لزوم توجه ویژه متولیان ورزش به کشتی، فرصتی تا المپیک نمانده!

به گزارش مجله گوگل ایرانی، به گزارش خبرنگاران، کشتی فرنگی ایران توانست در رقابت های جهانی 2019 قزاقستان سه سهمیه المپیک را توسط علیرضا نجاتی، محمدعلی گرایی و امیر قاسمی منجزی در اوزان 60، 77 و 130 کیلوگرم کسب کند. اما هنوز سه سهمیه دیگر باقی مانده که شاگردان محمد بنا باید در مسابقات گزینشی آسیا در قزاقستان پیروز به کسب آنها شوند. ترکیبی کامل (6 ملی پوش) راهی المپیک شوند.

لزوم توجه ویژه متولیان ورزش به کشتی، فرصتی تا المپیک نمانده!

به همین دلیل رحیم علی آبادی دارنده مدال نقره المپیک 1972 مونیخ و عضو اسبق شورای فنی کشتی فرنگی در مصاحبه با خبرنگاران گفت: شاگردان محمد بنا در حالی خود را برای المپیک مهیا می نمایند که بیش از یکسال با محدودیت های کرونایی و شرایط خاص تمرینی همراه هستند. طبیعتاً این بچه ها نتوانستند آنطور که باید و شاید برای این آوردگاه عظیم آماده شوند و مثل همیشه با تکیه بر همت و غیرت خود و کادر فنی در حال تمرین هستند.

وی ادامه داد: مطمئناً فرنگی کاران کشورمان می توانند سه سهمیه دیگر را هم کسب نمایند تا با ترکیبی کامل در المپیک 2021 توکیو به میدان بروند، اما در این مقطع زمانی احتیاج به حمایت و توجه بیشتری از سوی مسئولان ورزشی کشورمان دارند. فراموش ننموده ایم که کشتی گیران ملی پوش همیشه ناجی کاروان ورزش ایران در المپیک بودند و چشم امید متولیان ورزش برای کسب مدال همیشه به گوش شکسته ها بوده است. در نتیجه متولیان امر هم باید به سهم خود از این بچه ها حمایت اقتصادی و معنوی داشته باشند.

پیشکسوت کشتی کشورمان با اشاره به اینکه فدراسیون کشتی هم طی یکی دو سال گذشته روزهای پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشت گفت: فدراسیون کشتی تا حد توان برای مهیا کردن امکانات لازم برای کشتی گیران کوشش نموده و می نماید، اما از یک سو مسائل و بحران اقتصادی و از سوی دیگر شیوع ویروس کرونا همه چیز را تحت تأثیر قرار داده است. بدیهی است متولیان کشتی ایران هم باید مورد حمایت مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک قرار گیرند تا بتوانند از جهت سخت و پر پیچ و خم رسیدن به المپیک و کسب افتخار در این میدان عظیم گذر نمایند.

علی آبادی در خاتمه توضیح داد: کشتی یکی از رشته هایی است که در واقع دو رشته را تحت پوشش دارد و در طول سال با سفرهای متعدد تدارکاتی و رسمی همراه است. بدیهی است با توجه به افزایش قیمت دلار و هزینه های اعزام در حالی که بودجه کشتی همان بودجه قبلی با کمی افزایش بوده، دست متولیان فدراسیون را بسته است. باید توجه داشت ما از یک رشته پرافتخار المپیکی صحبت می کنیم که همیشه بار ناکامی بعضی رشته های دیگر را در رنکینگ مدالی کاروان ورزشی ایران به دوش کشیده و همیشه با دست پر از المپیک بازگشته است.

به گزارش خبرنگاران، طبق برنامه اتحادیه جهانی کشتی رقابت های گزینشی المپیک در قاره آسیا طی روزهای 20 تا 22 فروردین سال 1400 و رقابت های قهرمانی آسیا طی روزهای 23 تا 28 فروردین 1400 در شهر آلماتی قزاقستان برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 فروردین 1400 بروزرسانی: 4 فروردین 1400 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1480

به "لزوم توجه ویژه متولیان ورزش به کشتی، فرصتی تا المپیک نمانده!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم توجه ویژه متولیان ورزش به کشتی، فرصتی تا المپیک نمانده!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید