بخش های خصوصی ایران و ویتنام به دنبال تحقق اهداف مالی مشترک

به گزارش مجله گوگل ایرانی، غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران، در نخستین دیدار سال 96 ظهر امروز 14 فروردین میزبان سفیر ویتنام بود.

بخش های خصوصی ایران و ویتنام به دنبال تحقق اهداف مالی مشترک

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

در این دیدار، غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران، به سفر رئیس جمهور روحانی و کوشش دولت ویتنام برای پذیرش هیات ایرانی اشاره نمود و گفت: سال گذشته روسای جمهور دو کشور خواهان توسعه مناسبات مالی بین فعالان ایران و ویتنام شدند و اعزام هیات های بخش های خصوصی در دستور کار نهاده شد.

شافعی اضافه نمود: دولت جمهوری اسلامی ایران برای توسعه مناسبات تجاری با شرق آسیا برنامه ریزی نموده است و اعزام هیات فعالان مالی اتاق ایران در راستای تحقق این هدفگ است.

وی به رشد مالی مثبت سال های اخیر ویتنام اشاره نمود و اضافه نمود: ظرفیت های همکاری متعددی بین ایران و ویتنام وجود دارد که با توجه به عضویت ویتنام در آ سه آن، می توانیم کارهای اشتراکی بسیاری را به انجام رسانیم.

ماهی ایران به ویتنام صادر می گردد

نگوین هونگ تک، سفیر ویتنام در تهران، سفر روسای جمهور ایران و ویتنام به پایتخت های دو کشور را نشان دهنده عزم طرفین برای افزایش حجم مناسبات سیاسی و مالی دانست و گفت: در بخش های مختلف مالی بین دو کشور ظرفیت های فراوانی وجود دارد که باید آنها را شناسایی و فعالان مالی را مطلع سازیم.

وی از تجربه صادرات ماهی از ایران به ویتنام و همچنین سرمایه گذاری برای فراوری سس ماهی در ایران اطلاع داد و گفت: سال گذشته یک شرکت صادر کننده ماهی از ویتنام به ایران سفر کرد و قبل از نوروز اولین شرکت ویتنامی برای صادرات ماهی و سرمایه گذاری جهت فراوری سس ماهی در ایران افتتاح شد. اولین محموله ماهی ایران طی چند روز آینده به ویتنام ارسال می گردد.

سفیر ویتنام به امضای توافق تجارت آزاد بین این کشور با چند کشور اروپایی، آسیایی، استرالیا و کادانا اشاره نمود و اضافه نمود: ویتنام می تواند به عنوان یک هاب برای صادرات مجدد به کشورهای مذکور مدنظر قرار گیرد. قیمت های ویتنام در مقایسه با دیگر کشورهای منطقه شرق آسیا رقابتی است.

هونگ تک از علاقه مندی فعالان مالی این کشور برای خرید محصولات پتروشیمی ایرانی و همکاری برای صادرات کفش به ایران اطلاع داد و اضافه نمود: بسیاری از شرکت های ویتنامی آماده همکاری با ایران هستند و امیدواریم با همکاری وزارت تجارت و اتاق های بازرگانی دو کشور اتصال بنگاه های مالی ایجاد گردد.

درخواست تسهیل دریافت ویزا و مناسبات بانکی

محمدرضا کرباسی، معاون اموربین الملل اتاق ایران نیز خواهان تسهیل صدور ویزا برای تجار ایرانی شد و گفت: دو موضوع مهم همکاری های بانکی و تسهیل دریافت ویزا از درخواست های فعالان مالی برای توسعه مناسبات با ویتنام است.

وی همچین خواهان هماهنگی برای حضور فعالان مالی ویتنامی در سفر فعالان مالی ایران به هانوی شد و اضافه نمود: امیدواریم در این سفر شرکت های ایرانی که آماده همکاری با ویتنام هستند، با همتایان خود ملاقات هایی را در جهت توسعه مناسبات تجاری و مالی به انجام رسانند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 8 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 443

به "بخش های خصوصی ایران و ویتنام به دنبال تحقق اهداف مالی مشترک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخش های خصوصی ایران و ویتنام به دنبال تحقق اهداف مالی مشترک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید