انگشت اتهام در توطئه بمب گذاری پراگ به سمت آمریکاست

به گزارش مجله گوگل ایرانی، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، در پی افزایش اختلافات میان روسیه و جمهوری چک بر سر اتهام مربوط به ماجرای بمب گذاری سال 2014، سخنگوی وزارت خارجه روسیه ضمن رد اتهامات جمهوری چک علیه کشورش، آمریکا را مقصر اصلی این حادثه دانست.

انگشت اتهام در توطئه بمب گذاری پراگ به سمت آمریکاست

بر اساس این گزارش، ماریا زاخارووا طی سخنانی گفت: در خصوص جمهوری چک، هر کسی باید این را بداند که کوهی از مسائل و اختلافات میان اعضای اتحادیه اروپا و غرب ایجاد شده و اجرای برخی از اقدامات اطلاعاتی و سیاسی برای پوشاندن این اختلافات امری ضروری است.

وی اضافه کرد: (مساله) روسیه حربه ای است که هراز چندگاهی از آن استفاده می شود؛ موضوعی است که مدتهاست در گردش (میان اروپایی ها) بوده و در چنین مواردی مورد استفاده قرار می گیرد … البته ایالات متحده پشت [آن] است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین اضافه کرد: تمام ماجرایی که مقامات پراگ سعی در بزرگ نمایی آن دارند، مربوط به توطئه افشا شده برای انجام کودتا در بلاروس است.

لازم به ذکر است در پی افزایش تنش ها میان روسیه و بلاروس بر سر ماجرای یاد شده، جمهوری چک در اقدامی عجیب، اقدام به اخراج 18 تن از کارکنان سفارت روسیه در پراگ نمود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1400 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1580

به "انگشت اتهام در توطئه بمب گذاری پراگ به سمت آمریکاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگشت اتهام در توطئه بمب گذاری پراگ به سمت آمریکاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید