تجمع اعتراضی کارگران یک شرکت نفتی انگلیسی در بصره

به گزارش مجله گوگل ایرانی، شماری از کارگران یک شرکت نفتی انگلیسی در بصره، در اعتراض به بیکارشدن 49 کارگر به بهانه شیوع ویروس کرونا، تجمع کردند.

تجمع اعتراضی کارگران یک شرکت نفتی انگلیسی در بصره

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شماری از کارگران عراقی شرکت نفتی انگلیسی سی آر جی ان در البرجسیه واقع در شهرستان الزبیر در استان بصره، مقابل مقر این شرکت در اعتراض به بیکارشدنشان به صورت ناگهانی و بدون هیچ اطلاع رسانی پیشین، تجمع کردند.

یکی از تظاهرات کنندگان به نام محمد الشمری در گفت وگو با پایگاه خبری شفق نیوز، توضیح داد: تظاهرات مقابل شرکت سی آر جی ان، در اعتراض به بیکار شدن 49 کارگر به بهانه شیوع ویروس کرونا، صورت می گیرد.

وی از اسعد العیدانی رئیس کمیته عالی بحران در بصره و مدیر شرکت نفت بصره خواست تا این کارگران را بر سر کار بازگرداند و اقدامات قانونی لازم در این باره را انجام دهد. به ویژه که این افراد تنها مدت کمی است که استخدام شده بودند و تاریخ قرارداد آنها تا انتها امسال اعتبار دارد.

یکی دیگر از معترضان که خود از کارگران شرکت سی آر جی ان است، گفت: این شرکا با لغو قراردادهای کارگران که هنوز اعتبار دارد و این قراردادها هنوز به انتها نرسیده، قانون را نقض نموده است و ما از این اقدام آن، با وجود تاکیدها و هشدارهای استاندار بصره به این شرکت که خواسته بود، با درک شرایط کنونی استان بصره، کارگران را بیکار نکند، تعجب کردیم. متاسفانه شرکت مذکور، کارگران را بیکار کرد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 966

به "تجمع اعتراضی کارگران یک شرکت نفتی انگلیسی در بصره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجمع اعتراضی کارگران یک شرکت نفتی انگلیسی در بصره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید