کشف خدای تفریح در مصر باستان

به گزارش مجله گوگل ایرانی، این انگشتر طلا و حکاکی شده، تصویری از خدای تفریح مصر باستان را نشان می دهد که به صورت یک کوتوله به تصویر کشیده شده است.

کشف خدای تفریح در مصر باستان

بقایای یافته شده از یک گور مرموز در مصر باستان حاوی جواهرات طلا، از جمله سه حلقه است که یکی از آن ها حاوی تصویر خدای تفریح در مصر باستان به همراه یک گردنبند است.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از راهنماتو، این انگشتر طلا و حکاکی شده، تصویری از خدای تفریح مصر باستان را نشان می دهد که به صورت یک کوتوله به تصویر کشیده شده است.

این انگشتر طلا و حکاکی شده مربوط به خدایی است که گفته می گردد به اعتقاد مردم دوران خود، از زنان، هنگام زایمان، محافظت می کرد. وزارت گردشگری و میراث باستانی مصر اعلام نمود، باستان شناسان در مصر جواهرات طلایی خیره کننده ای یافته اند که بیش از 3300 سال قدمت دارد، کشف نموده اند.

این دفینه در بخش شمالی شهر باستانی آختاتن در حدود 186 مایلی (300 کیلومتری) جنوب قاهره واقع شده است. این شهر به وسیله فرعون آخناتون (حکومت حدوداً 1353 قبل از میلاد تا 1336 قبل از میلاد) ساخته شده است که سعی در تغییر مذهب شرک آمیز مصر با تمرکز آن بر پرستش آتن، قرص خورشید دارد.

او مرکز مصر را از تبس در اقصر امروزی به شهر صحرایی تازه ساخته آختاتن منتقل کرد. در نهایت اصلاحات مذهبی آخناتون به وسیله پسرش توت عنخ آمون لغو شد و شهر تازه نیز مدتی پس از مرگ آخناتون متروک شد.

منبع: راهنماتو

منبع: فرادید
انتشار: 30 آذر 1401 بروزرسانی: 30 آذر 1401 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 2141

به "کشف خدای تفریح در مصر باستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف خدای تفریح در مصر باستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید