چگونه در طول پرواز راحت بخوابیم؟

به گزارش مجله گوگل ایرانی، با استفاده از این روش ها به راحتی در هواپیما بخوابید

واقعاً شاید هیچ چیز یک پرواز آرامش بخش نباشد. البه مگر اینکه جثه نحیفی داشته باشید و در جایگاه های کوچک هواپیما راحت بنشینید. و یا اینکه هزینه های پرواز برایتان اهمیت نداشته باشد و بلیط های تجاری تهیه کنید. این شرایط در پرواز های طولانی دشوارتر هم می شوند. بنابراین یکی از برترین روش های سپری کردن مدت زمان پرواز خوابیدن است. هم متوجه پرواز نمی شوید، هم اینکه هنگام رسیدن به مقصد انرژی کافی خواهید داشت تا به برنامه های خود برسید. ولی خوابیدن در هواپیما هم با توجه با شرایط فوق کار آسانی نیست. ولی با این حال، غیرممکن هم نیست. فقط کافی است به نکته هایی که در ادامه به شما معرفی می کنیم توجه کنید تا به راحتی در زمان پرواز بتوانید بخوابید. با خبرنگاران همراه باشید.

چگونه در طول پرواز راحت بخوابیم؟

جایگاه های کنار پنجره را تهیه کنید

نشستن در کنار پنجره شاید دسترسی شما به سرویس بهداشتی را سخت کند. ولی از لحاظ راحتی، این جایگاه ها برترین و راحت ترین هستند. چراکه بدنه هواپیما تکیه گاه مناسبی برای شما خواهد بود تا به آن تکیه دهید و بخوابید. ولی با این حال تمام پنجره ها مناسب برای این کار نیستند و بسته به فاصله خمیدگی بدنه هواپیما با جایگاه شما دارد. برترین فاصله حدود 3 سانتی متر است و باید خوش شانس باشید که چنین جایگاه ای بگیرید.

جایگاه هایی را انتخاب کنید که مطمئن هستید خم می شوند

برخی از جایگاه ها را نمی توانید تکان بدهید. بنابراین مراقب باشید جایگاه ای را انتخاب نکنید که خم نمی گردد و یا اینکه درجه تکان خوردن آن کافی نیست. جایگاه های کنار درب های خروج معمولاً تکان نمی خورند و ثابت هستند. بنابراین حواستان جمع باشد.

بالشت های گردنی با خود بیاورید

شاید از این بالشت ها خوشتان نیاید. ولی نمی توان منکر راحتی آن ها موقع خوابیدن در هواپیما و در طول سفر شد. این بالشت ها گردن شما را ثابت نگه می دارند و مانع این می شوند که در طول خواب گردنتان تکان بخورد و گردن درد بگیرید. جدا از این، دیگر هم خبری از بیدار شدن هایی یهویی بخاطر افتادن چونه تان نخواهید بود! ولی برترین کاربرد این بالشت ها شاید این باشد که نمی گذارد روی مسافر کناری خود بیوفتید و مزاحم آن ها هم بشوید.

کفش هایتان را در بیاورید

در بخش امنیت حمل ونقل شاید از شما می خواهند که کفش هایتان را در بیاورید. بنابراین خیلی از افراد موقع سفر کردن کفش هایی می پوشند که راحت در بیایند. به صورت کلی، کفش ها به پا فشار میاورند و در طی پرواز شاید در سیستم گردش خون کمی تداخل ایجاد نمایند. بنابراین اگر کفش هایتان را هنگام پرواز در بیاورید، هم راحت تر خواهید بود، هم پاهایتان عرق نمی نمایند. ولی حواستان به تمیز بودن جوراب هایتان باشد!

راحت ترین لباس هایتان را بپوشید

هیچ نیازی نیست که برای سفرهای هوایی که هنگام رسیدن به مقصد برنامه و یا قرار مهمی هم ندارید، لبس های شیک و رسمی بپوشید. بنابراین، هنگام این سفرها لباس های تنگ و یا خیلی رسمی نپوشید. چراکه هرچه راحت تر باشید، راحت و سریع تر هم می توانید بخوابید.

کمربند ایمنی خود را نرم تر کنید

در حین پرواز، مادامی که چراغ های کمربند ایمنی روشن باشند، باید آن ها را بسته باشید. بنابراین اگر این کمربندها شما را اذیت می نمایند و با بستن آن ها احساس راحتی نمی کنید. می توانید یک تکه لباس، پارچه یا هرچیز نرم دیگری را بین بدن خود و این کمربندهای ایمنی قرار دهید تا فشار قطعه فلزی این کمربندها را روی شکم خود حس نکنید. نگران مجاز بودن این اقدام هم نباشید، مادامی که کمربند ایمنی شما بسته باشد، خدمه پرواز مسئله ای با این کار نخواهند داشت.

پاهایتان را روی هم نگذارید

با گذاتشن پاها روی هم ممکن است احساس راحتی کنید و اینکه جای کمتری اشغال کنید. ولی این کار سیستم گردش خون بدن شما را مختل می نماید و ممکن است شانس ایجاد لخته های خونی را بیشتر می نماید. فیزیوتراپیست ها معتقدند که این کار ممکن است منجربه کمردرد در قسمت های پایینی کمر شما هم بگردد، چراکه یک سمت کمر شما به سمت دیگر خم می گردد و به آن فشار می آورد. بنابراین، تا آنجا که می توانید پاهای خود را صاف نگاه دارید و هر دوی آن ها را روی زمین بگذارید.

یک جایگاه یا ردیف خالی پیدا کنید

هواپیماها معمولاً پر از مسافر هستند، ولی ممکن است در سفر شما چند جایگاه و یا حتی ردیف خالی وجود داشته باشند. پس از خدمه پرواز بپرسید که آیا امکان دارد در آن ردیف خالی بنشینید؟ اگر در یک ردیف خالی بنشینید، می توانید به راحتی حتی روی جایگاه ها دراز بکشید و خواب راحتی داشته باشید. ولی اگر علامت بسته بودن کمربندها روشن باشد، شما نمی توانید این کار را انجام دهید. به هرحال، همینکه کسی در کنار شما نباشد کافی است تا احساس راحتی کنید و راحت تر بخوابید.

از توپ های بادی بهره ببرید

یکی از کارهای دیگری که می توانید انجام دهید در طی سفر راحت تر باشید، این است که چیزی را فاصله گودی کمر خود با جایگاه بگذارید تا به کمرتان فشار نیاید و راحت تر بنشینید. برای این کار از توپ های بادی هم می توانید بهره ببرید و توپ را به اندازه ی کافی پر کنید تا احساس راحتی کنید و به خاطر سفرهای طولانی احساس کمر درد نکنید.

حرکات ورزشی و کششی انجام دهید

اگر سفری خیلی طولانی در پیش دارید، بهتر است قبل از سفر کمی حرکات ورزشی انجام دهید تا ماهیچه های خودتان برای شرایط سخت و ناراحت طول سفر آماده کنید. این کار را می توانید به وسیله انجام حرکات کششی انجام دهید. هرچه در جایگاه خود راحتتر باشید و احساس سختی کمتری کنید، طبعاً راحت تر هم می توانید بخوابید.

نوشیدنی های مناسب بنوشید

اگر می خواهید که خواب راحتی در طول پرواز داشته باشید، بهتر است نوشیدنی ای که در حین پرواز می نوشید را با دقت انتخاب کنید. در سفرهای طولانی چای بابونه با خود بیاورید. خدمه پرواز به شما آب جوش خواهند داد تا چای خود را بنوشید. بابونه به آرامش بخش بودن معروف است و به شما یاری می نماید که راحت تر بخوابید. در حین پرواز بعلاوه مراقب باشید تا چیزهایی مانند قهوه و یا غذاهای شور که آب بدن شما را کم می نمایند نخورید.

برای خودتان تکیه گاه راحتی درست کنید

اگر با دوست و یا اعضای خانواده سفر می کنید. از آنها بخواهید که جایگاه خود را کمی کمتر از شما خم نمایند تا لبه جایگاه آن ها تبدیل به یک تکیه گاه برای سر شما بگردد. بنابراین به جای آنکه سرتان را به یک جای سفت مثل بدنه هواپیما تکیه بدهید، می توانید از جایگاه نرم دوستان خود بهره ببرید. شما بعلاوه می توانید در فضای بین این دو جایگاه یک بالشت بگذارید.

منبع: wonderhowto.com

منبع: الی گشت
انتشار: 2 فروردین 1401 بروزرسانی: 2 فروردین 1401 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1959

به "چگونه در طول پرواز راحت بخوابیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه در طول پرواز راحت بخوابیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید