کاربران ماهانه Minecraft از 112 میلیون نفر گذر کرد

به گزارش مجله گوگل ایرانی، پس از گذشت یک دهه از عرضه ابتدایی، بازی ماینکرفت (Minecraft) هنوز هم به رشد خود ادامه می دهد، و به تازگی به رکورد شگفت انگیزی دست یافته است. طبق گزارش نشریه بیزینس اینسایدر (Business Insider) تعداد کاربران ماهانه این بازی به رقم جدید و خیره کننده ای رسیده است.

کاربران ماهانه Minecraft از 112 میلیون نفر گذر کرد

تا آخر این هفته، این بازی سندباکس بی انتها، بیش از 112 میلیون بازی کننده ماهانه داشته است. این رقم رشد قابل توجهی را نسبت به اکتبر 2018 - که کاربران ماهانه بازی 91 میلیون نفر اعلام شده بود - نشان می دهد. البته که این رقم همه کاربران روی تمام پلتفرم ها را شامل می شود: کنسول، کامپیوتر شخصی، موبایل، و غیره.

برای درک بهتر بزرگی این رقم جالب است بدانیم که اپیک در آگوست 2018 اظهار داشت که فورتنایت (Fortnite) 78.3 میلیون کاربر ماهانه داشته است؛ و بازی MMO رایگان Roblox در آگوست 2019 به رقم 100 میلیون بازی کننده ماهانه دست یافته بود.

ماینکرفت پس از گذشت یک دهه، هنوز هم بطور مرتب به روزرسانی دریافت می نماید. علاوه بر آن، بازی در آوریل 2019 به سرویس ایکس باکس گیم پس اضافه شد - چیزی که قطعا به رشد آن یاری شایانی نموده است.

هلن چنگ (Helen Chiang) - رئیس ماینکرفت - در گفتگویی با بیزینس اینسایدر، به یک ویژگی خاص این بازی اشاره نمود: [ماینکرفت] ممکن است همواره آن بازیِ در معرض دید نباشد، چراکه مرتبا بازی های بزرگی در حال عرضه هستند، ولی [بازی ای] است که مردم دوست دارند بدان بازگردند.

سال 2014 بود که مایکروسافت، فرانچایز ماینکرفت را به همراه موژانگ (Mojang) - استودیوی توسعه دهنده آن - به ازای 2.5 میلیارد دلار خریداری کرد. از آن موقع به بعد مارکوس پرسن (Markus Notch Persson) دیگر دخالتی در این فرانچایز ندارد.

در این اثنا، یک فیلم سینمایی هم بر اساس این بازی در حال ساخت است. آلیسون شرودر (Allison Schroeder) - نویسنده آثاری چون Hidden Figures و Frozen 2 - استخدام شده است تا بازنویسنی فیلمنامه را بر عهده گیرد. فیلم سینمایی ماینکرفت برای نمایش در سالن های سینما در چهارم مارس 2022، برنامه ریزی شده است. هنوز معین نیست که این فیلم یک اثر انیمیشنی خواهد بود، یا لایو اکشن، یا چیزی بین ایندو؛ و ما هنوز نمی دانیم چه کسی یا کسانی در آن بازی خواهند کرد. البته چندی پیش بود که نام استیو کارل (Steve Carell) برای بازی در این اثر بر سر زبانها افتاد، گرچه معین نیست که هنوز هم چنین باشد.

علاوه بر این موارد، یک نسخه واقعیت افزوده تحت عنوان ماینکرفت: زمین (Minecraft Earth) قرار است که تا انتها سال جاری عرضه شود.

منبع: GameSpot

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 358

به "کاربران ماهانه Minecraft از 112 میلیون نفر گذر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاربران ماهانه Minecraft از 112 میلیون نفر گذر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید