درمان های خانگی برای جای زخم آکنه

به گزارش مجله گوگل ایرانی، جای زخم آکنه می تواند یک مشکل ناراحت کننده برای یک فرد جوان باشد. در این مقاله چند درمان خانگی خوب برای این مشکل وجود دارد. با کمی صبر و اعمال منظم این درمان ها، این علایم به گذشته خواهند پیوست.

درمان های خانگی برای جای زخم آکنه

مترجم: سعید علیزاده

منبع:راسخون

جای زخم آکنه می تواند یک مشکل ناراحت نماینده برای یک فرد جوان باشد. در این مقاله چند درمان خانگی خوب برای این مشکل وجود دارد. با کمی صبر و اعمال منظم این درمان ها، این علایم به گذشته خواهند پیوست.

جای زخم آکنه علامت هایی هستند که پس از خشک شدن آکنه باقی می مانند. این شرایط به علت تحریک بیش از حد غده سباسه برای تولید سبوم که می تواند باعث بسته شدن منافذ پوستی شود ایجاد می شود. یک نوع باکتری به نام Propionibacterium هم می تواند سبب این شرایط پوستی شود. سایر عوامل که مسئول این شرایط هستند شامل وراثت، مصرف تنقلات و فست فود، عدم رعایت بهداشت، استرس و استفاده بیش از حد از لوازم آرایشی است. بعضی نواحی رایج برای آکنه شامل صورت، پشت، گردن، شانه ها و سینه هستند.

انواع مختلفی از جای زخم آکنه مانند یخ صورتی، هیپرتروفیک و زخم آتروفیک وجود دارد. بعضی از آن ها ملایم هستند و می توانند به سادگی درمان شوند، در حالی که بعضی دیگر دائمی هستند و به سختی از بین می فرایند. گزینه های درمانی مختلفی وجود دارد، از جمله داروهای موضعی، درم ابریژن، لیزر، برش پانچ، پیوند، لایه برداری شیمیایی و فیلر؛ با این حال، این زخم ها را می توان با داروهای خانگی درمان کرد. درمان طبیعی یکی از امن ترین و موثرترین روش ها برای از بین بردن چنین زخم هایی است. این درمان ها شامل تغییرات خاصی در رژیم غذایی، حفظ عادات بهداشتی و استفاده از داروهای خانگی است.

تغییرات در رژیم غذایی

یک رژیم غذایی سالم و مغذی به درمان سریع جای زخم آکنه یاری می نماید. رژیم غذایی شما باید شامل مقادیر بالایی از پروتئین ها باشد چون پروتئین به بازسازی سلول های پوست یاری می نماید و این جای زخم ها را به طور طبیعی کاهش می دهد. باید میزان کافی از میوه های تازه و سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج، کلم پیچ و کاهو که تمام مواد مغذی ضروری برای مراقبت از پوست را دارا هستند داشته باشید. سبزیجات فیبردار هضم را بهبود می بخشند و زایدات را با اطمینان از روده دفع می نمایند و در نتیجه از آکنه جلوگیری می شود.

میوه ها و سبزیجات سرشار از مواد معدنی و ویتامین ها هستند، که به بازسازی بافت های شکسته و حذف لکه ها یاری می نمایند. مصرف منظم ویتامین A به حفظ تعادل هورمونی یاری می نماید. از این رو، رژیم غذایی شما باید شامل گوجه فرنگی، هویچ، اسفناج، سیب زمینی و جعفری که منبع غنی از ویتامین A هستند باشد. مواد غذایی که حاوی ویتامین B، ویتامین E، کروم و روی هستند هم برای این منظور مفید هستند.

آب هم به اسم یکی از برترین درمان های طبیعی برای جای زخم آکنه محسوب می شود. آب به حذف سلول های مرده پوست یاری می نماید و به پوست تازه یاری می نماید تا رشد کند. آب پوست را هیدراته نگه می دارد. بنابراین، مصرف میزان کافی آب در هر روز مفید است.

به منظور کاهش آکنه، از مصرف بیش از حد آرد سفید، شکر، شیر و غذاهای تولید شده باید اجتناب شود. از مصرف غذاهای غنی از ید از جمله نمک ید دار، پنیر، جگر، محصولات کلپ، خرچنگ و صدف ها اجتناب شود. از مواد غذایی که حاوی اسیدهای چرب ترانس مانند شیر، محصولات شیر، مارگارین، شیرینی و شکلات و روغن های هیدروژنه هستند هم باید اجتناب شود.

حفظ بهداشت

بهداشت نامناسب یکی از علل شایع آکنه است. از این رو، تمیز نگه داشتن پوست و عاری نگه داشتن آن از باکتری بسیار مهم است. پوست خود را با استفاده از یک صابون ضدباکتری و یا یک پاک نماینده که حاوی اسید سالیسیلیک است دو بار در روز بشویید. سالیسیلیک اسید به اسم یک لایه بردار عمل می نماید، و سلول های مرده پوست را از بین می برد. بعلاوه می توانید بعضی از پاک نماینده های موضعی که حاوی بنزوئل پراکسید هستند را بهره ببرید. چون بخار به باز کردن منافذ پوستی یاری می نماید، گرفتن یک دوش بخار به حذف سریع آکنه ها می تواند یاری کند. از دست زدن به منطقه ها آسیب دیده اجتناب کنید چون این کار باعث توسعه عفونت می شود. ملافه های خود را تمیز نگه دارید چون چرک، لوازم آرایشی و روغن بر روی ملافه می توانند منافذ پوستی را مسدود نمایند. از استفاده لوازم آرایشی چرب و کرم مسدودنماینده منافذ پوست بهتر است خودداری کنید.

درمان های خانگی

درمان های خانگی شامل استفاده از بعضی مواد است که به راحتی در دسترس هستند. پیروی کردن از لیستی از درمان ها و با استفاده منظم از آن ها می تواند به طور موثر آکنه را کاهش دهد.

آب لیمو: آب لیمو اسید سیتریکی است که به از بین بردن سلول های مرده پوست و بهبود رشد سلول های نو یاری می نماید. به یاری یک توپ پنبه ای آب لیمو را مستقیما بر روی جای زخم ها بمالید. آب لیمو روشن نماینده است و ظاهر زخم تیره را بهبود می بخشد.

خمیر چوب صندل و گلاب: این یک درمان بسیار موثر برای جای زخم آکنه است. چوب صندل خنک نماینده است و تاثیر تسکین دهنده بر روی پوست دارد. یک خمیر ضخیمی از چوب صندل و گلاب تهیه کنید و به طور مستقیم بر منطقه آسیب دیده اعمال کنید. بگذارید به مدت حدود یک ساعت بماند و سپس با آب بشویید.

ماسک گوجه فرنگی: گوجه فرنگی غنی از ویتامین آ است که مانع از تولید بیش از حد سبوم که عامل آکنه است می شود. گوجه فرنگی بعلاوه خاصیت آنتی اکسیدانی دارد، که به بهبود پوست آسیب دیده یاری می نماید. گوجه فرنگی ا در تکه های نازک برش دهید و مانند ماسک رو پوست صورت قرار دهید. بگذارید به مدت 15 دقیقه بماند و سپس با آب بشویید.

ماسک خیار و گوجه فرنگی: این ماسک صورت یکی دیگر از درمان های محبوب است. خمیر ماست و خیار را آماده کنید و روی پوست صورت اعمال کنید. این کار منافذ پوست را سفت می نماید و شدت دیده شدن جای زخم را به حداقل می رساند.

عسل: استفاده از عسل به اسم ماسک یا مصرف خوراکی آن یکی از درمان های موثر دیگر است. عسل یک مرطوب نماینده طبیعی است که به حذف جای زخم ها و درخشش طبیعی پوست یاری می نماید. عسل پوست را صاف و آبدار نگه می دارد.

یخ: تکه های یخ را به مدت 10 تا 15 دقیقه روی صورت بمالید. یخ به سفت شدن منافذ پوستی و کاهش جای زخم یاری می نماید.

درمان های خانگی همراه با رژیم غذایی متعادل، ورزش منظم و عادات بهداشتی می تواند به حذف جای زخم یاری کند و پوست شما را سالم و بدون مشکل نگه دارد.

منبع: راسخون
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1803

به "درمان های خانگی برای جای زخم آکنه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان های خانگی برای جای زخم آکنه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید