خبرنگاران زنگ خطر شرایط قرمز در شهرستان اردبیل به صدا درآمد

به گزارش مجله گوگل ایرانی، اردبیل - خبرنگاران - فرماندار اردبیل از برگزاری رزمایش مقابله با کرونا در اردبیل اطلاع داد و گفت: زنگ خطر شرایط قرمز در شهرستان اردبیل به صدا درآمده است.

خبرنگاران زنگ خطر شرایط قرمز در شهرستان اردبیل به صدا درآمد

مسعود امامی یگانه روز پنجشنبه در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی اردبیل با موضوع پیشگیری از ویروس کرونا اضافه کرد: مردم باید ویروس کرونا را جدی بگیرند و پروتکل های بهداشتی را به طوری جدی رعایت نمایند.

وی اظهارداشت: حساسیت بعضی اقشار مردم نسبت به ویروس کرونا کمتر شده و این امر خطر قرمز شدن شرایط را جدی نموده است.

وی گفت: در حال حاضر مراسم ترحیم و عروسی در خانه ها افزایش یافته و خروجی این مراسمات افزایش مبتلایان به ویروس کرونا است و مردم باید از برگزاری این مراسمات جدا خوداری نمایند چرا که خطر بازگشت به روال و محدودیت های قبلی با این شرایط وجود دارد.

فرماندار اردبیل اضافه کرد: استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شستن مرتب دست و صورت الزامی است و همگان باید این موارد را مبنای کار قرار داده و از حضور در تجمع ها و مراسم خودداری نمایند.

امامی یگانه از برگزاری مانور فاصله گذاری اجتماعی از هفته آینده در اردبیل خبرداد و اضافه کرد: این مانور نسبت به مانورهای قبلی عملیاتی و اجرایی خواهد شد و با صنوفی که پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت ننمایند برخورد جدی می گردد.

وی گفت: بیش از 50 گروه در اردبیل در راستای نظارت بر فاصله گذاری اجتماعی در مانور روز یکشنبه 15 تیرماه حضور خواهند داشت و این نظارت ها و بازرسی ها به صورت مستمر و با شدت بیشتری ادامه خواهد داشت.

فرماندار اردبیل هدف از اجرای این مانور را آموزشی و اطلاع رسانی به عموم مردم و نشان دادن حساسیت موضوع کرونا و الزام استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی توسط اصناف و عموم مردم و برخورد با متخلفان در این حوزه اعلام کرد.

فرماندار اردبیل اضافه کرد: عرضه قلیان ممنوع بوده و با عرضه نمایندگان قلیان برخورد جدی شده و مراکزشان پلمب می گردد.

وی نقش صداسیما ، خبرگزاری ها و فضای مجازی را در حساس کردن مردم و فرهنگ سازی کردن الزامی بودن رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک و طرح فاصله گذاری حائز اهمیت دانست و گفت: سبک زندگی مردم باید تغییر کند و زندگی کردن با کرونا شعار این روزهای مردم باشد و مردم باید خود را به شرایط کرونایی عادت داده و در کنار آن الزامات بهداشتی را با جدیت رعایت نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1074

به "خبرنگاران زنگ خطر شرایط قرمز در شهرستان اردبیل به صدا درآمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران زنگ خطر شرایط قرمز در شهرستان اردبیل به صدا درآمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید