آمادگی اتحادیه تعاون روستایی برای خرید 30 هزار تن پرتقال، اعلام قیمت خرید پرتقال

به گزارش مجله گوگل ایرانی، خبرگزاری خبرنگاران- مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاون روستایی ایران از آمادگی این اتحادیه برای خرید 23 هزار تن پرتقال تامسون، 7 هزار تن پرتقال والنسیا و 17 هزار تن سیب خبر داد .

آمادگی اتحادیه تعاون روستایی برای خرید 30 هزار تن پرتقال، اعلام قیمت خرید پرتقال

به گزارش خبرنگارخبرنگاراندفترمازندران درساری، صدرا علی­ اکبرخانی در سومین جلسه کارگروه راهبردی تنظیم بازار میوه ایام پایانی سال 1400 (نوروز 1401) و تامین پرتقال برای سایر استان­ ها از مازندران که با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران و اعضای کارگروه راهبردی تنظیم بازار میوه این استان در محل جهاد کشاورزی استان برگزار شد، گفت: اتحادیه تعاون روستایی استان به عنوان کارگزار مباشر تامین کشور (اتحادیه مرکزی تعاون روستایی) است.

این مسوول با اشاره به اینکه در صورت افزایش نیاز و درخواست در سطح کشور، مازندران قادر به تامین آن خواهد بود، شرح داد: اتحادیه مرکزی تعاون روستایی مباشر تامین سیب و پرتقال طرح تنظیم بازار کشور است.

مدیر عامل اتحادیه مرکزی تعاون روستایی ایران از آمادگی این اتحادیه برای خرید 23 هزار تن پرتقال تامسون، 7 هزار تن پرتقال والنسیا و 17 هزار تن سیب خبر داد و اضافه کرد: این اتحادیه برای حمل سهمیه تامسون سایر استان­ ها از هم اکنون تا تاریخ 10 اسفندماه امسال آمادگی کامل دارد.

در ادامه عزیزاله شهیدی فر نقش تولیدکنندگان و باغداران در تامین میوه شب عید برای مصرف کنندگان و مردم را مهم دانست و گفت: اندازه قابل توجهی از پرتقال در این استان موجود است که که حتی با افزایش نیاز و درخواست بیشتر در سطح کشور، این استان قادر به تامین آن خواهد بود.

در ادامه مقرر شد قیمت خرید پرتقال تامسون از تولیدکنندگان و ذخیره ­سازان مبلغ 132 هزار ریال مشخص و سقف خرید پرتقال برای تامین میوه شب عید سایر استان­ ها، 50 هزارتن بود که در صورت نیاز و درخواست سایر استان ­ها، اندازه تامین پرتقال تا سقف مشخص شده قابل افزایش است.

همچنین مقرر شد، حمل پرتقال بایستی تا قبل از 10 اسفند ماه امسال به سایر استان ­ها صورت پذیرد و سیب درختی مورد نیاز این استان با ترکیب 60 درصد سیب درختی زرد و 40 درصد سیب درختی قرمز تامین شود.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 13 بهمن 1400 بروزرسانی: 13 بهمن 1400 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1908

به "آمادگی اتحادیه تعاون روستایی برای خرید 30 هزار تن پرتقال، اعلام قیمت خرید پرتقال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی اتحادیه تعاون روستایی برای خرید 30 هزار تن پرتقال، اعلام قیمت خرید پرتقال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید