تجزیه تحلیل عرضه و تقاضای پارک های موضوعی در آسیا

به گزارش مجله گوگل ایرانی، عرضه و تقاضای پارک های موضوعی در برخی نقاط جهان راکد شده، اما با رشد طبقه متوسط و افزایش درآمد مازاد آنها، آسیا-اقیانوسیه به یکی از هدف های مهم برای سرمایه گذاران و مالکان پارک های موضوعی و شهر بازی ها تبدیل شده است.

تجزیه تحلیل عرضه و تقاضای پارک های موضوعی در آسیا

از سفر با تور سریلانکا تابستان 99 به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

به نظر کریستین آین مدیر عامل شرکت AECOM، که مشاور پروژه های صنعت تفریح و فراغت می باشد، بازار پارک های موضوعی نوسان زیادی دارد، اما به طور کلی با سرعت زیادی رو به رشد است. MGM Studios و پارامونت نیز به دنبال ایجاد فرصت برای توسعه پروژه های جدید در آسیا می باشند.

بزرگ ترین یونیورسال استودیو جهان با هزینه ای بالغ بر 7/2 میلیارد دلار در سئول در مدت 4 سال ساخته شد. دیزنی اخیراً با سرمایه گذاری معادل 6/3 میلیارد دلار آغاز به ساخت یک پارک و ریزورت در شانگهای نموده است. همچنین دو شهر بازی هنگ کنگ بیش از 1 میلیارد دلار برای توسعه و مدرن سازی تسهیلات و تجهیزاتشان خرج نموده اند.

مجله فوربز برترین پارک های موضوعی آسیا را بر اساس آمار تقاضا معرفی نموده است، این آمار هر ساله توسط شرکت AECOM تهیه می گردد.

داده ها نشان می دهد تقاضای محلی نسبت به این بخش از بازار فراغت از دهه 90 به طور ثابتی رو به افزایش است. چین با برخورداری از جمعیت بالا، نیروی کار و زمین ارزان در این بازار پیشرو بوده است.

جزیره سنتوسا در سنگاپور نمونه شاخص یک پارک موضوعی و مجموعه بزرگ تفریحی می باشد، که انواع سرگرمی ها، تفریحات هیجان انگیز و فروشگاه های بزرگ در آن طراحی شده است.

مخارج گردشگران و ساکنین در صنعت رسانه و تفریح در آسیا-اقیانوسیه سالانه 5/4 % رشد دارد و از 331 میلیارد دلار در 2008 به 413 میلیارد دلار در سال 2013 رسید. بر اساس گزارش پرایس واترهاوس کشور های کره جنوبی، استرالیا و چین بیشترین رشد را در توسعه پارک های موضوعی داشته اند.

جدا از برندهای خارجی نظیر Legoland که یک پارک در جوهور مالزی ساخته است، شرکت های داخلی نظیر Genting و OTC نیز سرمایه گذاری های زیادی به هدف افزایش سهم خود در این بازار انجام داده اند.

برخی از گردشگران تمامی پارک های موضوعی را شبیه به هم می دانند، در نتیجه بسیاری از پارک های موضوعی به دنبال افزودن جلوه های جدیدی نظیر نمایش های بومی و قومی، پایکوبی نور و موسیقی به طیف خدمات تفریحی خود می باشند. اخیراً گروه های موسیقی پیروز در جهان اجراهایی را در پارک های موضوعی مالزی از جمله Sunway Lagoon داشته اند.

دیزنی لند توکیو با سالانه 26 میلیون بازدید نماینده، در کل منطقه پیشرو می باشد. اما بازارهای نوظهور نظیر ویتنام و هند در 5 سال آینده رشد فزاینده ای را تجربه خواهند کرد و از همسایگان خود پیشی خواهند گرفت.

دیزنی لند هنگ کنگ نیز با سرمایه گذاری 465 میلیون دلار برنامه توسعه جدیدی را آغاز نموده است، تا بتواند کاهش تقاضایش در سال های اخیر را جبران کند. پارک اوشن هنگ کنگ 750 میلیون دلار برای اجرای برنامه تجهیز و توسعه خود سرمایه گذاری نموده است.

با رشد تقاضای پارک های تفریحی مدرن، متنوع و هیجان انگیز، شرکت های فراوری نماینده و سازنده در این صنعت کوشش زیادی برای جذب سهم بیشتری از این بازار می نمایند.

منبع: الی گشت
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 620

به "تجزیه تحلیل عرضه و تقاضای پارک های موضوعی در آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجزیه تحلیل عرضه و تقاضای پارک های موضوعی در آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید