ثبت طرح های پژوهشی دستگاههای اجرایی و شرکتها الزامی شد

به گزارش مجله گوگل ایرانی، مهدی پاکزاد در تبادل نظر با خبرنگاران، با اشاره به اینکه برنامه ششم توسعه بر نبود یک بانک اطلاعاتی از طرح های پژوهشی به عنوان یک نقص تاکید نموده است، اظهار کرد: برای اینکه چنین بانک اطلاعاتی مهمی شکل بگیرد، برنامه ششم یک وظیفه ای را بر دوش دبیرخانه شورای عالی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری قرار داده بود که سامانه ای را برای ثبت اطلاعات طرح های پژوهشی کشور راه اندازی کند.

ثبت طرح های پژوهشی دستگاههای اجرایی و شرکتها الزامی شد

معاون اجرایی دبیرخانه شورای عالی عتف گفت: به همین دلیل و به منظور جلوگیری از دوباره کاری، موازی کاری و همچنین کارآمدی نظام تحقیق، پژوهش و فناوری در کشور، سامانه سمات - سامانه مدیریت اطلاعات تحقیقاتی را اوایل بهمن ماه جاری راه اندازی نموده ایم.

پاکزاد در ادامه تاکید نمود که با راه اندازی سامانه سمات، اگر دستگاه ها بخواهند طرح هایشان را اجرایی نمایند، حتما باید طرح پژوهشی خود را در این سامانه ثبت نمایند.

وی با بیان این مطلب که سامانه سمات برای همه دستگاه ها و شرکت ها؛ چه دولتی و چه غیر دولتی طراحی شده است، اعلام نمود: دستگاه ها و شرکت ها اگر تصمیم به اجرایی شدن طرح پژوهشی خود دارند، ملزم به ثبت آن در این سامانه هستند.

معاون اجرایی دبیرخانه شورای عالی عتف ادامه داد: ارتقای صندلی رقابت پذیری کشور در صندلی جهانی به وسیله فراهم آوری یک فضای اطلاعاتی-پژوهشی شفاف، یکپارچه، منسجم و بدون تکرار در سطح ملی برای پژوهشگران، فراهم کردن شرایط مدیریت و رهبری فعالیت های پژوهش برای مدیران و ارائه توان ملی در فراوری اطلاعات علم و فناوری و پاسخ به نیازمندی های متقاضیان علم و فناوری از اهداف مهم راه اندازی این سامانه به شمار می رود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 764

به "ثبت طرح های پژوهشی دستگاههای اجرایی و شرکتها الزامی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت طرح های پژوهشی دستگاههای اجرایی و شرکتها الزامی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید