آنتی بادی حاصل از واکسن آسترازنکا در کدام گروه سنی بیشتر است؟

به گزارش مجله گوگل ایرانی، خبرنگاران/خراسان رضوی افراد واکسینه شده 61 تا 65 ساله نسبت به افراد واکسینه شده در سایر گروه های سنی آنتی بادی های کمتری در برابر ویروس کرونا دارند.

آنتی بادی حاصل از واکسن آسترازنکا در کدام گروه سنی بیشتر است؟

به نقل از نیوز، هانس زائجر، دکتر میکروبیولوژیست در بانک خون Sanquin هلند گفت: بر اساس نتایج تحقیق بر روی گروهی از افراد که واکسن آسترازنکا را به وسیله پزشک عمومی دریافت نموده بودند به نظر می رسد که این واکسن نسبت به واکسن های mRNA آنتی بادی های بیشتری در بعضی گروه های سنی فراوری می نماید.

این بانک خون تعداد آنتی بادی های حدود 1400 اهداکننده خون واکسینه شده را آنالیز کرد و نتایج نشان داد، هر چه فرد مدت طولانی تری واکسینه شده باشد، آنتی بادی ها کمتری دارد.

به گفته زائجر، جوان ترین اهداکنندگان بین 18 تا 25 سال، به طور میانه تقریبا هشت برابر بیشتر از افراد گروه 61 تا 65 ساله در خون خود آنتی بادی داشتند. اندازه آنتی بادی در گروه سنی بالاتر بین 71 تا 75 سال به طور میانه دو برابر بود در حالی که این گروه زودتر از افراد 61 تا 65 ساله واکسینه شده بودند.

پیش از این تعیین شده بود که واکسن کروناویروس آسترازنکا، مانند واکسن یانسن (Janssen) می تواند ترکیبی از تشکیل لخته و کاهش تعداد پلاکت ها را در موارد بسیار نادر ایجاد کند. این ترکیب خطرناک به عنوان ترومبوز با سندرم ترومبوسیتوپنی (TTS) شناخته می گردد. هر دو واکسن در شروع واکسیناسیون به مردم هلند تزریق شدند.

در بهار، تصمیم گرفته شد که عمدتا از واکسن های mRNA فراوری شده به وسیله فایزر و مدرنا استفاده گردد. این واکسن ها عوارض جانبی شدید ذکر شده را ندارند.

شایان ذکر است، واکسن آسترازنکا ماه هاست که در هلند استفاده نشده است اما واکسن یانسن هنوز در دسترس است و آژانس دارویی اروپا همچنان هر دو واکسن را بی خطر می داند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 آذر 1400 بروزرسانی: 28 آذر 1400 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1859

به "آنتی بادی حاصل از واکسن آسترازنکا در کدام گروه سنی بیشتر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنتی بادی حاصل از واکسن آسترازنکا در کدام گروه سنی بیشتر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید