نکات کلیدی برای مزه دار کردن جوجه کباب خانگی ، چه باید کرد تا جوجه ها سفت نشوند؟ ، این چاشنی بوی بد مرغ را می گیرد

به گزارش مجله گوگل ایرانی، جوجه کباب یکی از غذاهای اصیل و پرطرفدار در بین ما ایرانی هاست. در این مطلب طرز تهیه جوجه کباب خوشمزه در خانه و بعلاوه روش مزه دار کردن و چاشنی جوجه کباب را آموزش می دهیم.

نکات کلیدی برای مزه دار کردن جوجه کباب خانگی ، چه باید کرد تا جوجه ها سفت نشوند؟ ، این چاشنی بوی بد مرغ را می گیرد

به گزارش خبرنگاران، جوجه کباب از غذاهای سنتی و پرطرفدار ایرانی است که ظاهرا درست کردن آن بسیار ساده به نظر می رسد. این گونه که پیاز و آبلیمو و نمک و زعفران را به تکه های جوجه کباب اضافه نموده و روی آتش کباب می کنیم. در صورتی که این غذای پرطرفدار و خوشمزه همراه با نکاتی که رعایت کردنشان باعث می گردد جوجه کباب خانگی بسیار لذیذ و ترد داشته باشید.

  • 10 اشتباه رایجی که هنگام درست کردن جوجه کباب انجام می دهیم

نکاتی در خصوص درست کردن جوجه کباب خوشمزه

1. آبلیمو و نمک

برای مزه دار یا مرینیت کردن جوجه کباب اولین نکته این است که ماساژ جوجه با آبلیمو و نمک باعث سفت شدن آن می گردد. اگر آبلیمو و نمک را نیز ترکیب نموده و هنگامی که جوجه نیم پز است با یاری فرچه روی جوجه بزنید به اندازه لازم به جوجه طعم نمی دهد.

راهکار این کار چی می تواند باشد؟ چه باید کرد تا هم جوجه ها سفت نشوند و هم به اندازه لازم طعم بگیرند؟

شما باید جوجه را با روغن مایه به طور کامل ماساژ دهید تا کامل چرب گردد.

در ادامه ابتدا نمک را به جوجه اضافه کنید و ورز دهید تا کاملا به خورد جوجه برود، سپس آب لیمو ترش را نیز به جوجه اضافه نموده و ورز دهید. بگذارید مواد حدود 2 ساعت در یخچال بماند تا کاملا به خورد جوجه ها برود.

  • چگونه تلخی آبلیمو را بگیریم؟ | روش های نگهداری از آبلیموی تازه

علت استفاده از روغن مایع به جای کره این است که کره بر اثر سرما سفت می گردد و به همین علت جوجه ها را خوب کاور نمی نماید. اما در آخر می توانید برای عطر و طعم بیشتر به آن یک قاشق غذاخوری کره مذاب اضافه کنید.

2. شیوه خرد کردن پیاز

بعضی افراد برای طعم دهی بیشتر و یا پوشش بیشتر جوجه از پیاز رنده شده یا بلندر شده استفاده می نمایند تا جوجه ها طعم بگیرند. این روش کاملا غلط است. چرا؟

زیرا اگر پیاز را رنده کنید و به جوجه ها اضافه کنید تکه های پیاز رنده شده به جوجه ها می چسبد و شما نمی توانید این تکه ها را جدا کنید. به همین علت هنگام کباب کردن جوجه این تکه های پیاز سریع تر از جوجه می سوزند و شما گمان می کنید که رنگ جوجه عوض شده و پخته است و شما مرحله پخت را متوقف می کنید. اگر پیاز را به این شکل له کنید در جوجه کبابتان یک کاور تلخ و سوخته پیازی و گوشتی نپخته دارید.

برترین کار برای این مرحله این است که پیازها را به صورت خلالی ریز خرد کنید و یا اینکه پیاز را رنده کنید و با یاری صافی آب آن را بگیرید و به جوجه ها اضافه کنید.

  • چگونه پیاز را نگینی خرد کنیم | چند ترفند ساده برای خرد کردن پیاز بدون اشک ریختن | پیاز خرد شده را تا چند روز می توان نگه داشت؟
  • اینفوگرافیک | کاربرد انواع پیاز که نمی دانستید | از رنگ های مختلف پیاز کجا استفاده کنیم؟

3. زعفران

یک جوجه لذیذ و خوشمزه باید رنگ لعاب خوبی داشته باشید و رنگ جوجه به زعفران آن است. برای تهیه جوجه کباب باید حتما از زعفران زیاد بهره ببرید، اما در بعضی موارد افراد زعفران را آخر کار به جوجه اضافه می نمایند که این باعث می گردد زعفران فقط به خورد جوجه ها نمی رود.

هر چیزی که برای طعم دهی جوجه استفاده می کنید عطر و طعم زعفران به خود می گیرد. خوب پس چه می توان کرد؟

برای این که زعفران بسیار غلیظ تر و خوشرنگ تر گردد باید زعفران را با یخ دم کنید. سپس زعفران دم شده را به جوجه های خام که هنوز هیچ چیزی به آن اضافه ننموده اید بریزید و ورز دهید تا کاملا زعفران به خورد جوجه ها برود. پس از ورز دادن حدود یک ساعت به جوجه ها استراحت دهید تا کاملا زعفران را به خود جذب کند.

در ادامه بدون اینکه نگران رنگ و طعم گرفتن پیازها و آبلیمو و سایر مواد باشید. بعد سایر مواد را به آن اضافه کنید.

4. ادویه جات

مرغ ذاتا بوی خاصی دارد که ناپسند است. این بو به اندازه قابل توجهی با افزودن پیاز و زعفران گرفته می گردد. اما اضافه کردن سایر ادویه جات هم به برطرف بوی بد مرغ و بهتر شدن طعم و بوش یاری شایانی می نماید.

برای از بین بردن بوی بد مرغ و بعلاوه دادن طعم بی نظیر به مرغ می توانید از ادویه های زیر بهره ببرید.

1. پودر پیاز 2. فلفل سیاه تازه آسیاب شده 3. اندازه بسیار اندکی پودر سیر 4. زنجبیل نصف قاشق چای خوری 5. پودر گشنیز یک قاشق سوپ خوری 6. نعنا یک قاشق غذا خوری

اگر ادویه ها را آسیاب می کنید باید در لحظه از آن بهره ببرید.

این یک قانون کلی است. هل. زعفران. فلفل سیاه. تخم گشنیز؛ و هر ادویه دیگری را دقیقا در همان لحظه استفاده باید آسیاب کرد تا بیشترین اندازه بو و طعم را داشته باشید.

  • 8 روش بی نظیر برای از بین بردن بوی بد مرغ
  • نحوه درست استفاده از ادویه در آشپزی | 8 نکته مهم درباره ادویه ها که طعم و عطر غذا را به یاد ماندنی می نماید

5. سیر خام و فلفل دلمه ای

اگر می خواهید به جوجه سیر خام و فلفل دلمه اضافه کنید برترین کار این است که ریشه سیر را جدا نموده و کل بوته سیر را از وسط برش بزنید و به مواد اضافه کنید. این عمل بوی گوشت مرغ را می گیرد و طعم خوبی به سیر می دهد.

برای اضافه کردن فلفل دلمه ای نیز باید فلفل دلمه را به صورت سفره ای تمیز کنید و به صورت خلالی ریز خرد کنید پس از افزودن پیاز به موادتان اضافه کنید.

مراحل کار مزه دار کردن جوجه کباب

1- برای تهیه جوجه ابتدا باید زعفران را دم نموده و زعفران غلیظ شده را به تکه های جوجه اضافه کنید و ورز دهید. سپس بگذارید تا حدود یک ساعت بماند.

2- در ادامه به آن روغن مایع اضافه کنید و خوب هم بزنید تا تکه های جوجه کاملا با روغن مایع کاور شوند.

3- در مرحله بعد آبلیمو و نمک و ادویه جات تازه آسیاب شده را به جوجه ها اضافه کنید و مجددا یک ساعت استراحت دهید و در ادامه پیازی که خلالی خرد شده را اضافه کنید.

4- فلفل دلمه ای و بوته سیر را نیز به مواد اضافه کنید و کمی هم بزنید تا کاملا ترکیب شوند. سپس روی مواد را با سلفون بپوشانید.

5- حداقل برای مدت 2 ساعت و حداکثر یک شب در یخچال به مواد استراحت دهید تا به خوبی مزه بگیرد.

6- بعد هم روی شعله ای یکنواخت و میانه کباب کنید و با پلوی زعفرانی و کره و گوجه کبابی سرو کنید.

نکته: پس با این حساب برای درست کردن یک جوجه کباب با کیفیت حداقل 4 ساعت زمان ضروری است.

  • طرز تهیه جوجه کباب | فوت وفن خوشمزه و مزه دار کردن جوجه | چگونه جوجه کباب را ترد کنیم؟
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 دی 1401 بروزرسانی: 22 دی 1401 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 2154

به "نکات کلیدی برای مزه دار کردن جوجه کباب خانگی ، چه باید کرد تا جوجه ها سفت نشوند؟ ، این چاشنی بوی بد مرغ را می گیرد" امتیاز دهید

1 کاربر به "نکات کلیدی برای مزه دار کردن جوجه کباب خانگی ، چه باید کرد تا جوجه ها سفت نشوند؟ ، این چاشنی بوی بد مرغ را می گیرد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات کلیدی برای مزه دار کردن جوجه کباب خانگی ، چه باید کرد تا جوجه ها سفت نشوند؟ ، این چاشنی بوی بد مرغ را می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید