ابهام در استمهال وام های کشاورزی، دولت اقدام کند

به گزارش مجله گوگل ایرانی، به گزارش خبرنگاران، شهباز حسن پور ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه شهرستانهای سیرجان و بردسیر 12 درصد جمعیت استان کرمان را به خود اختصاص داده اند، اظهار کرد: بیش از 51 درصد حمل و نقل جاده ای استان مربوط به این دو شهرستان است.

ابهام در استمهال وام های کشاورزی، دولت اقدام کند

وی ادامه داد: باید تعبیر و تفسیر ما در زمینه حمل و نقل به گونه ای باشد که این افراد سفیرانی برای صلح و دوستی، شناساندن فرهنگ و آداب و رسوم شهرها و استان های خود به دیگر شهرها باشند.

حسن پور بیان کرد: مجموعه افراد فعال در حوزه حمل و نقل بی ادعا ترین قشر در کشور هستند؛ این شغل هنوز در کشور ما جزو مشاغل سخت و زیان آور به رسمیت شناخته نشده است.

نماینده مردم کرمان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: در اصلاح بودجه سال 97 بحث حق بیمه حمل و نقل 14.5 درصدی پیشنهاد تامین اجتماعی که سال گذشته حذف شده بود، امسال وضع شد و برای سال آینده این نساله حتما در بودجه دیده شده و انجام می گردد.

حسن پور بیان کرد: وحدت و انسجام خوبی بین مجمع نمایندگان وجود دارد و این مجمع یکی از مجمع های پویا و فعال کشور است. دغدغه هر 10 نماینده استان کرمان آبادانی و توسعه استان است.

وی بیان کرد: براساس سامانه رصد شهرستان سیرجان با 196 درصد رشد رتبه اول اشتغال در کشور و در استان کرمان و شهرستان بردسیر با 125 درصد رشد دومین مقام را در این زمینه به خود اختصاص داده اند.

حسن پور گفت: در شهرستان های سیرجان و بردسیر هر هفته کارگروه های اشتعال زایی، برطرف موانع فراوری، جلسه اقتصاد مقاومتی و ... با حضور بانک ها برگزار می گردد. این همکاری و مشارکت کارگزاران نظام و بانک ها باعث دست یافتن به موفقیت های زیادی در این دو شهرستان شده است.

افتتاح و کلنگ زنی 20 پروژه آموزشی در سیرجان و بردسیر

وی ابراز داشت: بیشترین پروژه های خیرساز در امسال و سال گذشته در کشور و استان در شهرستان سیرجان افتتاح و کلنگ زنی شده است.

حسن پور توضیح داد: 10 پروژه مدرسه خیرساز در هفته گذشته افتتاح یا کلنگ زنی شدند؛ ضمن آنکه حدود 20 پروژه نیز هفته های آینده با حضور وزیر آموزش و پرورش افتتاح یا کلنگ زنی خواهند شد.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متاسفانه برخی ها سرمایه را نفت می دانند، اما سرمایه های اصلی شهرستان های سیرجان و بردسیر نیروی انسانی فعال و با نشاط است.

سرانه فضای آموزشی در کرمان 4.90 متر است

حسن پور با اشاره به ایتکه سرانه فضای آموزشی برای هر دانش آموز در کشور پنج متر است، ادامه داد: در استان کرمان سرانه فضای آموزشی برای هر دانش آموز 4.90 متر است؛ در حالی که سرانه هر دانش آموز در شهرستان سیرجان بیش از 7.5 متر است.

وی گفت: ما در شهرستان سیرجان و بردسیر به دنبال این هستیم که سرانه فضای آموزشی هر دانش آموز را به هشت متر برسانیم. در حال حاضر بیشترین سرانه فضای آموزشی در کل کشور مربوط به یزد با 7:5 متر فضا است.

حسن پور بیان داشت: بیش از 51 درصد مردم کشور، 45 درصد مردم استان کرمان و 67 درصد شهرستان سیرجان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

خشکسالی یک میلیون شغل را تهدید می نماید

نماینده مردم سیرجان و بردسیر گفت: سالانه حدود 320 هزار مهاجر خارجی و 150 هزار مهاجر داخلی در باغات پسته و کشاورزی استان مشغول به کار می شوند.

وی ادامه داد: در پی این خشکسالی های متوالی حدود یک میلیون شغل از دست می رود که هزینه های زیادی در بخش های مختلف برای استان در برخواهد داشت.

حسن پور گفت: متاسفانه شاهد هستیم دولت نسبت به کنترل این موضوع نه تنها هیچ اقدامی نکرده حتی ابهاماتی در مورد استمهال وام های کشاورزی که سه ساله بوده اند وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه میزان بار موجود در سیرجان بیش از ظرفیت محورهای این شهرستان است، بیان کرد: در شهرستان سیرجان حدود چهار میلیون تن بار روی زمین مانده است و باید دولت، وزارت راه و شهرسازی و پایانه ها وارد شوند.

حسن پور بیان داشت: با توجه به اینکه احداث خطوط ریلی وظیفه دولت است اما بخش خصوصی در این شهرستان سیرجان به این مقوله وارد شده است .

انتقاد از نبود پایانه دولتی در سیرجان و بردسیر

وی اضافه کرد: یک پایانه دولتی در شهرستان سیرجان و بردسیر وجود ندارد این در حالی است که 60 درصد بارنامه های استان مربوط به این دو شهرستان است. 10 هزار کامیون دار در شهرستان های سیرجان و بردسیر وجود دارد.

حسن پور گفت: در سال های گذشته دو دهک مورد حمایت ویژه قرار می گرفتند که امسال با توجه به شرایط کشور، این موضوع به پنج دهک افزایش یافته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 77

به "ابهام در استمهال وام های کشاورزی، دولت اقدام کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابهام در استمهال وام های کشاورزی، دولت اقدام کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید