فوران آتشفشان جزایر قناری ، تخلیه 5 هزار نفر

به گزارش مجله گوگل ایرانی، پس از گزارش 22 هزار لرزش در رشته کوه های آتشفشانی کامبر ویجا در هفته گذشته، منطقه لاپالما در آماده باش کامل نهاده شد.

فوران آتشفشان جزایر قناری ، تخلیه 5 هزار نفر

پس از فوران آتشفشان جزیره لاپالما در جزایر قناری حدود 5 هزار نفر خانه های خود در روستاهای اطراف این منطقه را تخلیه کردند.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، سرخیو رودریگز شهردار لاپالما صبح روز دوشنبه گفت که بعضی از گدازه ها ده ها متر به هوا رفتند و پس از آن به بیش از 20 خانه در روستای ال پاسو آسیب زدند و بخش هایی از خیابان ها را پر کردند.

نمایی از فوران آتشفشان در لاپالمای جزایر قناری/ عکس: رویترز

وی گفت: اکنون گدازه ها به سمت روستای لس یانس د آریدانه حرکت می نمایند و صدها خانه در معرض خطر قرار دارند.

او اضافه نمود: ما جهت گدازه ها زیر نظر داریم.

از زمان آغاز فوران در بعدازظهر یکشنبه، گدازه ها ده ها متر به هوا رفتند. جریان سنگ های مذاب به سمت اقیانوس اطلس و منطقه کم جمعیت لاپالما حرکت کرد. لاپالما شمالی ترین جزیره در مجمع الجزایر قناری است.

آنجل ویکتور تورس رئیس منطقه جزایر قناری گفت: مقامات از صبح دوشنبه حدود 5 هزار نفر را از چهار روستای پرخطر منطقه تخلیه کردند و احتمالا دیگر نیازی به عملیات تخلیه و جابه جایی محلیان وجود ندارد.

دو متخصص آتشفشان در حال جمع آوری گاز از منطقه آتشفشانی لاپالما در جزایر قناری/ عکس: رویترز

وی اضافه نمود: گدازه ها به سمت ساحل حرکت می نمایند و خسارات مادی خواهد بود. به گفته کارشناسان حدود 17 تا 20 میلیون متر مکعب گدازه از این آتشفشان ایجاد شده است.

رئیس آتش نشانی این منطقه بیان کرد: تا به امروز هیچ مرگ و میری گزارش نشده و اگر کسی بی ملاحظه رفتار نکند این اتفاق نخواهد افتاد.

پس از گزارش 22 هزار لرزش در رشته کوه های آتشفشانی کامبر ویجا در هفته گذشته، منطقه لاپالما در آماده باش کامل قرار گرفته است. فوران عظیم قبلی این آتشفشان به سال 1971 باز می شود.

کارشناسان آتشفشان پهپاد کوچک خود را برای پرواز در منطقه آتشفشانی لاپالما در منطقه جزایر قناری آماده می نمایند/ عکس: رویترز

در سال 1971 یک نفر در حین عکاسی از جریان گدازه ها کشته شد اما اموال زیادی آسیب ندید.

پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا شب گذشته برای چگونگی مدیریت فوران گدازه ها وارد لاپالما شد تا درباره مدیریت این حادثه مذاکره کند.

او گفت: ما منابع و نیروی کافی داریم. شهروندان آرامش خود را حفظ نمایند.

دود ناشی از آتشفشان بر فراز منطقه روستای ال پاسو در لاپالما جزایز قناری/ عکس رویترز

یکی از شهروندان روستای ال پاسو لاپالما در جزایر قناری وسایل ضروری خود را برای تخلیه اضطراری منطقه فوران آتش فشان بر می دارد/ عکس: رویترز

یک مرد در روستای ال پاسو جزایر قناری از دود برخاسته از فوران آتشفشان عکس می گیرد/ عکس: رویترز

تصاویر فوران آتشفشان لاپالما در جزایر قناری

منبع: عصر ایران
انتشار: 5 مهر 1400 بروزرسانی: 5 مهر 1400 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1773

به "فوران آتشفشان جزایر قناری ، تخلیه 5 هزار نفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوران آتشفشان جزایر قناری ، تخلیه 5 هزار نفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید