خبرنگاران فراوری مسکن هم متناسب با شعار سال نیازمند مانع زدایی است

به گزارش مجله گوگل ایرانی، مشهد- خبرنگاران- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: پشتیبانی از فراوری متوازن مسکن مستلزم برطرف موانع در سه حوزه تامین زمین، بخش فراوری و تسهیلات اقتصادی از سوی دستگاههای اجرایی و حاکمیتی است تا بتوان تقاضای موجود را تامین کرد.

خبرنگاران فراوری مسکن هم متناسب با شعار سال نیازمند مانع زدایی است

جهت دریافت خدمات پتینه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

سیدکمال الدین میرجعفریان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران به تبیین نام گذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان فراوری، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها در حوزه مسکن و فعالیتهای عمرانی پرداخت و اضافه کرد: فعالیتهای عمرانی و اقتصادی در حوزه مسکن بسته ای است که باید کامل باشد تا بتواند متناسب با تقاضای واقعی، مسکن مورد احتیاج را فراوری و عرضه کرد.

وی ادامه داد: فراوری مسکن باید متناسب با تقاضا باشد و برای فراوری واقعی در این بخش باید موانع در راستا تامین تقاضا برداشته گردد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: 160 رشته شغلی و رسته فراوریی به صنعت مسکن وابسته است و هر کدام از این بخش دچار نقصان یا مشکل باشد فراوری مسکن با مشکل روبرو می گردد همان طور که به عنوان مثال بروز معضلاتی در حوزه فراوری مصالح ساختمانی، هزینه ساختمان سازی را افزایش داده یا آن را دچار رکود ساخته است.

میر جعفریان اضافه کرد: تامین زمین برای ساخت مسکن نیز گاه با مسائل اساسی روبرو است مثلا در حریم یا محدوده های مسکونی ضابطه منطقی مبتنی بر تقاضای واقعی مسکن وجود ندارد یا فضای سوداگری در بخش به وجود آمده که توزیع مسکن را متناسب با اسکان جمعیت و رشد آن ننموده است.

وی ادامه داد: متاسفانه مهاجرتها و رشد نامتوازن جمعیت در نقاط شهری و روستایی باعث فراوری نامتوازن مسکن نیز شده و مسکن ساخته شده متناسب با احتیاج جمعیت در هر مکان نیست به طوری که در یک مکان با خانه های خالی و در مکانی دیگر با کمبود خانه روبرو هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: شاید کشور با کمبود زیاد مسکن روبرو نباشد اما آشفتگی در اسکان جمعیت یا جانمایی های مسکن، توزیع آن را در شهرهای مختلف نامتوازن نموده است.

میرجعفریان اضافه کرد: مانع دیگر برای توزیع متوازن مسکن، تسهیلات اقتصادی است که متناسب با قیمت تمام شده ساختمان نیست و هزینه های ساخت مسکن به اندازه ای است که تسهیلات بانکی جوابگوی تامین آن نیست و باید در این زمینه تدابیر ویژه ای اتخاذ گردد.

وی ادامه داد: در مجموع مسوولان باید سیاستها به گونه ای سیاستگزاری نمایند که با تدوین طرح جامع مسکن، موانع ساخت مسکن متناسب با درآمد اقشار مختلف مردم در حوزه تامین زمین، فراوری مصالح ساختمانی و تامین تسهیلات بانکی برداشته یا روان سازی گردد تا کیفیت ساخت افزایش و هزینه آن کاهش یابد.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1400 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1558

به "خبرنگاران فراوری مسکن هم متناسب با شعار سال نیازمند مانع زدایی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فراوری مسکن هم متناسب با شعار سال نیازمند مانع زدایی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید