ستاره ای که همراه اش را می کشد، طولانی ترین زمان را کدام سیاره دارد؟

به گزارش مجله گوگل ایرانی، درک نحوه زندگی در فضا برای بسیاری از افراد جالب است؛ در این بسته خبری قصد داریم جذابترین اتفاقات فضایی را ارائه دهیم.

ستاره ای که همراه اش را می کشد، طولانی ترین زمان را کدام سیاره دارد؟

به گزارش خبرنگار ، همه ما در زندگی اطراف خود با موارد و مکان هایی آشنا می شویم که گاهی درک آن و رفتن به آن مکان ها سخت است، اما دستیابی به بعضی اطلاعات برای آگاهی بیشتر یاری نماینده است.

رفتن به فضا برای خیلی از افراد رویایی بیش نیست، اما حال که نمی گردد به آن مکان ها به راحتی سفر کرد اطلاعاتی از زندگی و زیست بوم سیارات مختلف جالب توجه است؛ در این گزارش قصد داریم به آنالیز جالب ترین مسائل حوزه نجوم و فضا بپردازیم.

از فضا چه می دانید؟

پس از انجام راهپیمایی های فضایی، فضانوردان اغلب ناخن های خود را از دست می دهند.

اولین حیوانات در فضا، مگس میوه بودند که در سال 1947 توسط ایالات متحده آمریکا توسط موشک راه اندازی شد. آن ها هنوز در زمانی که پیدا شدند، زنده بودند.

اگر وزن شما در کره زمین 68 کیلوگرم باشد، درخورشید وزنتان به 1905 کیلوگرم می رسد، همچنین اگر وزن شما در زمین 68 کیلوگرم باشد، در ماه شما 11 کیلو گرم می گردد.

شما نمی توانید در فضا گریه کنید، زیرا اشک شما هرگز نمی ریزند.

طبق گفته های فضانوردان، فضا بویی مانند استیک، فلز داغ و جوشکاری می دهد.

فضانوردان در ایستگاه فضایی بین المللی تنها حدود 15 طلوع آفتاب و 15 غروب خورشید را می بینند.

فضانوردان در فضا، 5 سانتی متر قد می کشند.

سوسک های موجود در فضا بزرگتر، قوی تر و سریع تر از سوسک های روی کره زمین هستند.

در فضا جاذبه وجود ندارد تا خون و مایعات بدن را به سمت پایین بکشد. به همین دلیل مایعات اضافی در صورت جمع می گردد و عامل گرفتگی بینی و پف صورت فضانوردان می گردد.

فضا حاوی الکل است، زیرا در سال 2006 / 1385 یکی از رادیوتلسکوپ های مرلین در انگلستان، پیروز به ردیابی ابری عجیب از متانول شد که ستاره ای در حال شکل گیری را محاصره نموده بود.

پرندگان در فضا می میرند، زیرا پرندگان نمی توانند در فضای بدون گرانش عمل بلع را انجام دهند.

زهره طولانی ترین شبانه روز را دارد

در بین تمام سیارات منظومه شمسی، طول روز ها در زهره بیشتر است. یک شبانه روز در زهره 243 روز زمینی طول می کشد.

ستاره ای به ظاهر دوست اما در باطن دشمن

پالسار بلک ویدو (The Black Widow Pulsar) که نزد اهالی نجوم با نام Pulsar J1311-3430 شناخته می گردد، نوعی ستاره خنثی است که به طور آهسته، ستاره همراهش را با پرتوافکنی های پیوسته گلوله باران می نماید. هرچه این پالسار مواد بیشتری به سمت ستاره همراهش پرتاب می نماید، سرعتگرد آن کاهش می یابد. انرژی از دست رفته توسط پالسار همانطور که سرعتش کاهش پیدا می نماید، می تواند با منفجر کردن ستاره همراه، سبب بخار شدن آن گردد!

تب اختر یا پالسار، ستاره های نوترونی هستند که سرعت دوران بالایی دارند و به طور مستمر، پالس های مداومی از انرژی تابشی را در کنار خطوط میدان مغناطیسی ساطع می نمایند. در بعضی موارد پالسار ها از خود پرتو ایکس منتشر خواهند کرد، زیرا آن ها در حقیقت باقی مانده هسته ستاره های منفجرشده محسوب می شوند و حجم کوچک، اما چگالی بسیار بالایی دارند.

سیاره ای سرگردان در سرتاسر کائنات!

کشف سیاره سرگردان CFBDSIR2149 در سال 2012، سر و صدای زیادی در جامعه نجوم به پا کرد. دلیل تعجب دانشمندان این است که سیاره هایی که ما با آن ها آشنایی داریم، همگی به دور یک ستاره گردش می نمایند، اما CFBDSIR214 فاقد ستاره هستند و به طور سرگردان در سرتاسر کائنات برای خود گردش می نماید!

اندازه سیاره CFBDSIR2149 هفت برابر بزرگتر از سیاره مشتری تخمین زده شده است. برای مقایسه باید بدانید هزار و سیصد کره زمین درون سیاره مشتری جای می گیرند. دانشمندان معتقدند میلیون ها سیاره سرگردان در سرتاسر کائنات وجود دارد. در واقع آن ها عقیده دارند تعداد سیاره های این چنینی بسیار بیشتر از سیاره های دارای ستاره است!

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 340

به "ستاره ای که همراه اش را می کشد، طولانی ترین زمان را کدام سیاره دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ستاره ای که همراه اش را می کشد، طولانی ترین زمان را کدام سیاره دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید