زمینه توسعه روابط میان ایران و چین آماده است

به گزارش مجله گوگل ایرانی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به روابط طولانی میان ایران و چین گفت: زمینه توسعه روابط میان این دو کشور آماده است.

زمینه توسعه روابط میان ایران و چین آماده است

با ما همراه باشید و با هزینه های سفر به چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران خبرنگاران پویا، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز(یکشنبه 23 خرداد) در ملاقات پرفسور وانگ ژان رئیس آموزشگاه علوم اجتماعی چین با بیان اینکه رابطه ایران و چین سابقه طولانی دارد، اظهار کرد: ریشه های لازم برای رشد روابط میان دو کشور وجود دارد چرا که شاهد سوابق طولانی دوجانبه میان ایران و چین هستیم و این دو کشور نسبت به یکدیگر سابقه منفی ندارند و این مسئله موجب شده تا زمینه توسعه روابط میان دو کشور آماده باشد.

وی اضافه کرد: اگر مسئولین دو کشور مصمم باشند زمینه روابط بیشتر آماده است و ما این تصمیم سران دو کشور را برای توسعه آشکار می بینیم.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه در سه سال اخیر رفت و آمدهای متعددی میان این مرکز و مراکز مطالعاتی چین وجود داشته است، اعلام کرد: حالا که شما(وانگ ژان) به ایران سفر نموده اید ما این سفر را به فال نیک می گیریم و از بازسازی و نوسازی جاده ابریشم که براساس مقتضیات قرن بیست و یکم از سوی چین اتخاذ شده است استقبال می کنیم.

ولایتی اضافه کرد: ما امیدواریم طی این سفر گامهای موثری برای عملی کردن تصمیم دو کشور درباره جاده ابریشم بردارید.

وی با بیان اینکه طبق توصیف دوستان چینی جاده ابریشم مهمترین محور اتصالاتی چین و دنیای خارج است، اظهار کرد: ما به ملت و دولت چین برای این تصمیم تبریک می گوییم.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه ایران حلقه رابط راه خشکی و دریایی جاده ابریشم است، گفت: چین می تواند از ایران در خصوص احیای جاده ابریشم استفاده کند و ما حاضریم نتیجه مبادلات فکری در این زمینه را به مسئولین کشورمان منتقل کنیم.

منبع: تسنیم
انتشار: 19 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 701

به "زمینه توسعه روابط میان ایران و چین آماده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمینه توسعه روابط میان ایران و چین آماده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید