دلایل سفر به باتومی

به گزارش مجله گوگل ایرانی، این روزها باتومی به پایتخت جهانگردی گرجستان و به یکی از محبوب ترین مقاصد توریستی در منطقه قفقاز تبدیل شده است . هر ساله مخصوصا در تابستان ها عده زیادی به باتومی سفر می نمایند تا از زیبائی ها ، جذابیت ها و تفریحات رایج در آن لذت برده و سفری بیادماندنی و فوق العاده را تجربه نمایند . باتومی هر انچه که یک جهانگرد از یک شهر توریستی انتظار دارد را در خود جای داده از جاذبه های مدرن ، تاریخی و طبیعی گرفته تا مردمان خونگرم و غذاهای خوشمزه . در این مطلب از خبرنگاران قصد داریم دلایل سفر به باتومی را توضیح دهیم . برای دانستن این دلایل همراه ما باشید .

دلایل سفر به باتومی

با ما سفر کنید و با تور ارزان گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

دلایل سفر به باتومی

باتومی دومین شهر عظیم گرجستان است . این شهر موقعیتی مناسب در کرانه های دریای سیاه دارد که این موقعیت آن را به مهمترین بندر سرزمین گرجی ها تبدیل کرده است . شهر باتومی در جنوب غربی گرجستان و در نزدیکی مرزهای ترکیه واقع شده است . این شهر به عنوان مرکز جمهوری مستقل آجارا در مجموع 64.9 کیلومتر مربع وسعت و بیش از 163 هزار نفر جمعیت دارد . 9 دلیل برای سفر به باتومی عبارتند از :

سواحل باتومی

باتومی در کرانه های دریای سیاه واقع شده و دارای سواحل جذاب و تحسین بر انگیز می باشد . در این سواحل می توان طیف وسیعی از هیجان انگیز ترین تفریحات باتومی را تجربه نمود . در شهر باتومی و حومه آن سواحل متعددی وجود دارد که غالبا از نوع سنگی بوده و پوشش گیاهی غنی دارد . ساحل سارپی در 12 کیلومتری جنوب باتومی ، ساحل کبولتی در 24 کیلومتری باتومی ، ساحل Mtsvane Kontskhi در 9 کیلومتری شمال شرق باتومی و ساحل سحر آمیز گرجستان در فاصله 60 کیلومتری شمال باتومی از پرطرفدارترین سواحل گرجستان در باتومی می باشند .

تفریحات مهیج در باتومی

از دیگر دلایل سفر به باتومی رواج تفریحات مهیج و سرگرمی های هیجان انگیز در این شهر است . در باتومی گردشگران و علاقه مندان به هیجان می توانند در تور رفتینگ باتومی شرکت نمایند ، در بلوار ساحلی باتومی دوچرخه سواری نمایند ، در پارک آبی باتومی ساعاتی مهیج سپری نمایند ، با سوار شدن به قایق های مختلف خاطراتی بیادماندنی به ارمغان آورند ، بهترین تفریحات آبی باتومی را تجربه نمایند ، در دریا شنا نمایند ، با سوار شدن به تله کابین آرگو باتومی از چشم اندازهای اطراف لذت ببرند و … .

امنیت در باتومی

شهر ساحلی باتومی یکی از امن ترین شهرهای گرجستان است به طوری که در هر زمانی که بخواهید می توانید بدون نگرانی از جاذبه های باتومی دیدن کنید . در باتومی پلیس همیشه نزدیک بوده و تقریبا در همه جا دوربین برای پیگیری نظم و صلح نصب شده است .

معماری در باتومی

پیوستگی اورجینال مدرن و معماری تاریخی قرن های مختلف ، به شهر باتومی جذابیت فوق العاده و شگفت انگیزی بخشیده است . زمان تاسیس باتومی به قرن هشتم میلادی باز می گردد اما بعضی ها اعتقاد دارند این شهر در قرن چهارم میلادی بنیانگذاری شده است . در باتومی ساختمان های زیادی وجود دارد که با الهام از سبک بناهای اروپای باستانی ساخته شده اند . عمده این ساختمان ها در بخش قدیمی شهر باتومی واقع شده اند .

باغ گیاه شناسی باتومی

باغ گیاه شناسی یکی از برترین جاذبه های گردشگری باتومی است که در 9 کیلومتری شمال باتومی واقع شده و بیش از 110 هکتار وسعت دارد . این باغ با سه بخش پارک بالایی ، پایینی و ساحلی بیش از 1800 واحد طبقه بندی شده دارد . باغ گیاه شناسی باتومی گونه هایی از آسیای شرقی ، آمریکای شمالی ، نیوزیلند ، آمریکای جنوبی ، هیمالیا ، مکزیک ، استرالیا ، دریای مدیترانه و منطقه نیمه گرمسیری مرطوب قفقاز را در خود جای داده و این روزها به زیستگاهی برای گونه های مختلف گیاهی از اقصی نقاط دنیا تبدیل شده است .

دلفیناریوم باتومی

به گردشگران تور باتومی تابستان پیشنهاد می گردد در سفر به باتومی حتما از پارک دلفین های باتومی دیدن نمایند . دلفیناریوم شهر باتومی در پارک زیبای 6 می واقع شده و بیش از 40 سال قدمت دارد . البته این مجموعه تفریحی در برهه ای از زمان به دلیل مسائل مالی بسته بود . این دلفیناریوم 700 جایگاه ظرفیت دارد . در این مجموعه هر روز در ساعات 14 ، 17 و 21 به مدت 40 دقیقه دلفین ها به اجرای نمایش می پردازند . در پارک دلفین ها می توان از نمایش هایی که توسط دلفین های آموزش دیده اجرا می گردد لذت برد و همچنین این حیوانات باهوش را لمس کرد و با آنها شنا کرد .

موزه باستان شناسی باتومی

موزه باستان شناسی یکی از معروف ترین موزه های باتومی است که در سال 1994 میلادی در خیابان I.Chavchavadze راه اندازی شده است . این موزه در دو طبقه خود بیش از 28 هزار اثر ارزشمند از دوره های مختلف تاریخ را در خود جای داده است . این موزه در تمامی روزهای هفته به غیر از دوشنبه ها از ساعت 10 صبح تا 6 عصر پذیرای مراجعه نمایندگان می باشد .

جاذبه های متنوع

در شهر باتومی و حومه آن جاذبه های متنوعی وجود دارند که مسلما بازدید از آن ها بر خبرنگاران می افزاید . از مهمترین جاذبه های تاریخی ، فرهنگی ، طبیعی و مدرن باتومی می توان به قلعه گونیو ، پل های ملکه تامارا ، دریاچه نوریگلی ، کلیسای جامع مادر مقدس ، ساحل اورکی ، موزه استالین ، میدان اروپا ، بلوار باتومی ، مجسمه عشق علی و نینو ، برج الفبا ، برج چاچا و … اشاره کرد .

غذاهای خوشمزه

در شهر ساحلی باتومی و منطقه آجارستان غذاهای خوشمزه ای سرو می گردد که چشیدن و امتحان کردن آن ها به گردشگران تور باتومی توصیه می گردد . در سفر به پایتخت گردشگری گرجستان بهترین غذاهای سنتی باتومی را در رستوران ها و غذاخوری های باتومی می توان امتحان نمود .

توجه : در کنار تمامی دلایل ذکر شده نباید از تاثیر مناسب بودن هزینه سفر به باتومی غافل شد . همچنین گرجستان و باتومی از جمله مقاصدی هستند که شهروندان ایرانی بدون دریافت ویزا می توانند به آن ها سفر نمایند . کسانی که امکانات مناسب و زمان کافی دارند می توانند سفر زمینی به باتومی را تجربه نمایند . به تمامی کسانی که قصد دارند در آینده ای نزدیک به باتومی سفر نمایند پیشنهاد می گردد راهنمای سفر به باتومی را که در سایت خبرنگاران گنجانده شده مطالعه نمایند .

منبع: لذت سفر
انتشار: 5 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 832

به "دلایل سفر به باتومی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلایل سفر به باتومی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید