چگونه چین و چروک پوست را کاهی دهیم

به گزارش مجله گوگل ایرانی، اگر آلفالیپوئیک اسید به طور موضعی مصرف گردد باعث کاهش چین و چروک پوست و درمان زخمگاهها می گردد.

چگونه چین و چروک پوست را کاهی دهیم

با ما همراه باشید و با قیمت تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، عوامل نسخه برداری پیغام رسان هایی هستند که فرمان فراوری مواد شیمیایی و آنزیم را به هسته سلول حمل می نمایند. هنگامی که عوامل نسخه برداری درست عمل نمایند می توانند کارهای بزرگی انجام دهند. اما گاهی هم پیغام های نادرست را می فرستند و در نتیجه التهاب و تخریب رادیکال های آزاد را افزایش می دهند بنابراین وقتی آلفالیپوئیک اسید از فعالیت NFK-B جلوگیری کند از یورش رادیکال های آزاد و تخریب آن ها نیز جلوگیری خواهد نمود.

نتیجه اینکه آسیب رساندن به سلول (یا گروهی از سلول ها، مثل سلول های سازنده پوست) در چند ثانیه متوقف می گردد. از این بابت هیچ آنتی اکسیدان دیگری نمی تواند به اندازه آلفالیپوئیک اسید موثر واقع گردد.

همان طور که قبلا ذکر شد از عوامل نسخه برداری دیگر می توان AP-1 را نام برد که هم می تواند به پوست آسیب برساند و هم آسیب ها را درمان کند. (با یورش به کلاژن و یا ترمیم آن بسته به این که چگونه فعال گردد). وقتی AP-1 در معرض آفتاب فعال گردد می تواند باعث تکثیر رادیکال های آزاد در پوست گردد. آفتاب باعث فعال کردن AP-1 می گردد و AP-1 آنزیم هضم نماینده کلاژن به نام متالوپروتئیناز (Metaloproteinase) را فراوری می نماید. این آنزیم به کلاژن سالم حمله می نماید و باعث ایجاد میکرواسکار و نهایتا چین و چروک می گردد.

از سوی دیگر آنتی اکسیدان های قوی نظیر آلفالیپوئیک اسید می توانند عامل نسخه برداری AP-1 را فعال نمایند. اما به جای یورش به کلاژن سالم، آلفالیپوئیک اسید AP-1 را تحریک به فراوری آنزیم هضم نماینده دیگری می نماید. این آنزیم فقط کلاژن آسیب دیده را هضم می نماید و در نتیجه در از بین بردن و محو چین و چروک و ترمیم زخمگاههای پوست مفید واقع می گردد.

نتیجه: اگر آلفالیپوئیک اسید به طور موضعی مصرف گردد باعث کاهش چین و چروک پوست و درمان زخمگاهها می گردد.

منبع: دکترسلام

منبع: تسنیم
انتشار: 24 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 711

به "چگونه چین و چروک پوست را کاهی دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه چین و چروک پوست را کاهی دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید