مگان راپینو؛ ستاره ای که با ترامپ جر و بحث می نماید

به گزارش مجله گوگل ایرانی، خبرنگاران: ستاره 34 ساله تیم ملی فوتبال زنان آمریکا به دلیل دستاوردهایش چه در درون و چه بیرون از زمین فوتبال شهرتی جهانی کسب نموده است. او تقریبا هر عنوانی را در سال 2019 از آن خود کرد، برنده کفش طلا، توپ طلا و معتبرترین جوایز فیفا شد.

مگان راپینو؛ ستاره ای که با ترامپ جر و بحث می نماید

راپینو همچنین با اظهارنظر های تند و تیز و مبارزه اش برای دستمزد برابر توجه های زیادی را به خود جلب نموده.

مگان راپینو در مصاحبه با بخش ورزشی بی بی سی از جدال لفظی با رئیس جمهوری آمریکا و همچنین سختی های مشهور بودن می گوید.

بگو مگو با ترامپ

در ماه ژوئن بعد از این که راپینو به مجله ایت بای ایت (Eight by Eight) گفت در صورت قهرمانی تیم ملی زنان آمریکا در جام جهانی به کاخ سفید نخواهد رفت، مورد انتقاد دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا نهاده شد.

راستش را بخواهید این موضوع کمتر از آنچه واقعا پیش آمد، جدی به نظر رسید. از نظر منطقی متوجه اهمیت این که یک رییس جمهور با شما بگو مگو کند، نشدم.

دونالد ترامپ در توییتر به اظهارات راپینو پاسخ داد

رئیس جمهور ها در توییتر با مردم جر و بحث نمی نمایند، آن ها اعضای تیم ملی خودشان را مورد پیگرد قرار نمی دهند و پیش از مهم ترین بازی تورنمنت، فشار بیش از حد به آن ها وارد نمی نمایند. رییس جمهور ها به هر زن قدرتمندی که ممکن است دستشان به او برسد، نمی تازند. به همین دلیل او از نظر من مثل یک رییس جمهور نیست.

در تیم هم همه از من حمایت کردند و این موضوع گروه را تحت تأثیر قرار نداد.

اعتراض به خشونت پلیس آمریکا

راپینو از اولین ورزشکارانی بود که به همراهی با زانو زدن کالین کپرنیک، بازیکن سرشناس فوتبال آمریکایی هنگام پخش سرود ملی آمریکا در اعتراض به خشونت پلیس پرداخت. بعد از تغییر قوانین تیم، او حالا اعتراض خود را با امتناع از خواندن سرود ملی و دست نگذاشتن بر نشان روی پیراهن خود، ابراز می نماید. او گفته احتمالا دیگر هرگز سرود ملی کشورش را نخواهد خواند.

پیش از المپیک 2012 تصمیم گرفتم همجنس گرا بودنم را اعلام کنم. عجیب بود که این موضوع را علنی ننموده بودم.

راپینو به نشانه اعتراض در هنگام پخش سرود ملی آمریکا دستانش را روی قلبش نگذاشته است

این کار نتایج مثبت زیادی داشت. یاری کرد بتوانم این بحث را جلو ببرم و از مردم بخواهم به من بپیوندند و حمایتم نمایند. نه به این معنا که خود شما هم همجنس گرا هستید یا به طور کامل همان درکی که من دارم را دارید، احتیاج داشتم مردم از من حمایت نمایند.

روی دور تند جلو بزنید تا به 2016 برسید. با دیدن اعتراض کالین کپرنیک با خودم گفتم، من درست نمی دانم جای توی بودن چه حسی دارد، اما تو و حرف هایت را باور می کنم.

من معتقدم برای این که تغییر اتفاق بیافتد، مسئولیت نباید فقط بر گردن کسی باشد که مورد آزار نهاده شده است. من فکر می کنم همه وظیفه دارند هر کاری از دستشان برمی آید را به تأثیرگذارترین شکل ممکن انجام دهند تا جهان به جای بهتری تبدیل گردد.

من یک شخصیت تقریبا سرشناس در یک تیم تقریبا مشهور - یک تیم به شدت پر استرس- هستم که هر روز به رسانه ها دسترسی دارد. به نظرم همه چیز به هم مرتبط است، چه مبارزه برای دستمزد مساوی باشد، چه کوشش برای دسترسی آزادانه به ورزش و چه اعتراض به نابرابری نژادی، خشونت پلیس و حقوق اقلیت های جنسی.

همواره گروهی که قدرت را در دست دارد و به بقیه مسلط است سعی می نماید سایرین را از قدرت دور نگه دارد و ثروت را واقعا با آن ها تقسیم نمی نماید. این فقط شامل پول نمی گردد بلکه هرچیزی که به معنای داشتن یک زندگی کامل است را در برمی گیرد؛ این که واقعا آزاد باشی و هر طور دلت می خواهد زندگی کنی.

در حال حاضر این فرصت و فضا برای ما وجود دارد که دقیقا همانی باشیم که دلمان می خواهد. هیچوقت به هیچکس اجازه ندهید برایتان معین کند چه کسی می خواهید باشید.

مسروری پس از گل

راپینو از یک دانش آموز خجالتی در مدرسه که نمی دانست همجنس گراست به چهره ای سرشناس تبدیل شده که نمی تواند بدون این که مردم او را برای دریافت سلفی متوقف نمایند، حتی تا سر کوچه برود.

شخصیت راپینو باعث بروز اختلاف نظر های شدیدی شده؛ صراحتش از یک طرف عده ای را با او همراه نموده و از سوی دیگر بعضی که رفتار او را بیش از حد بی محابا و تکبرآمیز می دانند را به انتقاد واداشته.

مسروری های پس از گل راپینو به یکی از تصاویر ماندگار جام جهانی 2019 تبدیل شد

روش خاص این بازیکن در مسروری برای گل هایش نماد اصلی این اختلاف نظر به حساب می آید. این که بعد از زدن گل رو به تماشاچیان می ایستد و دست هایش را در هوا از هم باز می نماید، نشانه ای دعوت به مبارزه است یا اعتماد به نفس بیش از حد؟

مدرسه کمی عجیب بود. من یک خواهر دوقلو به نام ریچل دارم. او اعتماد به نفس بالایی داشت و به همین دلیل من عملا از او تقلید می کردم. نمی دانستم همجنس گرا هستم بنابراین به محض این که متوجه شدم همه چیز کاملا واضح بود.

ورزش به من اعتماد به نفس داد و یاری کرد، هویتم را پیدا کنم. عضو تیم ملی آمریکا بودن به تو اعتماد به نفس می دهد. این که بتوانی در کنار 23 زن دیگر که به اندازه خودت نخبه و با اعتماد به نفس هستند رشد کنی و بالغ شوی، واقعا فوق العاده است.

آن ژست (مسروری برای گل زدن) را اولین بار در بازی محبت آمیز جلوی استرالیا گرفتم. استرالیا یکی از تیم هایی بود که زیاد در خصوص صعودش به جام جهانی حرف زده می شد. به این موضوع خیلی پر و بال داده شده بود و ما می خواستیم کمی فزونی خود را ثابت کنیم.

در ابتدا کمی با حس تکبر همراه بود، حسی شبیه به این که، می دانم در این لحظه دارید لذت می برید و من کسی هستم که این حس را به شما می دهد. در جام جهانی بیشتر حرکتی برای دعوت به مبارزه بود، اما در عین حال بیانگر حس شادی هم بود، این که به هیچ وجه اجازه ندهیم کسی شادی را از ما بگیرد.

در رابطه با خودخواهی و شادی بیش از حد برای گل حرف های زیادی زده شد، اما این همان چیزی است که شما می خواهید. این ها گل هایی هستند که شما می خواهید و این تیم دارد آن ها را به شما می دهد.

بعد از بازی با تایلند [ مسروری بازیکنان تیم ملی زنان آمریکا بعد از برد 0-13 جلوی این تیم در جام جهانی با انتقاد کارشناسان و بازیکنان پیشین فوتبال همراه شد]گفتم اگر کسی می خواهد ما را برای این که درست بازی ننموده ایم یا نماینده های خوبی برای کشور نبوده ایم مورد پیگرد قرار دهد مسرور می شوم حرف هایشان را بشنوم.

درباره شهرت

حالا دیگر برای خریدن شیر هم که بیرون بروم باید 4 تا سلفی بگیرم. سلفی به همراه همیشگی من تبدیل شده.

اما واقعا سخت است. می توانم بیرون بروم، اما جایی نیست که مردم من را نشناسند. حتی اگر جلو نیایند هم نگاه شان را حس می کنی. من به طور کل آدم تیزبینی هستم بنابراین تمام مدت حس می کنم به نوعی هر چیزی که دور و برم اتفاق می افتد را متوجه می شوم.

مبارزه برای دستمزد برابر با مردان

تیم ملی زنان آمریکا مبارزه خود برای دریافت دستمزد برابر با مردان را از بهار 2018 و با سخنرانی ابی وامباک در مراسم فارغ التحصیلی کالج برنارد شروع کرد. روز 8 مارس 2019، این تیم از فدراسیون فوتبال آمریکا به دلیل تبعیض جنسیتی هدفمند شکایت کرد.

در جریان جام جهانی شعار های همیشگی طرفداران این تیم در استادیوم ها و در سراسر جهان به فریاد برای دستمزد برابر تغییر یافته بود. از ماه اوت سال گذشته، اما مذاکرات در این باره متوقف شده است.

من فکر می کنم همه کشور های حاضر در جام جهانی در واقع عضو یک تیم واحد بودند که برای هدفی عظیم تر کوشش می کرد؛ بنابراین فکر می کنم این تعریف و تمجید شامل همه آن ها می گردد.

در ورزش همواره می خواهی برنده باشی، اما ما توانستیم این تاثیر را در بیرون از زمین بازی داشته باشیم و در جهت ایجاد تغییر در زندگی مردم و همین طور خودمان حرکت کنیم. این که یکی از اعضای تیمی باشید که در صف اول این اتفاق ایستاده واقعا دیوانه نماینده است. خیلی زود خواهید فهمید که این نه فقط یک تیم ملی و تیمی که اعضایش را کنار هم قرار داده، بلکه بسیار عظیم تر از آن است.

رسیدن به دستمزد برابر اتفاقی بسیار مثبت خواهد بود. فکر نمی کنم هیچ کدام از فوتبالیست های زن حرفه ای احتیاجی به اثبات خودشان داشته باشند، موضوع فقط این است که بقیه هم متوجه چنین چیزی بشوند.

منبع: bbc

منبع: برترین ها
انتشار: 29 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1044

به "مگان راپینو؛ ستاره ای که با ترامپ جر و بحث می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مگان راپینو؛ ستاره ای که با ترامپ جر و بحث می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید