عراق، اعلام سه روز عزای عمومی در کربلای معلی در پی حادثه تأسف بار روز عاشورا

به گزارش مجله گوگل ایرانی، رسانه های عراقی از اعلام سه روز عزای عمومی در کربلای معلی در پی حادثه تأسف بار روز عاشورا خبر دادند.

عراق، اعلام سه روز عزای عمومی در کربلای معلی در پی حادثه تأسف بار روز عاشورا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شبکه السومریه، استانداری کربلا در بیانیه ای امروز چهارشنبه، از سه روز عزای عمومی به مناسبت شهادت شماری از زائران عزادار حسینی(ع) بر اثر حادثه ای در روز عاشورا اطلاع داد.

اعلام سه روز عزاداری به درخواست نصیف الخطابی استاندار کربلا و علی المالکی رئیس شورای استان و موافقت عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق انجام شده است.

وزارت بهداشت عراق سه شنبه نوزدهم شهریور گفت که بر اثر ازدحام جمعیت در جریان مراسم عاشورای حسینی در کربلای معلی 31 نفر جان خود را از دست دادند و 102 نفر هم مصدوم شدند.

این حادثه در جریان مراسم موسوم به رکضه طویریج (دویدن طویریج) که هر سال ظهر عاشورا برای بزرگداشت قیام کربلا برگزار می گردد، اتفاق افتاده است.

از سوی دیگر سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق در پیغامی شهادت زائران حسینی در عزاداری طویریج را تسلیت گفت. در این پیغام آمده است: با اندوه و تأسف فراوان خبر حادثه در حرم مطهر امام حسین علیه السلام در حین اجرای مراسم عزاداری طویریج که در آن چند نفراز زائران جان باخته و مجروح شدند به اطلاع رسید.

این افراد را می توان شهیدان راه حق حسینی دانست آنچه مایه تسلی خاطر است آن است که آنان از لبیک گفتن به ندای حسینی هل من ناصر ینصرنی که امام مظلوم شان در کربلا ندای آن را سر داده بود بازننشستند و در حریم فرزند رسول خدا و یکی از ایام الله بودند. به خانواده های داغدار به گرمی تسلیت می گوییم، از خداوند متعال می خواهیم که آنان را مشمول به رحمت واسعه خود قرار دهد و مجروحان را شفای عاجل عنایت فرماید.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 301

به "عراق، اعلام سه روز عزای عمومی در کربلای معلی در پی حادثه تأسف بار روز عاشورا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق، اعلام سه روز عزای عمومی در کربلای معلی در پی حادثه تأسف بار روز عاشورا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید