حفظ برجام مسئولیت جمعی همه ماست

به گزارش مجله گوگل ایرانی، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در آستانه برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام تاکید نمود که حفظ برجام مسئولیت مشترک همه طرفها است.

حفظ برجام مسئولیت جمعی همه ماست

به گزارش خبرنگاران از فارس، هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حساب توئیتری خود نوشت: در وین هستیم تا مقدمات برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام را فراهم کنیم. باید به نظارت بر اجرای برجام ادامه دهیم چرا که یک مسئولیت جمعی برای حفظ توافق هسته ای بر دوش داریم.

روز گذشته، اتحادیه اروپا اظهار داشت که نشست کمیسیون مشترک برجام به میزبانی وین روز چهارشنبه (فردا) برگزار می گردد.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه روز سه شنبه با اشاره به نشست روز چهارشنبه در وین بر لزوم کاسته شدن از تنش ها در ارتباط با توافق هسته ای ایران تاکید نموده است.

به گزارش خبرگزاری اینترفکس، وزیر خارجه روسیه طی سخنرانی در نشست کنفرانس خلع سلاح در ژنو سوئیس درباره مسائلی از قبیل برجام و همچنین اقدامات سوء آمریکا در از بین بردن توافق ها کنترل تسلیحات استراتژیک در دنیا صحبت کرد.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به پرسش خبرنگاران در مورد نشست آینده کمیسیون مشترک برجام در وین اظهار داشت: جلسه ای که روز چهارشنبه هفتم اسفند برگزار می گردد، نشست عادی و دوره ای کمیسیون مشترک برجام است که در سطح معاونان وزرا و مدیران سیاسی برگزار خواهد شد.

وی تاکید نمود که این جلسه ارتباطی با سازوکار حل اختلاف برجام نداشته و جلسه عادی کمیسیون مشترک است که هر سه ماه یک بار برگزار می گردد.

آخرین دور ، نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان و مدیران کل وزارت خارجه های ایران و گروه 1+4 (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) 15 آذرماه در محل نمایندگی اتحادیه اروپا در وین برگزار گردید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 22 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 805

به "حفظ برجام مسئولیت جمعی همه ماست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حفظ برجام مسئولیت جمعی همه ماست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید