پاکستان: پروژه تاپی در 3 سال آینده به بهره برداری می رسد

به گزارش مجله گوگل ایرانی، پاکستان خاطرنشان کرد پروژه 10 میلیارد دلاری تاپی با مشکل تامین اقتصادی روبرو بوده و با 3 سال تاخیر شروع خواهد شد.

پاکستان: پروژه تاپی در 3 سال آینده به بهره برداری می رسد

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرنگاران، پروژه 10 میلیارد دلاری تاپی پس از 4 سال از شروع اجرای این طرح با مشکل تامین اقتصادی روبرو بوده و به گفته مقامات این طرح با 3 سال تاخیر شروع خواهد شد.

به نوشته د نیوز، مقامات پاکستان اعلام کردند تامین اقتصادی این تاپی در سال 2021 تامین خواهد شد که این به معنای تاخیر 3 ساله در بهره برداری این پروژه است.

پیش از این قرار بود که تاپی در سال 2020 افتتاح گردد.

این رسانه پاکستانی به نقل از مقامات این کشور تاکید نموده است که نرخ قیمت گذاری گاز و اختلاف بر سر تحویل گاز در مرز افغانستان از جمله موضوعاتی است که تاپی را با خطر روبرو نموده است.

سخنگوی وزارت نفت پاکستان در این باره گفت: تامین اقتصادی پروژه تا سال 2021 صورت گرفته و این پروژه در سال 2023 شروع خواهد شد.

وی ادامه داد: تاپی در خاک ترکمنستان تکمیل شده و مطالعات میدانی این طرح در افغانستان نیز به اتمام رسیده و پس از ورود خط لوله به وسیله مرز چمن اسلام آباد این طرح را ادامه خواهد داد.

تاپی گاز ترکمنستان را به افغانستان، پاکستان و در نهایت به هند صادر می نماید که در سالهای اخیر با مسائل بسیاری زیادی از جمله امنیت در افغانستان و اختلاف بر سر قیمت گاز اجرای این پروژه را با مسائلی روبرو نموده است.

ر

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1042

به "پاکستان: پروژه تاپی در 3 سال آینده به بهره برداری می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاکستان: پروژه تاپی در 3 سال آینده به بهره برداری می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید