عربستان سعودی حمله پهپادی به بندر رأس تنوره را تأیید کرد

به گزارش مجله گوگل ایرانی، به گزارش خبرنگاران به نقل از العربیه، یک مقام مطلع در وزارت انرژی عربستان سعودی خبر حمله پهپادی به یکی از انبارهای ذخیره نفت شرکت آرامکو واقع در شهر بندری رأس تنوره را تأیید کرد.

عربستان سعودی حمله پهپادی به بندر رأس تنوره را تأیید کرد

بنا به گفته های این مقام عربستانی، پهپادی که یک تانکر نفت خام در شهر رأس تنوره را هدف قرار داد، از سمت دریا پرواز نموده و همچنین قطعاتی از یک فروند موشک بالستیک در نزدیکی منطقه مسکونی آرامکو در شهر ظهران سقوط نموده است.

مقامات وزارت انرژی عربستان سعودی اعلام کردند که این حملات هیچ کشته و زخمی یا خسارتی به همراه نداشته است.

در بیانیه ای که از سوی خبرگزاری رسمی عربستان سعودی منتشر شد، یک منبع مطلع در وزارت انرژی این کشور با چشم پوشی از جنایات وحشیانه ائتلاف سعودی علیه مردم مظلوم یمن مدعی شد: این حمله های خرابکارانه نقضِ فاحش تمام قوانین و هنجارهای بین المللی است و به میزانی که این حمله های ناجوانمردانه و خائنانه خاک پادشاهی [عربستان] را هدف قرار می دهند، به میزانی وسیع تر، به اقتصاد دنیای نیز حمله می نمایند.

در ادامه این بیانیه آمده است: پادشاهی [سعودی] از تمام کشورهای دنیا و سازمان های دنیای می خواهد تا در برابر این گونه اقدامات که اهداف غیرنظامی و تأسیسات حیاتی را مستقیماً نشانه گرفته و امنیت و ثبات چرخه تأمین انرژی در دنیا را- به دلیل اثرگذاری بر امنیت صادرات نفت، آزادی تجارت دنیای، حمل و نقل دریایی و همچنین بالا بردن احتمال وقوع بلایای زیست محیطی در سواحل و آب های سرزمینی همچون نشت نفت یا محصولات نفتی- هدف قرار می دهد، ایستادگی نمایند.

لازم به ذکر است که شهر بندری رأس تنوره واقع در شرق عربستان سعودی یکی از مراکز مهم عملیات های نفتی شرکت نفتی آرامکو عربستان است. تأسیسات نفتی آرامکو در نزدیکی دمام پیش از این نیز (در سپتامبر 2019) هدف حمله پهپادی نهاده شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1400 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1536

به "عربستان سعودی حمله پهپادی به بندر رأس تنوره را تأیید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان سعودی حمله پهپادی به بندر رأس تنوره را تأیید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید