چرا غول های فناوری بر کلینیک های سلامتی متمرکزند؟ ، از سوددهی فعلی تا بلندپروازی های آینده

به گزارش مجله گوگل ایرانی، این روزها بسیاری از غول های فناوری وارد فعالیت های پزشکی شده اند. اما پرسش این است که دلیل این علاقه به حوزه پزشکی و فناوری های پزشکی چیست؟

چرا غول های فناوری بر کلینیک های سلامتی متمرکزند؟ ، از سوددهی فعلی تا بلندپروازی های آینده

به گزارش خبرنگاران به نقل از سی ان بی سی، این روزها اغلب غول های فناوری در محل کارخانه های خود و یا در نزدیکی کارخانه و کارگاه های خود مکان هایی ویژه برای ارائه خدماد سلامتی به کارمندانشان دارند.این موضوع برای همه شرکت های بزرگ فناوری مانند فیسبوک و اپل صادق است. چرا که این شرکت ها دارای کلینیک های اختصاصی در محوطه اصلی خود برای حمایت از کارمندان هستند.

اما طی سال های اخیر ماجرا تا حدود زیادی تغییر نموده است. شرکت های بزرگ فناوری در کوششند به جای ادامه همکاری با شرکت های خدمات پزشکی و یا به عبارتی دقیق تر استفاده از سیستم های خص ثالث از سیستم هایی استفاده نمایند که داخلی باشند.

تمرکز بر تاسیس کلینیک های پزشکی برای افزایش راندمان کاری

بسیاری از غول های فناوری کلینیک های پزشکی اختصاصی را با هدف افزاش راندمان کاری طراحی می نمایند. برای مثال در اوایل ماه جاری آمازون گزارش داد که برای تعدادی از کارگران خود یک کلینیک حرفه ای راه اندازی می نماید که تا اوایل سال 2019 به بهره برداری می رسد.

افزون براین اپل نیز در حال کار روی کلینیک های پزشکی ویژه کارکنان خود است .اما سوالی که مطرح می گردد این است که چرا این شرکت ها در پی کلینیک های اختصاصی هستند؟ پاسخ ساده است؛ به دلیل کوشش برای افزایش راندمان کاری.

همه شرکت هایی که در پی مدیریت هزینه های غیر بهداشتی خود هستند، به نتیجه گیری مشابهی می رسند. برای ایجاد یک حصارامن شغلی این شرکت ها ابتدا باید سیستم مراقبت بهداشتی ویژه ای افتتاح نمایند. چرا که با افزایش نرخ سلامت کارمندان، شرایط بازدهی شغلی نیز بالاتر می رود.

میشا وینبرگ، رئیس دفتر موسسه تحقیقاتی شورای منطقه خلیج فارس، شرح می دهد که طور کلی کارفرمایان در خصوص هزینه های بزرگ سیستم مراقبت بهداشتی خود نگرانند و بر همین اساس با یاری سیستم های بهداشتی درون سازمانی در کوششند هزینه ها را به حد اقل برسانند.

د رامدی که بی کوشش به دست نمی آید

برای رسیدن به لقبز شرکت 1 تریلیون دلاری، شرکت هایی مثل اپل و آمازون کوشش های متعددی انجام داده اند. بخشی از این کوشش ها نیز به حوزه سلامت مرتبط است.

آمازون به شکل تخصصی نیز کوشش هایی گسترده ترتیب داده است برای مثال داروخانه اینترنتی راه اندازی نموده و یا در کوشش برای کاهش هزینه های درمانی است.

اپل نیز در ساخت ابزارهای ردیابی سلامت مبتنی بر آیفون و سایر محصولات اپل کوشش نموده است.اما اینها تنها چیزهایی هستند که ما میدانیم. بدون شک، اپل و آمازون، که هر دو تمرکز زیادی بر تحقیق و توسعه دارند، در حال فکر کردن در خصوص محصولات سخت افزاری و نرم افزاری متمرکز بر سلامت برای دهه آینده هستند.

سوال این است که کجا مناسب تر است که این ابزارها و خدمات آزموده شوند و پاسخ نیز ساده است: با یاری بازخورد گرفتن از بیماران واقعی که اتفاقا می توانند کارگران همین شرکت ها باشند.

منبع: انتخاب
انتشار: 28 آذر 1401 بروزرسانی: 28 آذر 1401 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 2140

به "چرا غول های فناوری بر کلینیک های سلامتی متمرکزند؟ ، از سوددهی فعلی تا بلندپروازی های آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا غول های فناوری بر کلینیک های سلامتی متمرکزند؟ ، از سوددهی فعلی تا بلندپروازی های آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید