کاهش جمعیت، از بزرگ ترین مسائل روستاها است

به گزارش مجله گوگل ایرانی، معاون امور دهیاری های سازمان دهیاری ها و شهرداری های وزارت کشور گفت: کاهش جمعیت، به علت فقدان توان معیشتی بیشترین مشکل روستاها است.

کاهش جمعیت، از بزرگ ترین مسائل روستاها است

به گزارش خبرنگاران، سعیدرضا جندقیان امروز در حاشیه نشست مدیران کل دفاتر امور روستایی کشور در زنجان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به سکونت گاه های بالای 20 خانوار، روستا و زیر 20 خانوار، آبادی گفته می گردد که از تعداد کل روستاها و آبادی های کشور، 39 هزار پارچه آن روستا هستند.

وی اضافه نمود: 92 درصد جمعیت 69 هزار و 300 نفری روستاهای کشور تحت پوشش خدمات دهیاری ها قرار دارند.

این مسئول با بیان اینکه کاهش جمعیت به علت فقدان توان معیشتی، بیشترین مشکل روستاها است، ادامه داد: برخلاف آنچه که مشکل اصلی روستاها اشتغال مطرح می گردد، در حقیقت این اقتصاد روستاها است که مشکل و چالش دارد و بزرگ ترین مشکل پس از معیشت، اشتغال روستایی است که مبتنی بر کشاورزی است.

جندقیان اعلام نمود: در حال حاضر 27 دستگاه در خصوص توسعه و اشتغال روستایی فعالیت می نمایند و برای بهبود معیشت و اقتصاد روستاییان، با پست بانک تفاهم نامه ای جهت پرداخت 3000 میلیارد ریال تسهیلات طی سه سال منعقد گردیده است.

معاون امور دهیاری های سازمان دهیاری ها و شهرداری های وزارت کشور، یادآور شد: برای توسعه گردشگری هم موضوع یاری به 280 روستا از میان 500 روستای هدف گردشگری در دستور کار قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 18

به "کاهش جمعیت، از بزرگ ترین مسائل روستاها است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش جمعیت، از بزرگ ترین مسائل روستاها است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید