نت فلیکس و ذهن و همه چیز

به گزارش مجله گوگل ایرانی، صدودوازدهمین شمارۀ ماهنامۀ مدیریت ارتباطات به مدیرمسئولی امیرعباس تقی پور و سردبیری علی ورامینی منتشر شد.

نت فلیکس و ذهن و همه چیز

این شماره مدیریت ارتباطات سه پرونده ویژه دارد که در ادامه مروری بر آن ها داریم.

  • جهان تصویر به کدام سو می رود؟

پروندۀ اصلی این شماره درباره نت فلیکس است. جهان سینما، که می توان آن را اصلی ترین رسانۀ تصویری جهانی امروز تلقی کرد، نیز به تسخیر شبکه های اجتماعی درآمده است. فراگیری شبکه های وی اودی، نظیر نت فلیکس، پیامدهای بسیاری را برای هنر هفتم رقم زده است. این پرونده کوششی است برای فهم چشم انداز سینما با وجود فراگیری نت فلیکس و وی اودی ها و طرح این پرسش که جهان تصویر به کدام سو می رود؟ در این پرونده منتقدانی مانند رامتین شهبازی، احمد طالبی نژاد، قصیده گلمکانی، ساسان گلفر، پوریا ذوالفقاری، آرامه اعتمادی، شاهین محمدی زرغان و... دیدگاه شان در خصوص این پدیده را بیان کرده اند.

  • چه ارتباطی میان ذهن و جهان بیرون وجود دارد؟

در پروندۀ فلسفۀ این ماه مدیریت ارتباطات به رابطه ای که میان ذهن انسان و جهان بیرون وجود دارد پرداخته ایم. در همین زمینه میزگردی با حضور دکتر مقصود فراستخواه، جامعه شناس و نویسندۀ کتاب ذهن و همه چیز و دکتر بابک زمانی، نورولوژیست و نویسنده، برگزار و چیستی مغز، ذهن، قدرت آن، نسبتش با جهانی بیرون و حدود قدرت آن تحلیل شد. همچنین، در ادامۀ این پرونده، کاوه بهبهانی، میلاد نوری وروژین مازوجی که هر سه از مترجمان و پژوهشگران حوزۀ فلسفه هستند، مقالاتی را به رشتۀ تحریر درآورده اند.

  • رابطۀ خاکستری

در ادامۀ بررسی نسبت دستگاه های اطلاعاتی-امنیتی جهان و رسانه ها، به رابطۀ رسانه ها و دستگاه های اطلاعاتی پرداخته ایم؛ رابطه ای که گاهی می تواند مانند پروندۀ واترگیت به نفع مردم و سرنگونی یک رئیس جمهور منجر شود، یا مانند جنگ عراق به نفع مردم تمام نشود. گاهی دستگاه های اطلاعاتی سعی می کنند به شکلی جهت دار اخبار و اطلاعات را به یک رسانه تزریق کنند تا از این طریق بتوانند بر افکارعمومی اثرگذار باشند. گاهی در درجۀ بالاتر، افرادی را تربیت می کنند تا در یک رسانه نفوذ کنند و نبض آن رسانه را در دست گیرند.

شناسنامه ماهنامه:

  • صاحب امتیاز: مؤسسۀ مطبوعاتی دایره رنگی ایده آل
  • رئیس شورای سیاست گذاری: سید غلامرضا کاظمی دینان
  • مدیر هنری: یوسف فروتن
  • دیگر همکاران ماهنامۀ مدیریت ارتباطات: بهنام تقی پور، روشن مهدوی، محدثه گودرزنیا، سمیرا کیانی و الناز تقی پور.

علاقه مندان جهت خرید یا دریافت اشتراک سالیانه می توانند با شمارۀ 88356436 -021 تماس بگیرند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 366

به "نت فلیکس و ذهن و همه چیز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نت فلیکس و ذهن و همه چیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید