ضرورت احداث نیروگاه زباله سوز 800 تنی برای کاهش دفن پسماندها

به گزارش مجله گوگل ایرانی، شهردار تهران با اشاره به اینکه روزانه در تهران 5 هزار و 700 تن زباله فراوری می گردد گفت: احداث نیروگاه زباله سوز 800 تنی برای کاهش دفن پسماندها لازم است.

ضرورت احداث نیروگاه زباله سوز 800 تنی برای کاهش دفن پسماندها

به گزارش خبرنگار شهر، پیروز حناچی، شهردار تهران در حاشیه مراسم افتتاح پروژه های سازمان پسماند در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آرادکوه منطقه ای است که بیش از 50 سال است پسماندهای تهران به آن راهنمایی می گردد، گفت: در ابتدای این دوره از مدیریت شهری بیش از 7 هزار تن پسماند در روز در تهران فراوری می شد.

وی اضافه نمود: با تمهدیدات به کار برده شده و فعال شدن ایستگاه های میانی و همکاری مردم این رقم به حدود پنج هزار و 700 تن کاهش پیدا نموده است، البته ایده آل این است که با تلاشی که از سوی معاون اول رئیس جمهور صورت می گیرد با توسعه نیروگاه زباله سوز 800 تنی، میزان دفن زباله را به 20 درصد کاهش دهیم.

حناچی با بیان اینکه برنامه بعدی نیز رسیدگی به میزان دفنی است که در این 50 سال اجرا شده، اضافه نمود: تبدیل این زباله ها به محصولات فراوریی دیگر از جمله گاز متان و نیروگاه هایی که برق فراوری می نمایند از جمله اهداف ما است.

شهردار تهران گفت: همچنین هدف از بازدید امروز دیدن فرایند دفن پسماند تهران و آگاهی از اقدامات اجرا شده در این زمینه بوده است. همچنین انجام مقدمات احداث نیروگاه 800 تنی از برنامه های دیگر شهرداری تهران است.

وی گفت: نیروگاه 200 تنی فعلی 3.5 مگاوات برق فراوری می نماید و با فعال شدن نیروگاه 800 تنی، علاوه بر تهران، به نیازهای شهرهای اطراف تهران در زمینه پسماند پاسخ داده خواهد شد.

حناچی در ادامه با بیان اینکه دفن پسماند پزشکی بعد از شیوع کرونا افزایش پیدا کرد و به عدد 100 تن در روز رسید، گفت: دفن پسماند به صورت کاملا بهداشتی انحام می گردد.

شهردار تهران گفت: بخشی از این زباله ها در بیمارستانها بی خطر می گردد و ضوابط who در حمل و انتقال رعایت می شوند. ولی هر چه میزان دفن پسماند پزشکی را کاهش دهیم برای سلامت جامعه مفیدتر خواهد بود.

او در سرانجام یادآور شد: طبیعتاً آمادگی برای سوزانده شدن پسماندهای پزشکی که در بیمارستانها بی خطر می شوند در زباله سوزها وجود دارد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 26 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1400 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1579

به "ضرورت احداث نیروگاه زباله سوز 800 تنی برای کاهش دفن پسماندها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت احداث نیروگاه زباله سوز 800 تنی برای کاهش دفن پسماندها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید