فعالیت 800 تشکل کارگری و کارفرمایی در استان

به گزارش مجله گوگل ایرانی، ساری- مدیرکل تعاون مازندران از فعالیت 800 تشکل کارگری و کارفرمایی در استان اطلاع داد و توضیح داد که شاهد کمترین تنش کارگری هستیم.

فعالیت 800 تشکل کارگری و کارفرمایی در استان

به گزارش خبرنگاران مازندران کامران اصغری در جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: با توجه به شعار سال باید توجه به فراوری و برنامه های اشتغال و کارآفرینی در دستور کار ویژه دستگاه ها باشد و ضمن برداشته شدن موانع فراوری پشتیبانی های ویژه ای صورت گیرد.

وی از فعال بودن بیش از 800 تشکل کارگری و کارفرمایی در مازندران اطلاع داد و اضافه نمود: تعامل ویژه با تشکل ها سبب پیشگیری از بسیاری از مسائل در واحدهای فراوریی شده و شاهد کمترین تحصن و تنش کارگری بودیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اعلام اینکه مازندران سهم بسزایی در بحث فراوری در سه حوزه کشاورزی، خدمات و صنعت دارد اعلام کرد: در راستای توجه به سلامت کارگران هم 17 هزار درخواست بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور دریافت کردیم و همکاری خوبی با تأمین اجتماعی در این زمینه داشتیم.

اصغری ادامه داد: در حوزه تسهیلات اشتغال روستایی با عملکرد خوب سه بانک رفاه، توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید توانستیم حدود 500 میلیارد تومان تسهیلات اهم از حمایتی و غیر حمایتی پرداخت کنیم.

وی گفت: تا به امروز هم حدود 600 میلیارد تومان تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا پرداخت شده که استان مازندران در این زمینه در سطح کشور در رده های برتر قرار گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران اعلام کرد: در بخش یارانه دستمزد هم با هدف ایجاد اشتغال تازه اجرا شده دو هزار و 39 نفر سهم استان بوده، اما خوشبختانه تا به امروز بیش از سه هزار و 500 نفر جذب شده اند و در این حوزه شاهد تحقق 155 درصدی بودیم که از استان های برتر در سطح کشور هستیم.

این مسئول ادامه داد: در سفر معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان مازندران برای اعطای تسهیلات به تعاونی ها 560 میلیارد تومان مصوب شد که با تعامل ویژه ای که با بانک توسعه تعاون داریم کارهای نهایی پرداخت آن در حال اجرا است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1724

به "فعالیت 800 تشکل کارگری و کارفرمایی در استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت 800 تشکل کارگری و کارفرمایی در استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید