورهرام و بخشی مقدم متقاضی سینما حقیقت شدند

فرهاد ورهرام مستندساز پیشکسوت سینمای ایران، با جدیدترین اثر خود که مستندنگاری از عروسی پسر زینت دریایی کاراکتر فیلم قدیمی ابراهیم مختاری است، متقاضی شرکت در دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی سینماحقیقت شد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی جشنواره بین المللی سینماحقیقت، در خلاصه موضوع این فیلم 64 دقیقه ای آمده است: محسن پسر بزرگ زینت در یکی از دانشگاه های ایتالیا دوره فوق لیسانس را می گذراند. برادر و خواهر وی نیز در ایتالیا تحصیل می نمایند. زینت و همسرش از دوری فرزندانشان دلتنگ اند و محسن را راضی می نمایند تا به جزیره قشم برگردد و دختری روستایی را برای همسری وی انتخاب می نمایند. این فیلم داستان عروسی سنتی پسر زینت است که به مدت 6 روز در روستای سلخ برگزار گردید.

عوامل فراوری مستند عروسی پسر زینت عبارتند از: پژوهشگر، نویسنده، کارگردان و تهیه نماینده: فرهاد ورهرام، فیلمبردار: رضا تیموری، صدابردار: مهرداد عباسپور، صداگذار: مهرشاد ملکوتی، تدوینگر: طاهره حسینی، گوینده: زینت دریایی

این فیلم در صورت پذیرش هیات انتخاب، در بخش مسابقه ملی مستندهای نیمه بلند دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی سینماحقیقت روی پرده می رود.

فرهاد ورهرام متولد سال 1327 در بروجرد و فارغ التحصیل رشته سینما از دانشکده هنرهای دراماتیک است. در کارنامه مستندسازی او، ساخت آثاری چون تاراز، عروسی مقدس، یاد و یادگار، خلوت جنگل، ایستگاه، دماوند، سیاهان جنوب ایران، بدون شناسنامه، بند آب بند خاک و... به چشم می خورد.

روایت سینماحقیقت از زندگی جدید پس از سرطان

خانه ای برای تو عنوان مستندی از مهدی بخشی مقدم، به تهیه نمایندگی مهدی شامحمدی است که برای اولین نمایش عمومی تحویل دبیرخانه دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی سینماحقیقت شده است.

به گزارش روابط عمومی جشنواره بین المللی سینماحقیقت، در خلاصه موضوع این فیلم 73 دقیقه ای آمده است: داوود جوان 30 ساله ای اهل یکی از روستاهای اطراف گیلان، کمتر از یک سال از ازدواجش می گذرد که در شغلش دچار ورشکستگی شده و همزمان متوجه می گردد که به سرطان پیشرفته ای دچار شده است. او در این شرایط برای زندگی اش تصمیمات جدیدی می گیرد...

عوامل فراوری مستند خانه ای برای تو عبارتند از: کارگردان: مهدی بخشی مقدم، پژوهشگران: مهدی شامحمدی و مهدی بخشی مقدم، فیلمبردار: محمد حدادی، صدابردار: حسن شبانکاره، صداگذار: حسین ابراهیمی، تدوینگر: عطا مهراد، آهنگساز: افشین عزیزی، مدیر فراوری: مرتضی ابراهیمی، عکاس: ایلیا شامحمدی، تهیه نماینده: مهدی شامحمدی، تهیه شده در: مرکز مستند سوره

این فیلم در صورت پذیرش هیات انتخاب، در بخش مسابقه ملی مستندهای بلند دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی سینماحقیقت روی پرده می رود.

در کارنامه فیلمسازی مهدی بخشی مقدم، ساخت فیلم های مستند اسب چوبی و صد و سه روز به چشم می خورد.

مهدی شامحمدی هم با تهیه نمایندگی فیلم مستند فصل هرس در سال 1394، موفق به کسب نشان فیروزه بهترین فیلم نهمین جشنواره بین المللی سینماحقیقت شده بود. او سال گذشته نیز با تهیه فیلم هاسوخته در بخش مسابقه ملی سینماحقیقت حضور داشت.

دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران سینماحقیقت طی روزهای 18 تا 25 آذرماه 1397 به دبیری سیدمحمدمهدی طباطبایی نژاد در شهر تهران برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 44

به "ورهرام و بخشی مقدم متقاضی سینما حقیقت شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورهرام و بخشی مقدم متقاضی سینما حقیقت شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید