ترامپ به قدرت بازخواهد گشت!

به گزارش مجله گوگل ایرانی، کنراد بلک نویسنده و تحلیلگر آمریکایی و رئیس پیشین پایگاه خبری-تحلیلی نشنال اینترست در گزارشی، شرایط سیاسی در جامعه آمریکایِ کنونی را برای خیزش مجدد ترامپ مساعد دیده و به طور خاص از چرخش تحولات به نفع ترامپ در عرصه معادلات سیاسی و اجتماعی آمریکا خبر می دهد.

ترامپ به قدرت بازخواهد گشت!

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

وی در این رابطه می نویسد: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در نیمه راه حضورِ 100 روزه خود در کاخ سفید قرار گرفته است و به نظر می رسد که می گردد به عملکرد او مخصوصا در خصوص بسته محرک مالی اش که 1.9 تریلیون دلار ارزش داد و فقط قادر است کمتر از 10 درصد از آثار و تبعات منفی مالی شیوع ویروس کرونا را پوشش دهد، پرداخت. ده ها میلیون نفر از شهروندان آمریکایی بر اساس بسته مالی مذکور از یاری مالی به ارزش 1400 دلار برخوردار خواهند شد. امری که البته با چالش های فراوانی در آمریکا رو به رو شده است.

به گزارش خبرنگاران، دونالد ترامپ در جریان سخنرانی اخیر خود در نشست اقدام سیاسی محافظه کاران آمریکایی (سیپک) که در تاریخ 28 فوریه برگزار گردید، به صراحت گفت که انتظار دارد در جریان انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا بتواند بار دیگر کرسی ریاست جمهوری کشورش را به دست آورد. وی همچنین به مدت 90 دقیقه به بازخوانی سیاست های مطلوب خود و همچنین ایرادگیری از جو بایدن و رویه های وی پرداخت. وی در جریان سخنرانی اخیر خود علاوه بر اینکه به وضوح، نیتِ قلبی اش جهت رهبری حزب جمهوریخواه را نشان داد، به نوعی محتاطانه نیز در موضع گیری های خود برخورد کرد تا مبادا بهانه ای را به دست مخالفان خود بدهد. این مساله در نوع خود یک تغییر جدید برای دونالد ترامپ محسوب می گردد.

مهم تر از همه اینکه ترامپ نارضایتی خود را از آخرین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا (که وی در آن مغلوب شد) نیز گفت و در عین حال، در نشان دادنِ این نارضایتی خود از انجام اغراق های مضحک خودداری کرد: وی دیگر ادعا نکرد که رای مردمی را بُرده است. با این حال وی به این نکته اشاره نمود که تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا و شیوه خاص رای گیری در ایالت های کلیدی آمریکا، بخش زیادی از آرایی که جز سبد رای جو بایدن به حساب آمده اند، تا حد زیادی مشکوک هستند.

به گزارش خبرنگاران، وی با طرح این ادعا عملا خواست بار دیگر این باور را به حامیان خود منتقل کند که نارضایتی آن ها از نتیجه نهایی انتخابت 2020 آمریکا، جنبه ای کاملا مشروع و قانونی داشته است. ترامپ معتقد است که دستگاه قضایی آمریکا نیز در خصوص رسیدگی به ادعا های انتخاباتی او مبنی بر آرا مشکوک و تخلف در رای گیری در ایالت های کلیدی آمریکا، قصور به خرج داده و همین مساله، ادعا های وی علیه انتخابات را مشروعیت می بخشد. ترامپ قویا در جریان سخنرانی خود اتهام عوام فریبی که دموکرات ها، بار ها و بار ها متوجه وی نموده اند را رد کرد و سعی نمود چهره ای موجه از خود نشان دهد. ترامپ عمیقا به درستی و مشروعیت ادعا های خود باور دارد و در عین حال، عصبانیت حاکم در میان طرفدارانش را نیز مشروع و درست می داند.

در برهه کنونی، دونالد ترامپ و حامیان و همکارانش به نحوی عجیب در حال تبرئه شدن از نقش آفرینی خود در حادثه ششم ژانویه و حمله حامیان افراطی آن ها به ساختمان کنگره هستند. در این زمینه به طور خاص کریستوفر وِرای مدیر اف بی آی تاکید نموده که ترامپ و نزدیکانش هیچ نقشی در حادثه ششم ژانویه بازی ننموده اند. هیچگونه اتهامی حتی علیه طرفداران ترامپ به دلیل حمل سلاح گرم و تیراندازی مطرح نشده و به نحو عجیبی فقط از آن نیروی پلیسی که شلیکش موجب کشته شدن یک نفر در حادثه مذکور شد، طرح شکایت شده است.

این مساله و رویکرد، عملا کوشش های ترامپ جهت تحریک طرفدارانش برای حمله به ساختمان کنگره و به چالش کشیدن نتیجه انتخابات 2020 آمریکا را زیر سوال می برد. همه این ها ترامپ را در پیگیری دستورکار های خود جسورتر خواهد نمود. در این راستا، دموکرات ها در ایالت های مختلف این کشور، کوشش های گوناگونی را جهتِ متهم کردن ترامپ به جرایم جدید شروع نموده اند تا شاید بتوانند جلوی او و دستورکار های مخربش را بگیرند.

با این حال، آمریکای کنونی با یک چالش اساسی دیگر نیز رو به رو است: بحرانِ مرز های جنوبی این کشور. بحران مهاجرتی در جنوب آمریکا به زعم بسیاری از جموریخواهان و حامیانشان، از کنترل خارج شده و بایدن نیز عملا با لغو سیاست های سخت گیرانه ترامپ، بر این بحران بیش از پیش دامن زده است.

اقدامات مهاجرتی ترامپ تا حد زیادی توانسته محبوبیت وی را نزد آفریقایی-آمریکایی ها و همچنین آمریکایی هایِ لاتین تبار افزایش دهد. در بحث نوع برخوردِ پلیس آمریکا با گروه های نژادی مختلف نیز، جمهوریخواهان، مانور های گسترده ای را با موضوع ضعیف بودن طرح های اصلاحی بایدن در خصوص پلیس این کشور انجام می دهند و در نقطه مقابل، بر این مساله تاکید می ورزند که ترامپ سعی داشت با ایجاد شغل و حذف بیکاری در میان گروه های نژادی، مسائل اساسی گروه های نژادی مختلف ساکن در آمریکا را برطرف کند.

شاید مهمترین موفقیت بایدن این باشد که تا حدی توانسته آمریکا را پس از خروج ترامپ از قدرت، با آرامش بیشتری همراه کند. ترامپ حتی در چشم طرفدارانش نیز تا حدی خسته کننده بود. وی مدام در صفحه تلویزیون ظاهر می شد و یا پشتِ سرهم توئیت می کرد. وی در این راستا و پس از سخنرانی اخیر خود در نشست سیپک، در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: برای وی اصلا مهم نیست که دیگر در توئیتر نیست و اساسا از اینکه در برهه زمانی کنونی، استرس کمتری را تجربه می نماید، کاملا راضی است.

ترامپ در برهه کنونی عمیقا به طرفداران خود و سبد رایی که در انتخابات 2020 داشت (بیش از 73 میلیون نفر) می نازد. وی فقط احتیاج دارد که هر سال 8 الی 9 سخنرانیِ قابل توجه انجام دهد تا همچنان موقعیت برتر خود را حفظ کند و همچنان خود را به مثابه رهبر بلامنازع حزب جمهوریخواه معرفی کند. در این میان، کافی است دموکرات ها و مخصوصا جو بایدن، حرکات اشتباهی نشان دهند آن وقت، ترامپ و حامیانش قویا وی را مورد حمله قرار می دهند و به نوعی با یادآوری از عملکرد های خود سعی خواهند کرد تا زمینه را برای حضور مجددشان در قدرت فراهم سازند.

پیش بینی ها در دوره کنونی در خصوص آینده آمریکا تا حدی مشخص هستند: جمهوریخواهان در انتخابات میان دوره ای کنگره، موقعیت خوبی خواهند داشت و ترامپ نیز شانس بازگشت به قدرت را داراست.

*پکنراد بلک، وی نویسنده و روزنامه نگار آمریکایی است که پیشتر رئیس پایگاه خبری-تحلیلی نشنال اینترست نیز بوده است.

منبع: فرارو
انتشار: 12 فروردین 1400 بروزرسانی: 12 فروردین 1400 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1495

به "ترامپ به قدرت بازخواهد گشت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ به قدرت بازخواهد گشت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید