سرانجام مهلت خرید برگ سبز چای

به گزارش مجله گوگل ایرانی، رئیس سازمان چای کشور گفت: چایکاران 3 روز فرصت دارند برگ سبز چای چین پاییزه خود را به کارخانه های چای تحویل دهند.

سرانجام مهلت خرید برگ سبز چای

محمدولی روزبهان امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در رشت، گفت: چایکاران 3 روز فرصت دارند برگ سبز چای چین پاییزه خود را به کارخانه های چای تحویل دهند و این مدت تمدید نخواهد شد.

وی گفت: چایکاران گیلان و مازندران از 5 اردیبهشت ماه تا به امروز 85هزار و 325 تن برگ سبز چای به ارزش اقتصادی هزار و 135 میلیارد ریال برداشت کردند که 32 درصد نسبت به پارسال بیشتر است.

وی اضافه کرد: شرایط مساعد آب و هوایی, رغبت چایکاران به تولید بیشتر به علت پرداخت به موقع مطالبات و افزایش 71درصدی بهای برگ سبز چای در 2 سال گذشته, تغذیه و هرس باغهای چای از دلایل افزایش برداشت برگ سبز چای در گیلان و مازندران است.

روزبهان گفت: امسال 19هزار و 200 تن چای خشک در کارخانه های فرآوری گیلان و مازندران تولید شد و قیمت خرید تضمینی هر کیلو برگ سبز چای درجه یک امسال 21هزار و 800 ریال و درجه دو 12هزار و 100 ریال است.

به گزارش خبرنگاران، 90 درصد چای کشور در گیلان و مازندران تولید می شود و 55هزار خانوار در گیلان و مازندران هزار هکتار باغ چای دارند.

منبع: تسنیم
انتشار: 5 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 736

به "سرانجام مهلت خرید برگ سبز چای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرانجام مهلت خرید برگ سبز چای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید