نظرسنجی، کاهش اقبال عمومی به حزب اردوغان با ریزش یک چهارم آراء

به گزارش مجله گوگل ایرانی، رئیس یک موسسه تحقیقاتی در ترکیه ادعا می نماید طبق نظرسنجی که اخیرا انجام داده اند، اقبال عمومی به حزب حاکم ترکیه حدود یک چهارم کاهش پیدا نموده است.

نظرسنجی، کاهش اقبال عمومی به حزب اردوغان با ریزش یک چهارم آراء

از وبلاگ ستاره دیدن فرمایید و کلی مقاله و خبر جالب مطالعه نمایید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، همزمان با افزایش تنش های آنکارا با واشنگتن و تاسیس حزب جدید نخست وزیر پیشین این کشور، یک تحقیق افکارسنجی در ترکیه نشان می دهد که حزب عدالت و توسعه (حزب حاکم) فعلا حدود 25 درصد از آراء خود را از دست داده است.

به نوشته وبگاه احوال نیوز نزدیک به اپوزیسیون دولت ترکیه، موسسه تحقیقاتی اِم. اِی. کِی اخیرا پیمایشی را در سراسر این کشور انجام داده و به این نتیجه رسیده که حدود یک چهارم درصد از کسانی که در انتخابات سراسری 24 جولای 2018 به حزب عدالت و توسعه به رهبری رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه رای دادند، اکنون نظرشان برگشته است.

بر این اساس، محمت علی کولات رئیس این موسسه در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: بیست وپنج درصد از کسانی که به یک حزب (عدالت و توسعه) در تاریخ بیست وچهارم جولای رای دادند، اکنون مردد هستند. این یک ریزش چشمگیر است!

این نظرسنجی همچنین نشان می دهد 25 درصد از کسانی که در همه پرسی شانزدهم آوریل 2017 به تغییر نظام حکومتی ترکیه از پارلمانی به ریاست جمهوری رای مثبت دادند، اکنون می گویند که اگر به آن موقع برگردند، رای منفی خواهند داد.

به نوشته احوال نیوز، با اینکه آراء حزب عدالت و توسعه حدود یک چهارم ریزش داشته اما اقبال مردم ترکیه به احزاب اپوزیسیون نیز افزایش پیدا ننموده و سران بعضی از آن حزب ها مورد انتقاد عمومی هستند.

این نظرسنجی پس از آن انجام گرفت که احمد داووداوغلو نخست وزیر پیشین ترکیه و عضو سابق عدالت وتوسعه، روز آدینه قبل طی نشست خبری در آنکارا، رسما تشکیل حزب جدید خود به نام حزب آینده را اظهار داشت. (جزئیات بیشتر)

روابط آمریکا و ترکیه در ماه های گذشته به واسطه مجموعه متعددی از اختلافات به شدت پرتنش شده و حتی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تهدید نموده است که ممکن است اقتصاد ترکیه را نابود کند. آمریکا همچنین ترکیه را از برنامه فراوری مشترک جنگنده اف-35 کنار گذاشته و جنگنده های فروخته شده به این کشور را هم تحویل نداده است. در روزهای گذشته بعضی رسانه ها گزارش داده اند که آنکارا اخراج نیروهای آمریکایی از پایگاه نظامی اینجرلیک را آنالیز می نماید.

پیش از این نیز اعضای پیشین حزب حاکم ترکیه درباره کاهش محبوبیت این حزب گفته بودند که عدالت وتوسعه فقط طی یک سال گذشته 840 هزار نفر از اعضای خود را از دست داده و تداوم این ریزش چالشی برای رئیس جمهور این کشور خواهد بود. (جزئیات بیشتر)

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 609

به "نظرسنجی، کاهش اقبال عمومی به حزب اردوغان با ریزش یک چهارم آراء" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظرسنجی، کاهش اقبال عمومی به حزب اردوغان با ریزش یک چهارم آراء"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید