وزیر انرژی روسیه: توافق جدید اوپک پلاس به نفع ماست

به گزارش مجله گوگل ایرانی، وزیر انرژی روسیه اطمینان داد که توافق جدید در چارچوب اوپک پلاس به منظور کاهش فراوری نفت، از لحاظ تأثیرگذاری بر اقتصاد و بودجه دولت ، کاملاً منافع این کشور را برآورده می نماید و شرکت های نفتی هم از آن حمایت نموده اند.

وزیر انرژی روسیه: توافق جدید اوپک پلاس به نفع ماست

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه اعلام نمود که توافق جدید در چارچوب اوپک پلاس در مورد کاهش فراوری نفت ، در مجموع به نفع روسیه است.

نوواک در نشست روز چهارشنبه اعضای دولت با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور یادآور شد : پارامترهای فعلی توافق نامه فوق، از لحاظ تأثیرگذاری بر اقتصاد و بودجه روسیه کاملاً منافع کشور را برآورده می نماید.

وزیر انرژی روسیه اضافه کرد: روسای شرکت های پیشرو در عرصه استخراج نفت از مفاد توافقات جدید در چارچوب اوپک پلاس حمایت می نمایند. علاوه بر این ، آنها تأکید نموده اند که بازار جهانی نفت در حال حاضر برای دستیابی به تعادل احتیاج به اقدامات مشخص نماینده دارد.

وزیر انرژی روسیه پیش از این گفته بود که توافق جدید اوپک پلاس در زمینه کاهش فراوری نفت، بدون تردید بدون مشارکت ولادیمیر پوتین امکان پذیر نبود.

لازم به یادآوری است که در تاریخ 12 آوریل (24 فروردین ماه) ، پس از مذاکرات تلفنی مفصل رئیس جمهوری روسیه با دونالد ترامپ، همتای آمریکایی خود و سلمان ابن عبدالعزیز آل سعود ، پادشاه عربستان سعودی ، کشورهای عضو اوپک و فراورینمایندگان نفت خارج از این سازمان ، به ویژه روسیه ، در چارچوب اوپک پلاس موافقت کردند تا فراوری نفت را به میزان 9.7 میلیون بشکه در روز ،طی ماه مه و ژوئن کاهش دهند.

قیمت نفت در بازار جهانی در اوایل ماه مارس و در پی سرانجام زمان توافق قبلی اوپک پلاس ، بشدت سقوط نموده بود. البته به عقیده تحلیلگران کاهش تقاضا برای مواد اولیه به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیل شدن بسیاری از شرکت ها روی کاهش قیمت نفت تاثیر گذار است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 938

به "وزیر انرژی روسیه: توافق جدید اوپک پلاس به نفع ماست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر انرژی روسیه: توافق جدید اوپک پلاس به نفع ماست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید