چه کسانی مجوز تزریق ژل و بوتاکس دارند؟

به گزارش مجله گوگل ایرانی، همزمان با افزایش محبوبیت تزریق ژل و بوتاکس، تعداد مراکز و افرادی که این کار را انجام می دهند، بیشتر می گردد. همه ادعای برترین بودن را دارند؛ اما کم نیستند کسانی که بدون داشتن مهارت موردنیاز، بوتاکس و ژل تزریق می نمایند. مراجعه به چنین افرادی، به قیمت بروز عوارض جبران ناپذیری مانند فلج دائمی اعصاب صورت تمام می گردد. بنابراین باید بدانید دقیقا چه کسانی مجوز تزریق ژل و بوتاکس را دارند و به این افراد مراجعه کنید. در این مطلب کاربردی می خوانید که برترین اپراتورهای تزریق ژل و بوتاکس چه کسانی هستند. تا پایان همراه ما باشید.

چه کسانی مجوز تزریق ژل و بوتاکس دارند؟

تزریق ژل و بوتاکس چگونه انجام می گردد؟

قبل از اینکه به این موضوع مهم بپردازیم که چه کسانی مجوز تزریق ژل و بوتاکس دارند، بهتر است آشنایی اولیه ای با فرایند تزریق این مواد داشته باشید. در نگاه اول ممکن است تزریق سم بوتولینوم روش ساده ای به نظر برسد؛ زیرا فقط چند تزریق است. اما تزریق بوتاکس در واقع هم یک هنر و هم علمی است که فقط یک متخصص باتجربه بعد از گذراندن دوره بوتاکس باید انجام دهد. 43 ماهیچه در صورت شما وجود دارد و بسیار مهم است که فردی که تزریق بوتاکس را انجام می دهد، نقاط درست و مورد هدف برای تزریق را بشناسد. در این روش سوزن بسیار نازکی برای تزریق مقادیر کمی سم بوتولینوم به عضلات خاص استفاده می گردد.

در واقع اپراتور حرفه ای باید دقیقا ماهیچه های خاصی را که باعث ایجاد چین و چروک می شوند، شناسایی و با تزریق بوتاکس، آن ها را ضعیف کند. فرایند تزریق معمولا کمتر از 15 دقیقه طول می کشد و تعداد تزریق ها به اندازه چین و چروک و ناحیه موردهدف بستگی دارد. مثلا برای برطرف چین و چروک های اطراف چشم (چروک های پنجه کلاغی) به دو تا سه تزریق و برای برطرف چروک پیشانی 5 یا بیشتر تزریق بوتاکس احتیاج است.

عوارض تزریق بوتاکس و ژل در دراز مدت چیست؟

به طور کلی این دو روش، از کم عوارض ترین درمان ها برای جوان سازی پوست صورت هستند؛ اما در صورتی که بوتاکس و ژل به وسیله افراد آموزش ندیده تزریق شوند، عوارض بعضا غیرقابل جبرانی به همراه خواهد داشت. بعضی افراد درد در محل تزریق بوتاکس کبودی، تهوع و سردرد، قرمزی و ادم و بعلاوه عفونت را تجربه می نمایند. بعلاوه در صورتی که اپراتور تزریق بوتاکس و لیزر، مهارت کافی نداشته باشد، احتمال افتادگی پلک و ابرو، تورم بافت لنفاوی و بی احساس شدن چهره وجود دارد.

به همین ترتیب تزریق ژل به وسیله افراد نابلد نیز عوارض نسبتا شدیدی در پی دارد. عفونت، جوش زدن، خونریزی، تورم، سفت شدن و جابه جایی ژل از مهم ترین عوارض تزریق ژل با روش های غیراصولی و استاندارد است. به همین علت، مهم است که بدانید چه کسانی مجوز تزریق ژل و بوتاکس دارند و برای این تزریقات به آن ها مراجعه کنید.

چه کسانی مدرک تزریق ژل و بوتاکس دارند؟

به طور کلی همه افراد فارغ از مدرک و تحصیلات آموزشگاهک می توانند دوره های تزریق ژل و بوتاکس را بگذرانند. اما باید به چه کسی مراجعه کرد؟ و عبارت دیگر، برترین اپراتورهای تزریق ژل و بوتاکس چه کسانی هستند؟

1. پزشک دارای مجوز تزریق ژل و بوتاکس

اولین گروه از افرادی که توصیه می کنیم نزد آن ها ژل و بوتاکس تزریق کنید، پزشک ها هستند. البته بهتر است پزشک موردنظرتان دوره های مربوطه را گذرانده باشد. برترین کاندیدا در این زمینه جراحان پلاستیک و متخصصان پوست هستند؛ زیرا این گروه پزشکان آگاهی کاملی از آناتومی اعصاب و ماهیچه های صورت دارند و بنابراین با مراجعه به آن ها دیگر دغدغه ای بابت بروز عوارض احتمالی در اثر تزریق در جای نادرست نخواهید داشت.

2. دندان پزشک دارای مجوز تزریق ژل و بوتاکس

گروه دیگری که در زمینه تزریق ژل و بوتاکس به صورت پیروز عمل می نمایند، دندان پزشک ها هستند؛ زیرا همان طور که در بخش قبل نیز اشاره کردیم، مهم ترین عاملی که فرد را به برترین اپراتور تزریق ژل و بوتاکس تبدیل می نماید، دانش وی از آناتومی اعصاب و ماهیچه های صورت است. دندان پزشک ها، به ویژه کسانی که تخصص جراحی فک و صورت دارند، از جمله کسانی هستند که مجوز تزریق ژل و بوتاکس دارند.

3. پرستار متخصص دارای مدرک تزریق ژل و بوتاکس

سومین گروه از کسانی که در زمینه تزریق ژل و بوتاکس مهارت دارند، پرستاران متخصصی هستند که دوره های مربوطه را گذرانده اند. این افراد نیز در طول دوران تحصیل با مواردی مانند بهداشت و سلامت اعضای صورت و بدن آشنایی پیدا می نمایند؛ بنابراین صرفا گذراندن یک دوره حرفه ای تزریق ژل و بوتاکس برای آن ها کافی است تا بتوانند بیزینس خود را راه اندازی و از این طریق کسب عایدی نمایند.

در مراکزی که تزریق ژل و بوتاکس را آموزش می دهند، آموزش دستگاه های لاغری غیر تهاجمی نیز رایج است. به همین علت توصیه می کنیم اگر قصد ورود به این بازار کار فوق العاده را دارید، مجموعه ای از دوره های زیبایی را بگذرانید تا دیگر رقیبی در این زمینه نداشته باشید.

4. متخصص زیبایی ماهر در تزریق ژل و بوتاکس

با توجه به اینکه سه گروه فوق، تحصیلات آموزشگاه نسبتا مرتبطی دارند، ممکن است برای تزریق ژل و بوتاکس هزینه بیشتری از شما دریافت نمایند (البته این قضیه مطلق نیست و بسیاری از پزشکان، دندان پزشکان و پرستاران این روش های زیبایی را با دریافت هزینه ای به مراتب کمتر از مراکز مربوطه انجام می دهند). به همین علت، ممکن است ترجیح بعضی افراد مراجعه به کسانی باشند که صرفا در زمینه روش های زیبایی مانند تزریق ژل و بوتاکس دوره دیده اند و به عبارتی متخصص زیبایی هستند.

دوره های آموزشی تزریق ژل و بوتاکس در آموزشگاه مای اسکین

در این مطلب خواندید که تزریق بوتاکس و ژل چگونه انجام می گردد و در صورت عدم رعایت بعضی نکات اصولی، چه عوارض بعضا جبران ناپذیری برجای می گذارد. بعلاوه گفتیم چه کسانی مجوز تزریق ژل و بوتاکس دارند. به طور کلی برای تزریق این مواد، باید به کسانی مراجعه کنید که دوره های آموزشی مربوطه را در مراکز معتبری مانند آموزشگاه مای اسکین گذرانده باشند.

شما می توانید جامع ترین دوره های زیبایی و درمانی را در آموزشگاه مای اسکین بگذرانید و به یک متخصص زیبایی ماهر در این زمینه تبدیل شوید. بعد از گذراندن دوره های مربوطه، مدرک تزریق ژل و بوتاکس صادر می گردد و بنابراین می توانید مرکز تخصصی پوست و مو خود را راه اندازی کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت این آموزشگاه به نشانی skinhairacademy.ir مراجعه کنید.

منبع: یک پزشک
انتشار: 8 دی 1401 بروزرسانی: 8 دی 1401 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 2146

به "چه کسانی مجوز تزریق ژل و بوتاکس دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه کسانی مجوز تزریق ژل و بوتاکس دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید