تور برزیل ارزان: واردات هنگفت ایران از برزیل

به گزارش مجله گوگل ایرانی، رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل می گوید ایران از برزیل بیش از 5 میلیارد دلار کالای اساسی را با تعرفه گمرکی حداکثر 4 درصد وارد کشور می کنیم اما صادرات ما به این کشور کمتر از 100 میلیون دلار است. او می گوید بیش از 50 درصد کالاهای اساسی ایران از برزیل تامین می گردد.

تور برزیل ارزان: واردات هنگفت ایران از برزیل

با تور برزیل ارزان از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

سید فخرالدین عامریان در گفت وگو با ایلنا در خصوص افتتاح اتاق مشترک بازرگانی برزیل و ایران اظهار کرد: به اتفاق یک گروه از تجار ایرانی و 4 نفر از نمایندگان مجلس از جمله آقای عسگری، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس آقای نادری، رئیس انجمن دوستی پارلمانی ایران و برزیل آقای دشتی اردکانی و آقای رضاخواه از کمیسیون برنامه و بودجه و بعلاوه آقای قربانی از معاونین وزیر جهاد کشاورزی سفر به برزیل داشته ایم.

او اضافه کرد: حدود 5 سال است که اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل تشکیل شده منتهی چند روز پیش در حضور بیش از 200 نفر مراسم افتتاحیه اتاق برزیل و ایران در شهر سائوپائولو برگزار گردید که 5 تن از نمایندگان مجلس برزیل، شهردارها و فرماندارهای شهرهای مختلف برزیل و چند نفر از کنسولگری های خارجی مانند ترکیه و امارات در آن حضور داشتند.

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل گفت: ما از برزیل بیش از 5 میلیارد دلار کالای اساسی را با تعرفه گمرکی حداکثر 4 درصد وارد کشور می کنیم اما صادرات ما به این کشور کمتر از 100 میلیون دلار است. دولت برزیل هم از آن بیش از 100 درصد تعرفه گمرکی می گیرد.

درخواست من این بود که طرحی در مجلس تصویب گردد که مطابق آن تعرفه ترجیحی با این کشور برقرار شده و تعرفه های گمرکی کاهش یابد تا تراز تجاری متناسب تر گردد و کالاهایی مانند کالاهای پتروشیمی، گازوییل، پسته، کشمش و خرما که برزیل هم احتیاج زیادی به آنها دارد به این کشور صادر گردد.

رییس اتاق بازرگانی ایران و برزیل اعلام نمود: بخشی از گوشت های کشتار شده به وسیله آنها به ایران ارسال می گردد. زمین های کشاورزی مربوطه هم کشت هایی مانند ذرت و سویا دارند.

عامریان گفت: در وضعیتی هستیم که بیشترین مواردی که می تواند به ما نمایند این است که بتوانیم با کشورهایی مانند برزیل، که بیش از 50 تا 60 درصد از واردات کالاهای اساسی ما از این کشور است، تهاتر کنیم. اتاق بازرگانی مشترک به شدت در پی محقق شدن آن است . در همین هفته با معاون رئیس جمهور برزیل جلسه ای برگزار می گردد که یکی از موضوعات اساسی در آن جلسه موضوع تهاتر خواهد بود.

منبع: فرارو
انتشار: 18 آذر 1400 بروزرسانی: 18 آذر 1400 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1848

به "تور برزیل ارزان: واردات هنگفت ایران از برزیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور برزیل ارزان: واردات هنگفت ایران از برزیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید