هشدار بانک مرکزی درباره دریافت وام بانکی

به گزارش مجله گوگل ایرانی، خبرنگاران: بانک مرکزی درباره سو استفاده افراد سود جو از متقاضیان وام بانکی هشدار داد.

هشدار بانک مرکزی درباره دریافت وام بانکی

به گزارش خبرنگاران، بانک مرکزی اعلام نمود:بعضی افراد سودجو تحت عنوان شرکت های مشاوره وام و تأمین سرمایه در آگهی های خود که نام بعضی بانک ها و موسسات اعتباری نیز درج شده است، با وعده های متقلبانه، به جذب مخاطب، اخاذی و کلاهبرداری از افراد ناآگاه اقدام می نمایند و بنابراین لازم است هموطنان گرامی از مراجعه و اطمینان به این افراد خودداری نمایند.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، از مدت ها قبل بعضی اشخاص حقیقی و حقوقی سودجو با درج آگهی هایی همچون پرداخت تسهیلات در قبال سند ملکی، اخذ وام بانکی فوری و بدون نوبت، خرید و فروش وام های بانکی از جمله وام ازدواج، تأمین سرمایه شغلی و... در روزنامه های کثیرالانتشار کشور، به تبلیغات در زمینه انجام امور بانکی می پردازند و در این راه متاسفانه از عدم آگاهی افراد، سوء استفاده نموده و موجبات ضرر و زیان مادی و معنوی را برای آنان فراهم می نمایند.

براساس گزارش های واصله و آنالیز های به عمل آمده، در سال های اخیر و با گسترش دامنه استفاده از شبکه های اجتماعی و فضای مجازی در کشور، بستر تبلیغات و سوء استفاده برای این اشخاص مهیاتر شده و با استفاده از عناوین فریبنده مانند شرکت مشاوره وام و تأمین سرمایه و درج نام بانک ها و موسسات اعتباری در آگهی های خود، نسبت به جذب مخاطب اقدام می نمایند.

لذا لازم است هم میهنان گرامی در راستای صیانت از دارایی ها و سرمایه های خود توجه فرمایند که فعالیت اشخاص و شرکت هایی که تحت عناوینی چون مشاوره وام یا تسهیلات، ارایه سرمایه و تسهیلات در قبال سند ملک و اتومبیل، معرف دسته چک، معرف حساب جاری، معرف ضامن، برطرف سوء اثر چک، خرید و فروش امتیاز وام و ... اقدام به انتشار آگهی و تبلیغات در رسانه ها و شبکه های اجتماعی می نمایند، غیرقانونی بوده و مصداق شاخص مداخله متقلبانه و غیرمجاز در امور بانکی است.

بنابراین از تمام هموطنان گرامی درخواست می گردد در مواجهه با این قبیل آگهی ها هوشیاری لازم را داشته باشند و به منظور استفاده از خدمات مورد احتیاج خویش فقط به وسیله مجاری رسمی و قانونی اقدام نمایند.

ذکر این نکته لازم است برای این گونه اشخاص و بنگاه ها هیچگونه مجوز فعالیتی از سوی بانک مرکزی و یا سایر سازمان های ذی ربط صادر نشده است و به دلیل عدم امکان رسیدگی در بستر قانونی، در صورت مراجعه به این اشخاص و بنگاه ها و متضرر شدن احتمالی، مسئولیت آن صرفاً متوجه خود فرد خواهد بود.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 23 آذر 1399 بروزرسانی: 23 آذر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1283

به "هشدار بانک مرکزی درباره دریافت وام بانکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار بانک مرکزی درباره دریافت وام بانکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید