7 دلیل برای نوشیدن روزانه آب گرم

به گزارش مجله گوگل ایرانی، همان طور که بسیاری از افراد عادت دارند که روزشان را با یک فنجان چای و یا قهوه شروع نمایند، افرادی هم هستند که مایلند با یک نوشیدنی سرد و یا آب سرد روزشان را شروع نمایند. اما از دیدگاه بعضی از محققین تمامی این عادات نادرست اند.

7 دلیل برای نوشیدن روزانه آب گرم

شکی نیست که آب برای بدن و داشتن زندگی سالم بسیار لازم است. اکثر متخصصان پوست و سلامت بر این باورند که مصرف کافی و به اندازه آب در طول شبانه روز و حفظ آب بدن بسیار مهم بوده و به بدن در دفع سموم و اجتناب از پیری زودرس پوست یاری خواهد کرد. با این حال، مصرف هشت لیوان آب تصفیه شده روزانه خیلی بیشتر از این ها می تواند مؤثر و مفید باشد. همان طور که ممکن است کمی عجیب به نظر برسد، اما مصرف آب گرم، آن هم در هنگام صبح می تواند مزایای سلامتی فراوانی را برای بدن به دنبال داشته باشد.

بر اساس یک مطالعه منتشر شده در مجلات مرتبط با مسائل دارویی و پزشکی، بدن انسان قادر به مدیریت آب سرد نیست و عروق خونی را سفت و تنگ می نماید که خود مانع هضم و آب رسانی مناسب بدن خواهد شد. علاوه بر این به جای تمرکز بر جذب مواد مغذی، بدن باید پس از مصرف آب سرد مقداری انرژی خود را نیز برای تنظیم دمای داخلی بدن مصرف نماید. نوشیدن آب سرد پس از صرف غذا می تواند موجب فراوری مازاد مخاط در معده گردد که می تواند سبب اختلال در عملکرد طبیعی سیستم ایمنی بدن شده و آن را در برابر عفونت ها آسیب پذیر گرداند.

در حالی که طعم های گوناگون و لذت بخش نوشیدنی های صبحدم موجب وسوسه انسان به استفاده از نوشیدنی های متفاوت خواهد بود، ما در اینجا به بیان هفت دلیل برای کنار گذاشتن مصرف چای و قهوه و سایر نوشیدنی ها در هنگام صبح، در ازای یک لیوان آب گرم تصفیه شده می پردازیم. اصلاً چرا از آب لیموی تازه برای افزایش اثرات مفید و طعم و مزه به نوشیدنی خود استفاده نکنید؟

  • تقویت متابولیسم بدن

اگر در حال کوشش برای کم کردن وزن هستید، نخستین چیزی که باید در هنگام صبح مصرف نمایید، یک لیوان آب گرم است. این امر می تواند موجب تسریع در این عمل گردد. آب گرم موجب افزایش دمای بدن شده که به نوبه خود افزایش میزان متابولیسم یا فرایند چربی سوزی را در پی خواهد شد.

تمیز و پاک کردن دستگاه گوارش

بر خلاف آب سرد که می تواند موجب انجماد و یا سفت شدن چربی ها در معده و ایجاد ذخایر چربی گردند، آب گرم یاری می نماید تا غذا در معده راحت تر هضم گردد و سموم و سایر مواد غیرضروری و زائد نیز حذف گردند.

منبع: تبیان

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 126

به "7 دلیل برای نوشیدن روزانه آب گرم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 دلیل برای نوشیدن روزانه آب گرم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید