وزیر ارشاد:اربعین به عنوان یک فرصت بی نظیر در نمایش ارادتمندی به ساحت اهل بیت (ع) است

به گزارش مجله گوگل ایرانی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اربعین به عنوان یک فرصت بی نظیر در نمایش ارادتمندی به ساحت اهل بیت یاد کرد و گفت: این حرکت به یک اقدام فراعراقی تبدیل شده به طوری که مجموعه های وسیعی از عاشقان اهل بیت در این حرکت عشق و ارادت خود را به اهل بیت به ویژه امام حسین(ع) نشان می دهند.

وزیر ارشاد:اربعین به عنوان یک فرصت بی نظیر در نمایش ارادتمندی به ساحت اهل بیت (ع) است

به گزارش خبرنگاران، سیدعباس صالحی در جمع خبرنگاران در اردبیل اضافه نمود: ایرانی ها در کنار برادران عراقی خود این اتفاق و حرکت عظیم را بزرگ می دارند و سعی شان بر این است تا از دستاوردهای این حرکت معنوی و تاثیرگذار استفاده مطلوب و بهینه گردد.ما در یک حرکت متفاوت سعی داریم تا روایت های تاثیرگذار و ادبی را از حرکت بی نظیر مردمی در اربعین اعم از سفرنامه، فعالیت های پژوهشی و مستندنگاری به خوبی انجام داده و از ظرفیت اهالی رسانه و نویسندگان و هنرمندان در این بخش استفاده کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به وجه مردمی این حرکت بی نظیر و کوشش وزارت ارشاد برای مدیریت مردمی این اتفاق عظیم اشاره و گفت: بخشی از این فعالیت ها توسط مجموعه های وابسته به وزارت ارشاد و به صورت مردمی انجام می گردد که نمونه آن 22 هزار کانون فرهنگی - هنری مساجد است که به شکل مردمی اداره می گردد.

صالحی ادامه داد: در کنار این فعالیت ها و اقدام تاثیرگذار گروه های مردمی قطعا کوشش بر این است تا سال جاری نیز برنامه های تدارک دیده شده در ایام اربعین به خوبی و شایستگی اجرایی گردد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین گفت: براساس تفاهم نامه ای که بین وزارت ارشاد و استانداری اردبیل به امضا رسید، طی دو سال 600 میلیارد ریال در حوزه فرهنگی اردبیل سرمایه گذاری خواهد شد. این منابع در حوزه زیرساخت ها به ویژه احداث و تکمیل و تجهیز سالن ها و اماکن فرهنگی و هنری هزینه خواهد شد.

وی گفت: امیدواریم با تزریق این منابع حمایت از بخش فرهنگ و هنر، انجمن ها و فعالان رسانه ای به شکل درست صورت گرفته و شاهد برگزاری رویدادهای تاثیرگذار در تقویت فرهنگ عمومی در استان اردبیل باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 348

به "وزیر ارشاد:اربعین به عنوان یک فرصت بی نظیر در نمایش ارادتمندی به ساحت اهل بیت (ع) است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر ارشاد:اربعین به عنوان یک فرصت بی نظیر در نمایش ارادتمندی به ساحت اهل بیت (ع) است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید