افتتاح اولین مرکز تحقیقات هوشمندسازی شبکه توزیع برق در خراسان رضوی

به گزارش مجله گوگل ایرانی، خبرنگاران/خراسان رضوی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: صنعت برق استان در حوزه توزیع برق ضمن توجه به ضرورت های موجود، رویکرد مناسبی را نسبت به هوشمندسازی داشته است. امیدواریم با راه اندازی این مرکز سرعت بیشتری در این کار داشته باشیم و با پتانسیل هایی که در این مرکز ایجاد خواهد شد، پروژه های بزرگتر و بیشتری را انجام دهیم و تعاملات بیشتری را با دانشگاه ها برقرار کنیم.

افتتاح اولین مرکز تحقیقات هوشمندسازی شبکه توزیع برق در خراسان رضوی

محسن ذبیحی امروز 6 آبان ماه در آیین بهره برداری از ساختمان مرکز تحقیقات مشترک هوشمندسازی شبکه توزیع برق دانشگاه آزاد اسلامی و شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی با بیان اینکه امروز شاهد راه اندازی مرکز تحقیقات هوشمندسازی با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی هستیم، اظهار کرد: علم و عمل زمانی که با هم درآمیخته می شوند حاصل آن پربار و با ارزش اضافه نموده بالا است. امروزه برق در زندگی انسان ها نقش پررنگی دارد.

وی با اشاره به قطعی برق درتابستان امسال اضافه نمود: در تابستانی که پست سر گذاشتیم به علت کمبود فراوری برق با مسائلی روبه رو شدیم. امروزه مجموعه صنعت برق جهان به این نتیجه رسیده است که باید اقدامات بیشتری در زمینه برق رسانی صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی توضیح داد: صنعت برق استان در حوزه توزیع برق ضمن توجه به ضرورت های موجود، رویکرد مناسبی را نسبت به هوشمندسازی داشته است. امیدواریم با راه اندازی این مرکز سرعت بیشتری در این کار داشته باشیم و با پتانسیل هایی که در این مرکز ایجاد خواهد شد، پروژه های بزرگتر و بیشتری را انجام دهیم و تعاملات بیشتری را با دانشگاه ها برقرار کنیم.

ذبیحی با اشاره به احداث مرکز خدمات فنی دیگری در این زمینه بیان نمود: خوشبختانه مرکز خدمات فنی 20 کیلووات در کنار این مرکز در حال احداث است و تا یک ماه آینده این مرکز نیز به بهره برداری خواهد رسید. در این مرکز هم آزمایشگاه و هم بخش های مطالعاتی و تحقیقاتی مربوط به تجهیزات فراهم است. امیدواریم این دو مرکز در کنار یکدیگر هم افزایی خوبی را ایجاد نموده و بتوانند یاری شایانی به ما نمایند تا احتیاجمندی های خود را رفع کنیم.

وی اظهار داشت: پتانسیل هایی را در این مرکز ایجاد نموده ایم که احتیاج به حضور محقق نیست و محقق می تواند به صورت مجازی نیز با این مرکز در ارتباط باشد. ما داده ها و اطلاعات را به صورت کنترل شده در اختیار محققان قرار می دهیم و احتیاجمندی های خود را مطرح می کنیم تا با یاری این محققان هم مسائل در حوزه توزیع برق حل گردد و هم زمینه ای برای رشد دانشجویان فراهم گردد.

در ادامه این نشست مهدی ظریف، رئیس مرکز تحقیقات هوشمندسازی شبکه توزیع برق خراسان رضوی اظهار کرد: هدف از راه اندازی این مرکز حضور دانشجو و اساتید در زمینه همکاری درحوزه هوشمندسازی در صنعت برق است و دانشگاه آزاد به عنوان یک متولی در این زمینه عمل می نماید. امیدواریم دانشگاه های آزاد کل کشور و اساتید کل کشور بتوانند ایده های مختلف در حوزه هوشمندسازی در این مراکز را جمع آوری نمایند.

وی در رابطه با ایجاد آزمایشگاه کنتورسازی اضافه نمود: با توجه به اینکه یکی از زیرشاخه های هوشمندسازی برق، موضوع کنتورهای هوشمند است بنابراین تصمیم گرفته شده که این آزمایشگاه راه اندازی گردد. تجهیزات خوبی را در زمینه ساخت کنتور داریم. با وجود شرکت های کنتورسازی در کشور، ولی کشور به صورت جدی احتیاجمند فراوری کنتورهای هوشمند است و در پی آن احتیاجمند آزمایشگاه مرجع در رابطه با کنتورسازی هستیم.

مشاور تحقیقات شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی اضافه نمود: امیدواریم که با حضور اساتید و دانشجویان در این مرکز بتوانیم به انجام این وظیفه و رسالت یاری کنیم و با یاری اساتید آزمایشگاه مرجع کنتور نیز در کنار این مرکز ایجاد گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1831

به "افتتاح اولین مرکز تحقیقات هوشمندسازی شبکه توزیع برق در خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح اولین مرکز تحقیقات هوشمندسازی شبکه توزیع برق در خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید