خط فراوری روغن های هوایی در کشور راه اندازی می گردد

به گزارش مجله گوگل ایرانی، محمد جواد خواجه، مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان، گفت: روغن های هوایی فراوری ملی در بخش هوانوردی عمومی و هوانوردی تجاری و جت مورد استفاده قرار می گیرد که مجموعه فناور ما فراوری 14 محصول در این حوزه را در دستور کار خود قرار داده است.

خط فراوری روغن های هوایی در کشور راه اندازی می گردد

وی اضافه نمود: در این میان، 3 محصول راهبردی شرکت یعنی روغن موتور جت با استاندارد MIL-PRF23699 و روغن های هیدرولیک با استاندارد MIL-PRF606 و BMS3-11 قابل استفاده در همه هواپیماهای عملیاتی در بخش نظامی و غیر نظامی ایران فرموله شده و آماده فراوری و تست میدانی است.

خواجه ادامه داد: این کار پیش از این با یاری و مشارکت شرکت نفت بهران انجام می شد، اما به دلیل تحریم شدن این شرکت در بازار جهانی و عدم توانایی تامین افزونه های لازم، این شرکت اقدام به فراوری این روغن ها کرد. بر همین اساس هم خط فراوری روغن های مصرفی مجموعه در صنعت هوایی به زودی راه اندازی می گردد.

مجری طرح ادامه داد: خط فراوری روغن های هوایی را با همراهی و حمایت ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل ونقل پیشرفته معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری شروع کردیم و امروز این محصول پاسخ گوی احتیاج همه شرکت های فعال صنعت هوانوردی است و امیدواریم از ابتدای سال 1400، واردات این محصول به کشور کاملا منتفی گردد.

خواجه با اشاره به اینکه این محصول امکان صادرات هم دارد، بیان نمود: در حال حاضر 4 شرکت عظیم در اروپا و آمریکا، احتیاج کل جهان را در این زمینه تامین می نمایند که با راه اندازی خط فراوری این محصول در این شرکت، ایران قادر به فراوری این نوع روغن ها خواهد بود.

بر اساس اعلام معاونت علمی ریاست جمهوری، مدیر عامل این شرکت با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری در این بخش از خروج سالی 7 میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری خواهد نمود، یادآور شد: قیمت تمام شده این محصول در ایران، 60 درصد هزینه محصولات مشابه فراوریی است. مصرف این روغن ها هر سال 600 هزار لیتر است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 29 بهمن 1399 بروزرسانی: 29 بهمن 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1409

به "خط فراوری روغن های هوایی در کشور راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خط فراوری روغن های هوایی در کشور راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید