تجربه کانادایی: دعوت از 4,750 متقاضی در جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری

به گزارش مجله گوگل ایرانی، کانادا در جدیدترین پذیرش اکسپرس انتاری از 4750 متقاضی دسته تجربه کانادایی دعوت کرد تا تقاضای خود را برای اقامت دائم کانادا ارائه نمایند.

تجربه کانادایی: دعوت از 4,750 متقاضی در جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری

نوترین خبرها حکایت از این دارند که دیروز هفتم ژانویه دومین پذیرش اکسپرس انتری در فاصله دو روز در هفته اول سال نو میلادی برگزار گردید و برای 4,750 متقاضی دسته تجربه کانادایی (CEC) دعوتنامه صادر شد. حاقل امتیاز این متقاضیان 461 بوده است. بعلاوه در ششم ژانویه مجموعا 250 متقاضی با حداقل امتیاز 813 دعوت شدند.

لازم به ذکر است سیستم اکسپرس انتری سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه کانادایی از سراسر دنیا بر پایه امتیازات و معیارها مهاجر جذب می نماید. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند دسته بندی می شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه کار امتیازدهی می نماید. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش ها ITA (دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می گردد. برای ورود در صف انتظار اکسپرس انتری داشتن پیشنهاد کار الزامی نیست.

در سیستم CRS عوامل متعددی منجمله سن، تحصیلات، سابقه کار، تسلط بر زبان انگلیسی یا فرانسه ارزیابی می شوند. از متقاضیانی که بالاترین امتیاز را دارند دعوت می گردد تقاضای خود را برای اقامت دائم کانادا ارائه نمایند.

کانادا سال نو میلادی را با برگزاری پذیرشی در تاریخ ششم ژانویه برگزار کرد و برای متقاضیانی که منتخب استان شده بودند دعوتنامه صادر نمود. اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا برای متقاضیانی دعوتنامه صادر کرد که حداقل 813 امتیاز داشتند.

متقاضیانی که از طرف یکی از برنامه های مهاجرت استانی مرتبط با اکسپرس انتری انتخاب می شوند به صورت اتوماتیک 600 امتیاز اضافی به امتیازاتشان اضافه می گردد و به همین دلیل است که حداقل امتیاز پذیرش های مرتبط با برنامه مهاجرت استانی نسبت به سایر پذیرش ها نسبتا بالاتر است. بدین ترتیب 250 متقاضی دعوت شده هم اکنون می توانند رسما درخواست خود را برای اقامت دائم کانادا ارائه نمایند. بدین ترتیب از ابتدای شروع امسال میلادی یعنی 2021 مجموعا 5000 دعوتنامه به وسیله اکسپرس انتری صادر شده است.

در این پذیرش از قاعده tie-break استفاده شده است: 12 سپتامبر 2020 راس ساعت 20:46:32 به وقت استاندارد شرقی. این بدین معنی است که تمام متقاضیانی که امتیاز آنها در سیستم جامع رتبه بندی 461 و بالاتر بوده است و قبل از این تاریخ و ساعت پروفایل اکسپرس انتری خود را وارد صف انتظار نموده اند در این دور از صدور دعوتنامه ها پیروز به دریافت دعوتنامه شده اند.

چه کسانی دعوت شدند؟

در زیر به نمونه ای فرضی از یک زوج که در این پذیرش دعوتنامه دریافت کردند توجه کنید:

فلور 30 ساله است و پرستار است؛ وی مدرک لیسانس دارد و در ایران سه سال سابقه پرستاری دارد. شوهر فلور جوشکار 31 ساله ایست که پنج سال سابقه کار و یک گواهی فنی هم دارد. هر دو نفر در کانادا در مشاغل خود کار نموده اند. خواهر فلور در کانادا اقامت دائم کانادا دارد. نمره زبان انگلیسی فلور در تمام مهارت های زبانی CLB 9 بوده است. نمره زبان انگلیسی شوهرش هم در دو مهارت خواندن و نوشتن CLB 8 و در دو مهارت مکالمه و درک مطلب شنیداری CLB 9 بوده است. علوئر متقاضی اصلی بود؛ این زوج مجموعا 482 امتیاز گرفتند و در نتیجه در پذیرش اکسپرس انتری پیروز به دریافت دعوتنامه شدند.

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 16 دی 1400 بروزرسانی: 16 دی 1400 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1879

به "تجربه کانادایی: دعوت از 4,750 متقاضی در جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربه کانادایی: دعوت از 4,750 متقاضی در جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید