پیشکسوت دوومیدانی: این همه هزینه فقط برای کسب یک مدال در آسیا است؟

به گزارش مجله گوگل ایرانی، پیشکسوت دوومیدانی گفت: فدراسیون برای یک ورزشکار به اندازه سه برابر بودجه فدراسیون آذربایجان هزینه نموده و آیا این هزینه فقط برای کسب یک مدال در آسیا است؟

پیشکسوت دوومیدانی: این همه هزینه فقط برای کسب یک مدال در آسیا است؟

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

حسین غلامی پیشکسوت دوومیدانی ایران و بازرس پیشین این فدراسیون در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، درباره شرایط این روزهای دوومیدانی ایران گفت: دوومیدانی نفس های آخرش را می کشد، چون همه به دنبال قدرت طلبی هستند. ورزشکاران هم متوجه این شرایط شده اند و هر کدام با استفاده از این فرصت جلو می فرایند. هر روز یک رکورد شکسته می گردد و کسی هم نیست که نظارت داشته باشد.

وی اضافه کرد: این جریان از زمانی که جلالی و کفاشیان از فدراسیون رفتند، ریشه دوانده است. در واقع از آن دوره ها به بعد فدراسیون به سمت نتیجه گرایی حرکت نموده و این کار هم خیلی بد اجرا شده است. ورزشکاران هم که در فضای مجازی تبدیل به مدل شده اند و کسی نیست به آنها بگوید که ورزشکار حرفه ای هستند.

پیشکسوت دوومیدانی مطرح نمود: هر روز در هر کشور رکورد شکسته می گردد، آن هم بدون نظارت. مگر چنین چیزی امکان دارد؟ برای مثال فرزانه فصیحی در مسابقات مختلف حضور پیدا می نماید. سوال این است که آیا مجوز شورای برون مرزی برای او صادر شده است یا خیر؟ آیا نماینده فدراسیون در محل رقابت حضور داشته است؟ آیا تمام قوانین در آنجا رعایت شده است؟ فصیحی مسابقه داده، بعد فدراسیون نامه زده و خواهان مدارک شده است. جالب اینکه جواب نامه دو روز زودتر از اینکه به دست خودش برسد، به دست ورزشکار رسیده است. فصیحی مقصر این شرایط نیست، بلکه ایراد اصلی نبود ابرازها و نظارت کامل است که ورزشکار رها می گردد. این ورزشکار هر لحظه می گوید که رکورد ایران را زده است. اگر او دیگر مسابقه ندهد یا دیگر به رکوردش دست پیدا نکند، چه فاجعه ای رخ می دهد؟ آیا انگیزه ای برای سایر ورزشکاران باقی می ماند؟

غلامی گفت: می خواهم به حسن تفتیان نیز اشاره کنم. تفتیان در همه رقابت های غیر رسمی رکورد ایران و همچنین رکورد ورودی مسابقات مختلف را زده است. در واقع همه این رکوردها به عنوان در مسابقات تدارکاتی ثبت شده و کسی که می تواند این کار را انجام بدهد، نباید رکوردی بسیار نزدیک به همان رکوردها را در مسابقات رسمی بزند؟ شما هزینه های فدراسیون را ببینید که برای یک ورزشکار به اندازه سه برابر بودجه فدراسیون کشور آذربایجان هزینه شده است. آیا این هزینه فقط برای کسب یک مدال در آسیا است؟

وی در پاسخ به این موضوع که اگر همین حمایت نیز صورت نگیرد، نقدها زیادی به وجود خواهد آمد، گفت: زمانی که حرف حق زده گردد، مسئله ای نیست. اگر زمانی که یک استاندار تماس می گیرد، پاسخ فنی به او داده و خواسته گردد که خودش هزینه آن ورزشکار مدنظرش را بپردازد، آیا آن استاندارد دوباره تماس می گیرد؟ اصلاً چه ربطی به سیاسیون دارد؟ نباید حمایت از ورزشکار هر شهر و استان بر اساس منطق باشد؟ فدراسیون نباید بر تمرینات یک ورزشکار نظارت داشته باشد؟ برای ورزشکار یک مربی خارجی جذب می گردد و می گوید که آن ورزشکار در المپیک فلان مدال و رکورد را کسب می نماید. پول هم به ورزشکار یا مربی داده می گردد و می رود. آیا در قرارداد با این مربی برایش تعهدی ایجاد شده است؟ آیا آن مربی حاضر است در صورت عدم تحقق وعده هایش خسارت به فدراسیون بدهد؟

غلامی اظهار داشت: بازرس فدراسیون در زمان ریاست افشین داوری بودم. متاسفانه در آن دوره گزارش بسیار زیادی از تخلف فدراسیون برای وزارت ورزش ارسال کردم، اما من را به دفتر معاون وقت یعنی دکتر سجادی فراخواندند و گفتند داوری به وزیر گفته یا جای او در فدراسیون است یا من. وزیر هم با توجه به رابطه دوستی که دارند، گفته به شکلی استعفای من گرفته گردد. به همین دلیل و برای آنکه آرامش دوومیدانی برهم نخورد، گفتند که استعفایم را بنویسم. آیا به گزارشی که داده بودم، رسیدگی شد؟ حالا همان فرد دوباره نامزد ریاست شده است. فدراسیون که پولی ندارد، به چه دلیل بر سر ریاستش دعوا است؟

این پیشکسوت دوومیدانی توضیح داد: شرایط هیئت های دوومیدانی در استان های مختلف و همچنین شرایط رده های پایه را ببینید. چند احسان حدادی و حتی نزدیک به او طی سال های اخیر تربیت شده است؟ یعنی 16 سال فرصت نبوده که یک نفر مثل او تربیت گردد؟

وی درباره شرایط رئیس آینده فدراسیون دومیدانی گفت: هر فردی که بیاید، باید به همان شکل تا المپیک جلو برود، چون فرصتی تا آن بازی ها وجود ندارد. پس از آن، اولین کاری که باید انجام دهد، این است که زیرساخت های فدراسیون را درست کند، یعنی کمیته های مختلف را فعال و از افراد بانفوذ و توانمند در آنها استفاده کند. کار بعدی رسیدگی به هیئت ها است. فدراسیون باید مسئولیت برگزاری اردوها را داشته و مسئولیت رده های پایه نیز باید برعهده هیئت ها باشد. این هیئت ها باید فعال شوند و نظارت کامل روی کارشان باشد.

غلامی مطرح نمود: باشگاه ها نیز در حال حاضر تشریفاتی هستند. مسابقات باشگاه های باید اصولی برگزار گردد و ورزشکار در طول یک سال درگیر رقابت های این بخش باشد. در واقع باشگاه باید بداند که خودش ملزم به آماده کردن ورزشکار و تحویل دادن آن به تیم ملی است. همچنین باید ارتباط تنگاتنگی با وزارت ورزش وجود داشته باشد، چون استعداد فقط از این بخش بیرون می آید. فدراسیون باید با استفاده از عواملی که دارد، همه ارکان را راه بیندازد تا همه مسائل از بین برود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 696

به "پیشکسوت دوومیدانی: این همه هزینه فقط برای کسب یک مدال در آسیا است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشکسوت دوومیدانی: این همه هزینه فقط برای کسب یک مدال در آسیا است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید